یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود فایل مدلهای پیش بینی ورشکستگی (ناتوانی مالی )

اختصاصی از یاری فایل دانلود فایل مدلهای پیش بینی ورشکستگی (ناتوانی مالی ) دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود فایل مدلهای پیش بینی ورشکستگی (ناتوانی مالی )


 دانلود فایل مدلهای پیش بینی ورشکستگی (ناتوانی مالی )

 

مقدمه :

پیش بینی ورشکستگی یکی از موضوعات اصلی طبقه بندی شرکت هاست. مالکان، مدیران،

سرمایه گذاران، اعتباردهندگان، شرکای تجاری و همچنین موسسات دولتی علاقمند به ارزیابی وضعیت مالی شرکت هستند زیرا در صورت ورشکستگی هزینه های زیادی به آنها تحمیل می شود . درماندگی ما لی و ورشکستگی شرکت ها منجر به هدر رفتن منابع و عدم بهره گیری از فرصت های سرمایه گذاری می شود. پیش بینی درماندگی ما لی با ار ائه هشدارها ی لازم می تواند شرکت ها را نسبت به وقوع درماندگی مالی و ورشکستگی هوشیار نماید تا آنها با توجه به ا ین هشدارها، به اقدام های مناسب دست بزنند.

با پیشرفت علم و فن آوری، اقتصاد و تجارت وارد مرحله جدیدی شد . مؤسسات کوچک به شرکت های بزرگ سهامی و چند ملیتیت غیر شکل دادند . این امر موجب توسعه وگسترش بازارهای مالی و پولی و سرمایه گذاری هزاران نفر درسهام شرکت ها شد. رشد ودگرگونی سریع روابط اقتصادی، منجر به رقابت شدیدی در عرصه تجارت، صنعت وسرمایه گذاری گردید . واکنش سریع و درست در مقابل شرایط بسیار متغیر بازار، درموقعیت بنگاه نقش به سزایی دارد . کشف مشکلات عملیاتی و مالی شرکت ها موضوعی است که با تجز یه وتحلیل نسبت ها ی مالی عجین شده است . نسبت ها ی مالی یکی ازابزارهای ارزیابی شرکت ها توسط سرمایه گذاران وهمچنین ابزاری برای مدیریت واحد تجاری به منظور ارزیابی وضعیت مو جود وهمچنین پیش بینی وضعیت آتی واحد تجاری می باشد. در سال 1930 تحقیقات رسمی در مورد بررسی دلایل شکست تجاری شروع شد .محققان نشان دادند که نسبت ها ی مالی شرکت ها ی ورشکسته ناموفق در مقا یسه با نسبت های مالی شرکت های موفق وضعیت مطلوبی ندارند وتجزیه وتحلیل نسبت ها می تواند در پیش بینی ورشکستگی مفید باشد محققان توانستند از طریق ترکیب این نسبت ها مدل های چند متغیره برای پیش بینی ورشکستگی ارائه دهند که در عمل یکی از موفقیت آمیزترین محصولات آکادمیک وابزارهای تصمیم گیری است.

تعریف و دلایل ورشکستگی و درماندگی مالی

در فرهنگ لغت آکسفورد، واژه Distressبه معنا ی پریشانی، درد، اندوه، فقدان منابع پولی و تنگ دستی آورده شده است . در اد بیات ما لی نیز تعار یفی مختلف از درماندگی ما لی ارائه شده است ، پژوهش های متعددی برای بررسی توانایی پیش بینی ورشکستگی توسط الگوهایی که ازنسبت های مالی به عنوان متغیرهای مستقل استفاده می کنند صورت گرفته است.

آلتمن پیرو مطالعه های بیور، مطالعه خود ر ا برای تهیه مد لی جامع و چند متغیره آغاز کرد .آلتمن) ۱۹۶۸ ( نخستین فردی است که الگوهای پیش بینی ورشکستگی چند متغیره را عرضه کرد . ادوارد آلتمن درمقاله ای تحت عنوان نسبتهای مالی، تحلیل ممیزو پیش بینی ورشکستگی موسسات ، مدلی را برای پیش بینی ورشکستگی ارائه داد که به مدل آلتمن معروف است . او با به کارگیری روش تحلیل تمایزی چندگانه و استفاده از نسبت های مالی به عنوان متغیرهای مستقل به دنبال پیش بینی ورشکستگی بنگاه ها، بود . وی الگوی معروف خود را تحت عنوان الگوی رتبه Z ارایه داد که در پیش بینی ورشکستگی تجاری معروف است.

فایل ورد 19 صفحه


دانلود با لینک مستقیم


دانلود فایل مدلهای پیش بینی ورشکستگی (ناتوانی مالی )
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.