یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق درباره کدنویسی HTML

اختصاصی از یاری فایل تحقیق درباره کدنویسی HTML دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق درباره کدنویسی HTML


تحقیق درباره کدنویسی HTML

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه:63
فهرست و توضیحات:

کدنویسی HTML

منظور از وب چیست؟

نحوه کارکرد وب چگونه است؟
مرورگرها چگونه به خواندن صفحات وب می پردازند؟

مرورگرها چگونه صفحات وب را نمایش می دهند

چه کسانی استاندارد های وب را تعیین می کند؟
یک فایل HTML چیست؟

آموزش کدنویسی

اینها تگهای آغازین وپایانی هستند. برای ایجاد تگ پایانی کافیست یک / به تگ آغازین اضافه کنیم. ولی همه تگها دارای تگ پایانی نیستند . اینطور فکر کنید که تگ ها با مرورگر صحبت می کنند یا به مرورگر دستور می دهند.

<HTML> یعنی آغاز سند html و </HTML> یعنی پایان سند. حال بعضی دستورات رابین اینها قرار می دهیم. هر سند html‌ یک جفت تگ بنام HEAD دارد :

تنها چیزی که فعلاً باید در مورد تگهای HEAD بدان توجه کنیم تگهای TITLE هستند . تگ TITLE به شکل زیر داخل HEAD قرار میگیرد عنوان سند را مشخص می کند : ( صفحه شما با این نام باز می شود. )

و در نهایت می توانید یک عنوان به سند خود بدهید و مطالبی داخل بدنه صفحه بنویسید. بعلاوه می توانید نوشته های شخصی خود را در یک سند Html , بدون اینکه مرورگر آنها را تفسیر نماید , قرار دهید . برای این امر کافی است متن خود را بین علامتهای <!—و --> بنویسید. ( دقت کنید که فاصله ای بین این علائم نباشد )

حالا سند را ذخیره کنید ولی نه به شکل یک document بلکه به شکل سند html .

برای اینکار فرمان Save As را از منوی File انتخاب کنید. در پنجره ای که باز می شود فولدر مورد نظر را انتخاب کنید یا بسازید و سپس نام Page1.htm را در بخش File Name بنویسید ( یا هر نامی که خودتان می خواهید , فقط .HTM را فراموش نکنید. )

ضمناً در بخش Save as type : ، اطمینان حاصل کنید که All Files (*.*) را انتخاب کرده اید و سپس Ok را بزنید.

با عرض تبریک ، شما مفتخر به خلق یک صفحة وب کاملاً عملیاتی شدید و می توانید آنرا به سرور وب Upload کنید تا تمام دنیا ساخته شما را ببینند.

می توانید بر روی آیکون فایلی که ایجاد کرده اید دوبار کلیک کنید تا نتیجه کارتان را ببینید

قبل از شروع درس بعدی به دو نکته اشاره می کنیم ، اول اینکه آنچه شما ساخته اید اسکلت اصلی یک سند html است که حداقل اطلاعات لازم برای یک سند وب می باشد و کلیه اسناد وب باید شامل این عناصر اصلی باشند . دوم اینکه عنوان سند چیزی است که در نوار عنوان پنجره مرورگر مشاهده می شود. با راست کلیک کردن بر روی صفحات وب و انتخاب View source نحوه قرارگیری و کاربرد این دستورات را ملاحظه کنید. 


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره کدنویسی HTML

تحقیق درباره معماری شهر بابل در دوره آشور

اختصاصی از یاری فایل تحقیق درباره معماری شهر بابل در دوره آشور دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق درباره معماری شهر بابل در دوره آشور


تحقیق درباره معماری شهر بابل در دوره آشور

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه:22
فهرست و توضیحات:

معماری شهر بابل در دوره آشور

آباد ترین شهر دنیای باستان

معماری برج بابل

تصویر خیالی از برج بابل

معماری بابل در آشور جدید

بابل، یکی از شهرهای قدیمی میان دورود،(بین النهرین) است. با توجه به موقعیت ممتاز بابل در کنار رود فرات و حاصلخیری زمینهای اطراف آن و از آنجا که در تمام مستندات تاریخی، پیدایش اولین تمدنهای شهرنشین را در کنار همین رود و رود دجله برآورد کرده اند، احتمال میرود بابل جزء نخستین شهرهای جهان باشد که در پرتوی قدرت و عظمت حکمرانان اولیه، راه ترقی را در طول سالیان سال پیموده است. از منابع تاریخی، کتیبه ها و همچنین افسانه های متعدد که موجود میباشند، میتوان حدس زد که قدمت شهر بابل بسیار طولانی و کهن میباشد و همین موضوع ارزش وجود این شهر را بیشتر جلوه میدهد. مطابق مدارک به دست آمده و تحقیقات مورخین، بر آورد میشود که قدمت بابل به 4000 سال قبل از میلاد این شهر وجود داشته است. آبادانی این شهر برای اولین بار مورد توجه قوم اموری یا حکومت بابل قدیم قرار گرفت که مشهورترین حکمران این قوم، حمورابی میباشد.با حمله ی قوم آشور به به بابل(689 ق.م) و انقراض حکومت اموری ها، بابل برای اولین و آخرین بار ویران شد. با این حال به دلیل موقعیتی که داشت و همچنین مورد توجه قرار گرفتن حاکمان بعدی بابل به این شهر، بابل خیلی زود دوباره از نو ساخته شد و رونق خود را از سر گرفت. حدود یک قرن بعد از حکومت آشوریها بر بابل، حکومت کلدانی(بابل جدید)با انقراض حکومت آشور، توانستند برای دو قرن در بابل حکمرانی کنند و برای این به حکومت کلدانی بابل جدید میگویند که در زمان حکومت آنها بر این شهر، بابل دوباره احیا گردید و دوباره عظمت خود را آشکار کرد. اوج شکوفایی بابل، مربوط به یکی از شاهان قدر کلدانی یعنی بخت النصر بود که در حدود 43 سال حکومتش بر بابل، سعی فراوا کردتا بابل را رونق بخشد که یکی از کارهای وی، ساخت باغ های معلق و برج مرتفع بابل بود. در زمان روی کار آمدن هخامنشیان، بابل که در آن موقع جزء قلمرو وسیع ایرانیان نبود،‌ مورد توجه کوروش کبیر قرار گرفت. کلدانیها اقوام بیابان گردی بودند که با اقوام دیگر بر سر تصاحب قلمرو پیوسته در حال جنگ و کشمکش بودند. در زمان کوروش هخامنشی، دشمنان قوم کلدانی، با حکومت هخامنشیان هم پیمان شدند و همین مسئله موجب شد که کوروش برای انقراض حکومت کلدانی و همچنین زمینه کردن بابل کبیر به قلمرو هخامنشیان دست به کار شود. کوروش پس از مدتی توانست از راه معبر رود فرات که از داخل بابل عبور میکرد وارد شهر شود و این شهر را به تصرف خود در آورد.(539 قبل از میلاد)

بابل شهری وسیع بود. مساحت این شهر را 520 کیلومتر مربع تخمین زده اند که در نوع خود بی نظیر است. شهر بابل در کنار حوضه ی رود فرات و در جلگه ای پهناور قرار داشت. بابل توسط خیابانهای طویل،پهن و مسجع خود به 270 قسمت عمده تقسیم میشد. از عجایب این شهر، دیواری بزرگ و زیبا بود که دورتا دور شهر را با آن پوشانده بودند. این دیوار 335 قدم ارتفاع و 100 قدم پهنای رویی دیوار بود. بابل همچنین یکی از شهرهای پر دروازه ی دنیای باستان بود که حدود 98 دروازه ورودی و خروجی داشت و قوانین شهر چنان بود که دروازه های ورود به شهر، فقط مخصوص داخل شدن به شهر بود و کسی از این درها برای خروج از شهر استفاده نمیکرد و بر عکس. این شهر وسیع، دارای 245 برج دیده بانی بود. معماران شهر برای ساخت بناها و برجهای دیده بانی، از آجر استفاده میکردند چرا که در این منطقه سنگ کمیاب بود. یکی از بزرگترین بناهای شهر، بنای زیگورات یا همان برج بابل بود که حدود 215 متر ارتفاع داشت که بنای بیرونی آن با نقوش زیبا برجسته شده بود

برج بابل ساختمانی است که در سفر پیدایش*[۱] به آن اشاره شده‌است.در حال حاضر این برج تخریب شده است. تحقیقات نشان می‌دهد درختان هر طبق بر بروی طبقه ی پایین می افتاد و درختان را بر عکس نشان میداد.

 

ما وارثان سرزمینی هستیم که در آن نه سنگ بود و نه الوار و تنها ابزار ساختمان نماهای بلندی بود که در مرداب می روید، با این همه عظیم ترین بناهای معماری و ممکن ترین معابد خیره کننده را بنا نهادند. حفاری “ اریدو” از وجود معماری یادمانی در سرزمین بین النهرین پرده برداشت.

 


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره معماری شهر بابل در دوره آشور

تحقیق درباره زندگی نامه فردوسی

اختصاصی از یاری فایل تحقیق درباره زندگی نامه فردوسی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق درباره زندگی نامه فردوسی


تحقیق درباره زندگی نامه فردوسی

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه:16
فهرست و توضیحات:

زندگی نامه فردوسی

- زندگی نامه
2- ویژگیهای هنری شاهنامه
3- منبع داستانهای شاهنامه
4- بخش های اصلی شاهنامه

حکیم فردوسی در "طبران طوس" در سال 329 هجری به دنیا آمد. پدرش از دهقانان طوس بود و از نظر مادی دارای ثروت و موقعیت قابل توجهی بود. از احوال او در عهد کودکی و جوانی اطلاع درستی در دست نیست ولی مشخص است که در جوانی با درآمدی که از املاک پدرش داشته به کسی محتاج نبوده است؛ اما اندک اندک آن اموال را از دست داده و به تهیدستی گرفتار شده است.
فردوسی از همان ابتدای کار که به کسب علم و دانش پرداخت، به خواندن داستان هم علاقمند شد و مخصوصاً به تاریخ و اطلاعات مربوط به گذشته ایران عشق می ورزید.
همین علاقه به داستانهای کهن بود که او را به فکر به نظم در آوردن شاهنامه انداخت.
چنان که از گفته خود او در شاهنامه بر می آید، مدتها در جستجوی این کتاب بوده است و پس از یافتن دستمایه ی اصلیی داستانهای شاهنامه، نزدیک به سی سال از بهترین ایام زندگی خود را وقف این کار کرد.
فردوسی در سال 370 یا 371 به نظم در آوردن شاهنامه را آغاز کرد و در اوایل این کار هم خود فردوسی ثروت و دارایی قابل توجهی داشت و هم بعضی از بزرگان خراسان که به تاریخ باستان ایران علاقه داشتند او را یاری می کردند ولی به مرور زمان و پس از گذشت سالهایی، در حالی که فردوسی بیشتر شاهنامه را سروده بود دچار فقر و تنگدستی شد.

بر خلاف آن چه مشهور است، فردوسی سرودن شاهنامه را صرفاً به خاطر علاقه خودش و حتی سالها قبل از آن که سلطان محمود به سلطنت برسد، آغاز کرد؛ اما چون در طی این کار رفته رفته ثروت و جوانی را از دست داد، به فکر افتاد که آن را به نام پادشاهی بزرگ کند و به گمان اینکه سلطان محمود چنان که باید قدر او را خواهد شناخت، شاهنامه را به نام او کرد و راه غزنین را در پیش گرفت.
اما سلطان محمود که به مدایح و اشعار ستایش آمیز شاعران بیش از تاریخ و داستانهای پهلوانی علاقه داشت، قدر سخن فردوسی را ندانست و او را چنانکه شایسته اش بود تشویق نکرد.
علت این که شاهنامه مورد پسند سلطان محمود واقع نشد، درست معلوم نیست.
عضی گفته اند که به سبب بدگوئی حسودان، فردوسی نزد محمود به بی دینی متهم شد (در واقع اعتقاد فردوسی به شیعه که سلطان محمود آن را قبول نداشت هم به این موضوع اضافه شد) و از این رو سلطان به او بی اعتنائی کرد.
ظاهراً بعضی از شاعران دربار سلطان محمود به فردوسی حسد می بردند و داستانهای شاهنامه و پهلوانان قدیم ایران را در نظر سلطان محمود پست و ناچیز جلوه داده بودند.


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره زندگی نامه فردوسی

دانلود تحقیق بررسی فراوانی دچاری به دیابت در بستگان درجه یک افراد دچار دیابت غیر وابسته به انسولین، نابردباری گلوکز و سالم

اختصاصی از یاری فایل دانلود تحقیق بررسی فراوانی دچاری به دیابت در بستگان درجه یک افراد دچار دیابت غیر وابسته به انسولین، نابردباری گلوکز و سالم دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق بررسی فراوانی دچاری به دیابت در بستگان درجه یک افراد دچار دیابت غیر وابسته به انسولین، نابردباری گلوکز و سالم


دانلود تحقیق بررسی فراوانی دچاری به دیابت در بستگان درجه یک افراد دچار دیابت غیر وابسته به انسولین، نابردباری گلوکز و سالم

این پژوهش به منظور بررسی فراوانی دچاری به دیابت در بستگان درجه یک افراد دچار دیابت غیر وابسته به انسولین، نابردباری گلوکز و سالم صورت گرفت.

مواد و روش ها: 277 نفر از بستگان درجه یک سه گروه از افراد مبتلا به دیابت غیر وابسته به انسولین (NIDDM)، نابردباری گلوکز (Impaired glucose tolerance) و سالم، 129 مرد و 148 زن سنین 11 تا 95 سال، طی یک بررسی مورد-شاهدی، مورد مطالعه قرار گرفتند. نمونه خون ناشتای 12-10 ساعته به مقدار 2 میلی لیتر از هر فرد گرفته شد و سپس برابر 75 گرم گلوکز محلول در آب به آن ها خورانده شد. پس از 2 ساعت، 2 میلی لیتر خون از هر فرد گرفته شد. اندازه گیری قند خون به روش گلوکز اکسیداز انجام شد. برای جداسازی موارد دیابت و نابردباری گلوکز از معیار سازمان بهداشت جهانی استفاده گردید.

یافته ها: فراوانی دیابت و نابردباری گلوکز در بستگان درجه یک افراد دیابتی و دچار نابردباری گلوکز به طور معنی داری بیشتر از بستگان درجه یک افراد سالم بود (005/0p<). نسبت احتمال (Odds ratio) موارد دیابت و IGT در بستگان درجه یک افراد دیابتی و دچار نابردباری گلوکز نسبت به افراد سالم 261/5 برابر بود که فاصله اطمینان 95% آن، 82/12-15/2 می شود..                              

نتیجه گیری: از آنجا که فراوانی موارد دیابت و نابردباری گلوکز در بستگان درجه یک افراد دیابتی و دچار نابردباری گلوکز به طور معنی داری بیشتر از افراد سالم است، این روش می تواند برای شناسایی موارد پنهان دیابت غیر وابسته به انسولین در بستگان درجه یک این افراد بکار رود.

واژه های کلیدی: دیابت غیر وابسته به انسولین، نابردباری گلوکز، بستگان درجه یک

  شامل 13 صفحه فایل word قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق بررسی فراوانی دچاری به دیابت در بستگان درجه یک افراد دچار دیابت غیر وابسته به انسولین، نابردباری گلوکز و سالم

دانلود تحقیق بررسی کشت جنین درون شیشه و تاثیر محیط کشت و سطوح مختلف هورمونی و ریز نمونه درکالزایی و شاقه زایی گیاه باریچه

اختصاصی از یاری فایل دانلود تحقیق بررسی کشت جنین درون شیشه و تاثیر محیط کشت و سطوح مختلف هورمونی و ریز نمونه درکالزایی و شاقه زایی گیاه باریچه دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق بررسی کشت جنین درون شیشه و تاثیر محیط کشت و سطوح مختلف هورمونی و ریز نمونه درکالزایی و شاقه زایی گیاه باریچه


دانلود تحقیق بررسی کشت جنین درون شیشه و تاثیر محیط کشت و سطوح مختلف هورمونی و ریز نمونه درکالزایی و شاقه زایی گیاه باریچه

باریجه با نام انگلیسی Galbanum ، گیاه ارزشمند دارویی صنعتی از خانواده چتریان، بومی ایران بوده و از لحاظ پراکنش، در ارتفاعات شمال و غرب ایران به صورت طبیعی یافت می شود. این گیاه چند ساله و منو کارپیک بوده( در طول عمر خود تنها یک بار گل می دهد) و در چند سال اول رویش (7-5 سال) برگ های طوقه ای تولید می کند، در سال آخر رویش به ساقه می رود و گل و میوه نیز روی آن تشکیل  می شود، سپس ریشه گیاه می پوسد و گیاه از بین می رود. ترکیبات آن عبارتند از 5/9 در صد اسانس، 5/93 درصد رزین، 27 در صد صمغ و اسانس آن دارای پینن، کادنین، کادی نول و والریناتدوبورنیل است. اثرات دارویی این گیاه از مدت ها پیش در طب سنتی کشورمان استفاده شده است. همین طور از لحاظ صنعتی دارای مصارف بسیار ارزشمندی است به طوری که در بازار کشورهای صنعتی خواهان زیادی دارد و شیرابه این گیاه از اقلام مهم صادراتی ایران محسوب می شود.

عصاره این گیاه دارای ترکیباتی است که می تواند در جهت تسکین سندروم محرومیت مورفین سودمند باشد. فعالیت ضد صرع روغن موجود در میوه و همین طور فعالیت ضد صرع و ضد تشنج بذر این گیاه بر روی موش ثابت شده است.

فعالیت بالای آنتی باکتریالی روغن موجود در این گیاه روی تمامی میکروارگان ها به جزPseudamonas aeroginosa ( در فعالیت کمتر) به اثبات رسیده است. با تجزیه GC/MS روغن میوه این گیاه، مشخص شده است که بتا پینن با 78/43 درصد، بیشترین ترکیب و پس از آن آلفا پبنن با 27/27 درصد و میرسن با 37/3 درصد از ترکیبات مهم روغن میوه محسوب می شوند. همین طور نشان داده دشه است که روغن موجود در این گیاه دارای خاصیت محدودکنندگی رشد در میکروارگانیسم ها است. ضمن این که میوه این گیاه پتانسیل استفاده به عنوان شوینده های آنتی باکتریال خوشبو را دارد.

در بررسی ترکیبات این گیاه ثابت شده است صمغ این گیاه می تواند به عنوان چسب های نامرئی برای چسباندن سنگ های قیمتی نظیر الماس و یا جواهرات استفاده شود، همین طور شیرابه آن در صنعت چاپ، نساجی و عطر سازی کاربرد دارد. لذا با در نظر گرفتن اهمیت گیاعه باریجه از نظر دارویی و صنعتی که آن را به عنوان یک مقوله صادراتی ارزشمن برای کشورمان معرفی می کند و از طرفی با توجه به ویژگی خاص گیاه مذکور به علت منوکارپیک بودن آن و دروه خواب طولانی بذر، تولید انبوه این گیاه با مشکل جدی مواجه است، ضمن این که با توجه به نتیجه تحقیقات سازمان جنگل ها و مراتع به دلیل برداشت نامناسب آن در مناطق رشد خودروی آن، خطر انقراض این گیاه مهم بومی ایران وجود دارد. لذا لزوم روش هایی برای به حداقل رساندن دوره خواب و جوانه زنی بذر را یک طرف و تکثیر و ریز ازدیادی این گیاه از طرف دیگر و همین طور افزایش میزان متابولیت های ثانویه آن هر چه بیشتر احساس می شود. بر این اساس چنین اسنتتاج می شود که بررسی این گیاه در حوزه مهندسی کشت بافت می تواند چه به عنوان یک روش منفرد و کاربردی برای تولید انبوه این

شامل 45 صفحه فایل word قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق بررسی کشت جنین درون شیشه و تاثیر محیط کشت و سطوح مختلف هورمونی و ریز نمونه درکالزایی و شاقه زایی گیاه باریچه