یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله درمورد مدیریت و تشکیلات کارگاهی کامیون و واگن ها 22 ص

اختصاصی از یاری فایل دانلود مقاله درمورد مدیریت و تشکیلات کارگاهی کامیون و واگن ها 22 ص دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 20

 

درس مربوطه : مدیریت و تشکیلات کارگاهی

کامیون‌ها و واگن‌ها (Trucks and wagons)

کامیون‌ها

کامیون‌ها در حمل و نقل خاک، شن و ماسه، سنگها، سنگ آهن، ذغال سنگ و سایر موارد مورد بهره برداری قرار می‌گیرند. این دستگاهها حمل کننده بخاطر سرعت زیاد در روی راههای مناسب دارای ظرفیت زیاد بوده و بهمین دلیل هزینه حمل و نقل مواد را نسبتاً پایین می‌آورند. کامیون‌ها دارای قابلیت انعطاف زیادی می‌باشند زیرا تعداد آنها را در یک پروژه مورد استفاده قرار می‌گیرند می‌توان اضافه یا کم نمود تا تعدیلی در ظرفیت مورد نیاز بوجود آید. اکثر کامیون‌ها احتمالاً روی راههائی که دارای سطح صاف و محکم بوده و شیب آنها بیش از حد نیست کار می‌کنند. بعضی از کامیون‌ها که اندازة آنها و بار کل آنها بیشتر از مقدار بار مجازی است که برای راه‌ها اجازه داده شده است، بنام کامیون‌های خارج از جاده نام گرفته‌اند. این کامیون‌ها برای حمل و نقل مواد در پروژه‌های بزرگ بکار گرفته می‌شوند و لذا بزرگی و هزینه آنها قابل توجیه است.

کامیون را می‌توان با توجه به عوامل متعددی گروه بندی نموده، از جمله آنها عبارتند از :

اندازه و نوع موتور : بنزینی، گازوئیلی، با گاز بوتان، با گاز پروپان.

تعداد دنده‌ها

نوع محرک بودن آنها : دوچرخ محرک، چهار چرخ محرک، شش چرخ محرک و غیره.

تعداد چرخها واکسل‌ها و ترتیب چرخهای محرک

روش تخلیه خاک : از عقب، جانبی.

نوع موادی که می‌تواند حمل کند: خاک،سنگ، ذغال سنگ و سنگ آهن و غیره.

ظرفیت بر حسب تن و یا متر مکعب

روش تخلیه برای تخلیه بار از عقب بصورت هیدرولیکی یا کابلی.

کامیون‌هائی را که برای حمل و نقل عمومی مواد باید خریداری نمایند باید قابل استفاده برای هدفهای مورد نظر باشد. بهر حال اگر کامیون‌هائی در یک پروژه معین و برای هدف معینی مورد استفاده قرار گیرند، خریدار باید دستگاههائی را که حتی الامکان مناسبترین آنها برای نیازهای پروژه باشد انتخاب کند.

کامیونهای تخلیه کننده بار از عقب

کامیون‌های تخلیه کننده بار از عقب برای حمل و نقل انواع متعدد مواد مناسبند

شکل بدنه نظیر زوایای تیز امتداد یافته، گونه‌ها و فرم قسمت عقب که از آنجا بار در هنگام تخلیه سرازیر می‌گردد در راحتی و سختی امر تخلیه دخالت دارند.

بدنه کامیون‌هائی که در حمل و نقل خاک رس مربوط ویا مواد مشابه مورد استفاده قرار خواهد گرفت نباید زوایای تند و گوشه‌دار داشته باشد. ماسه خشک و شن تقریباً به آسانی از اطاق کامیون به هر فرمی که باشد سرازیر خواهد شد . برای حمل سنگ معدن شکل بدنه اطاق کامیون باید دارای زوایای جانبی بوده و عمق کمی داشته باشد.

شکل2- کامیون 20 تن تک محوره را که دارای چرخهای دوقلو و نوع تخلیه از عقب است در هنگام تخلیه بار نشان می‌دهد. بدنه این کامیون با ابعاد 65/4 متر طول، 54/2 متر عرض 07/1 متر عمق می‌باشد. ظرفیت کامیون 31/11 مترمکعب است. لاستیک این کامیون در جلو 20 لایه با ابعاد و در عقب 24 لایه با ابعاد می‌باشد.

واگن‌های تخلیه کننده بار از زیر

اگر دستگاه‌ها برای حمل موادی نظیر، شن و ماسه، خاک نسبتاً خشک، ذغال سنگ و غیره که به آسانی تخلیه می‌شود بکار رود کاربرد واگن‌ها تخلیه کننده بار از زیر، زمان مورد نیاز برای تخلیه را تقلیل می‌دهند. کاربرد چنین دستگاهی مخصوصاً در مواردی مناسب است که مواد باید بصورت لایه‌هائی روی خاکریز پخش شوند و یا بداخل قیف دستگاهی دیگر تخلیه شود. این واگنها در حال حرکت نیز می‌توانند مواد را روی خاکریز تخلیه سریع واگن‌ها از لحاظ زمانی مزیتی بر کامیون‌های تخلیه کننده از عقب بشمار می‌رود.

این دستگاه‌ها بار خود را از وسط دریچه‌هائی تخلیه می‌نمایند که تا حد محدودی باز می‌شوند بهمین علت مشکلاتی در امر تخلیه بعضی از مواد، نظیر خاک رس مرطوب و چسبانک حاصل می‌شود مخصوصاً اگر قطعات خاک رس بزرگ باشند.


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله درمورد مدیریت و تشکیلات کارگاهی کامیون و واگن ها 22 ص
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.