یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پاورپوینت رابطه علم و دین از دیدگاه علامه طباطبایی

اختصاصی از یاری فایل پاورپوینت رابطه علم و دین از دیدگاه علامه طباطبایی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پاورپوینت رابطه علم و دین از دیدگاه علامه طباطبایی


پاورپوینت رابطه علم و دین از دیدگاه علامه طباطبایی

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 فرمت فایل:powerpoint (قابل ویرایش و آماده پرینت)

  تعداد اسلاید:97

رابطه علم و دین از دیدگاه علامه طباطبایی
و حاشا الشریعه الحقه الالهیه البیضاء ان تکون احکامها مصادمه للمعارف الیقینیه الضروریه و تبا لفلسفه تکون قوانینها غیر مطابقه للکتاب و السنه.
هرگز احکام شریعت حقه الهیه با معارف یقینی ضروری در تعارض نیست و بشکند فلسفه‌ای که قوانین‌اش با قوانین کتاب و سنت هماهنگ نیست.
پیشگفتار
انسان قرن بیستم با تمام رشد و توانمندی علمی و صنعتی خویش توجه و رویکردی نظام مند به پدیده دین پیدا کرده است و به کاوش و پژوهش در ابعاد مختلف دین پرداخته است، متفکران جهان در کنار دین مسکن گزیده‌اند و به ژرف کاوی در مسائل دینی پرداخته‌اند و هم چون تشنگانی در پی سیراب نمودن عطش معنوی خویش از اقیانوس بیکران دین هستند گرچه برخی از کاوش‌ها و تکاپوها جلای انصاف و بی غرضی ندارد لکن اگر دینداران، وظیفه دینی و عقلانی خویش را در روشن ساختن ابعاد و جوانب مختلف دین ایفا کنند و با استفاده از سبک‌های نوین در تدوین و نگارش کتب و رساه‌های جدید و حتی استفاده از روش‌های پیشرفته مباحث علمی جهان، الگوی نوین معرفت و فقاهت را طراحی نمایند و به جبران کاستی‌های معرفت شناسی و هستی شناسی بپردازند، نقشه‌های شوم و پلید بدخوهان دین نقش بر آب می‌شود.

یکی از وظایف مهم متفکران دینی و صاحبنظران اسلامی ارائه نظریات و مبانی معرفت شناسی و آرای دین شناختی همراه با شبهه زدایی است.
مرحوم علامه طباطبایی از متفکران بزرگ دینی است که بزرگ‌ترین مشغله فکری خود را مبانی معرفت شناسی و نظام ارزشی و به عبارت دیگر دین شناسی و ابعاد و وجوه متعدد آن قرار داده و آرای عمیق و دقیق و نوینی ارایه داد که به قول حکیم شهید مطهری با گذشت سالیان دراز عظمت ایشان و افکار و اندیشه‌های بلند او روشن خواهد شد.
بدون شک گرد آوری آراء علامه طباطبایی پیرامون دین و دفاع عقلانی از دین و تامل در آرای معرفت شناختی و دین شناختی ایشان، ثمرات و نتایج درخشانی برای محققان و پژوهشگران دین شناس خواهد داشت و زمینه‌های تحقیق را در امر دین بیش از پیش باز خواهد کرد.
در عصر ارتباطات و اطلاعات انسان نمی‌تواند خود را از امواج فکری برخاسته از سوی دیگران در امان دارد دیر یا زود با این افکار آشنا می‌شود و در برابر شبهات و افکار دیگران باید عکس العمل از خود نشان دهد یا آن‌ها را بپذیرد یا رد کند و یا گزینش و انتخاب نماید. در این زمینه نظر و دیدگاه‌های علامه طباطبایی راه گشاست.

 


دانلود با لینک مستقیم


پاورپوینت رابطه علم و دین از دیدگاه علامه طباطبایی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.