یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود پروژه علم روباتیک

اختصاصی از یاری فایل دانلود پروژه علم روباتیک دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پروژه علم روباتیک


دانلود پروژه علم روباتیک

جمع کثیری از دانشمندان و آگاهان علمی بر این عقیده اند که در آینده ای بسیار نزدیک شاهد انقلاب روباتیک خواهیم بود و با رشد سریع تکنولوژی ، هر لحظه به این رخداد نزدیک تر می شویم . فیلم های معروف سینمایی چون جنگ ستارگان ، پیشتازان فضا ، I robot و مرد دویست ساله تا حد زیادی افکار عمومی را به این واقعیت جلب نموده که ، روبات ها می توانند تاثیراتی بسیار جدی بر زندگی انسان ها بگذارند .

هم اینک روبات ها در زمینه های مختلف مانند : جراحی های ظریف و دقیق ، تحقیقات علمی بخصوص مطالعات فضایی ، ساخت قطعات اتومبیل ، ساخت قطعات الکترونیکی ، کشاورزی و انجام کارهای منزل ، صنعت هواپیماسازی ، قالب سازی و قالبریزی ، پتروشیمی و .... کاربردهای وسیعی دارند 

توانایی جمع آوری و تحلیل اطلاعات ، اتخاذ تصمیم و کنترل هر عمل حاصل از آن همواره در حیطه امتیازات مطلق انسان بوده است ، اما بشر امروزی سعی دارد هر سه فعالیت مشاهده ، تفسیر و اقدام فیزیکی را در وجود یک موجود مکانیکیِ خود مختار به نام روبات مدرن جمع آوری کند .

تاریخچه روبات ها

کلمه روبات در اصل به معنا و مفهوم بَرده بوده و با کلمات کار و کارگر مترادف است . اطلاق این کلمه به چنین موجوداتی ، چندان هم بیجا نبوده ، چرا که مهمترین انگیزه ساخت روبات ها تامین نیروی کاری بوده است که بتوان ، بدون احساس گناه ، با آن مانند برده ها رفتار کرد .

  • حدود سال 1250 میلادی : بیشاپ آلبرتوس مگنوس (Bishop albertus magnus) ضیافت شامی ترتیب داد که خدمتکاران آهنی از میهمانان پذیرایی می کردند . مردم این روباتها را تکه تکه کردند ، و بیشاپ را ساحر و جادوگر خواندند .
  • سال 1640 میلادی : دکارت ماشین خودکاری به صورت یک خانم ساخت و آن را “ma file fracine” نامید .

این ماشین که دکارت را در یک سفر دریایی همراهی می کرد ، توسط کاپیتان کشتی به آب پرتاب شد چرا که وی تصور می کرد این موجود ساخته شیطان است .

  • سال 1738 میلادی : ژاک دواکانسن (Jacques de vaucanson) یک اردک مکانیکی ساخت که در آن بیش از 4000 قطعه بکار رفته بود . این اردک می توانست از خود صدا تولید کند ، شنا کند ، آب بنوشد و دانه بخورد ، در ضمن دانه را هضم و سپس دفع کند . امروزه در مورد محل نگهداری این اردک اطلاعی در دست نیست .
  • سال 1805 میلادی : عروسکی توسط میلاردت (maillardet) ساخته شد که می توانست نقاشی کند یا به زبان انگلیسی و فرانسوی بنویسد .
  • سال 1923 میلادی : کارل چاپک (karel capek) برای اولین بار از کلمه روبات (robot) در نمایشنامه خود به عنوان آدم مصنوعی استفاده کرد .

کلمه روبات از کلمه چک robota گرفته شده است که به معنی بَرده و کارگر مزدور است . موضوع نمایشنامه چاپک کنترل انسان ها توسط روبات ها بود. ولی او هر گونه امکان جایگرینی روبات با انسان و یا اینکه روبات ها از احساس برخوردار شوند ، عاشق شوند ، یا تنفر پیدا کنند را رد می کرد .

  • سال 1940 میلادی : شرکت وستینگهاوس ( Westing house co .) سگی به نام اسپارکو (sparko) ساخت که هم از قطعات مکانیکی و هم الکترونیکی در ساخت آن استفاده شده بود . این اولین باری بود که از قطعات الکتریکی همراه قطعات مکانیکی استفاده می شد .
  • سال 1942 میلادی : کلمه روباتیک (robotics) اولین بار توسط ایزاک آسیموف در یک داستان کوتاه ارائه شد . ایزاک آسیموف (1920-1992) نویسنده کتابهای توصیفی درباره علوم و داستان های علمی ، تخیلی است .

قوانین روباتیک مطرح شده از سوی آسیموف :

  • روبات ها نباید هیچ گاه به انسان ها صدمه بزنند .
  • روبات ها باید دستورات اسنان ها را بدون سرپیچی از قانون اول اجرا کنند .
  • روبات ها باید بدون نقض قانون اول و دوم از خود محافظت کنند .
  • سال 1954 میلادی : عصر روبات ها با ارائه اولین روبات انسان نما توسط جورج دوول (gorge devol) آغاز گردید .
  • سال 1956 میلادی : یک ملاقات تاریخی بین جورج سی دوول (gorge devol) مخترع و کارآفرین صاحب نام و ژوزف اف انگلبرگر ( joseph f.engelberager) که یک مهندس با سابقه بود ، صورت گرفت .

در این مطالعات آنها به بحث در مورد داستان آسیموف پرداختند . ایشان سپس به موقعیت های اساسی در تولید روبات ها دست یافتند و با تاسیس شرکت های تجاری ، به تولید روبات ها مشغول شدند .

نخستین روبات های این شرکت در کارخانه جنرال موتورز برای انجام کارهای دشوار در خودروسازی به کار گرفته شد .

انگلبرگر را « پدر روباتیک » نامیده اند .

  • دهه 1960 میلادی : روبات های صنعتی زیادی ساخته شدند . انجمن صنایع روباتیک این تعریف را برای روبات صنعتی ارائه کرد :

"روبات های صنعتی یک وسیله چند کاره و با قابلیت برنامه ریزی چند باره است که از آن برای جابجایی قطعات و مواد و یا برای انجام کارهای متنوع ، بوسیله حرکات برنامه ریزی شده ، استفاده می شود ."

  • سال 1962 میلادی : شرکت خودروسازی جنرال موتوروز نخستین روبات (Unimate) را در خط مونتاژ خود به کار گرفت .
  • سال 1967 میلادی : رالف موزر (Ralph moser) از شرکت نرال الکتریک (General Electric) نخستین روبات چهارپا را اختراع کرد .
  • سال 1983 میلادی : شرکت Odetics یک روبات شش پا ساخت که می توانست از موانع عبور کند و بارهای سنگین را با خود حمل نماید .
  • سال 1985 میلادی : نخستین روباتی که به تنهایی توانایی راه رفتن داشت ، در دانشگاه ایالتی اوهایو ساخته شد .
  • سال 1996 میلادی : شرکت ژاپنی هندا (Honda) نخستین روبات انسان نما را ارائه کرد با دو دست و دو پا طوری طراحی شده بود که می توانست راه برود ، از پله بالا برود ، روی صندلی بنشیند و بلند شود ، و بارهایی به وزن 5 کیلوگرم را حمل کند .

شامل 34 صفحه فایل word قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود پروژه علم روباتیک
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.