¨
q در گذشته به کارایی IT و کاهش هزینه تبادل و پردازش اطلاعات می نگریستند ولی امروز به اثربخشی IT می نگرند. IT در بسیاری از صنایع، مدل کسب و کار را توسعه می دهد و در بعضی از صنایع خود مدلی از کسب و کار است.
q ویس و اندرسون در مطالعات خود دریافتند که CIO در سازمان به طور فزاینده ای نقش مدیریت ریسک و تغییر را می پذیرد. آنها تحت فشارند تا مشکلات IT و کسب و کار را توامان حل کنند.
q گات شالک دریافت که CIO نقش های سازمانی متمایزی می پذیرد که شامل رهبری تغییر و مسئولیت هم راستایی استراتژی IT و کسب و کار است.
2- انطباق با مواضع استراتژیک
برنامه های سازمان مشتمل بر ابتکارات IT و کسب و کار است. این ابتکارات دامنه گسترده ای از موضوعات جذاب ارائه می کنند که آنها را با تعارض مواجه کرده و چالشی برای گذار از وضع موجود به وضع مطلوب بوجود می آورند. برای رفع این تعارضات باید تعدادی از ابتکارات را پشتیبانی و تعدادی را حذف کرد. انتخاب آنها بر مبنای انطباق آنها با مواضع استراتژیک سازمان میسر است.
3- فرصتهای کسب و کار: شامل محرک های کوچک و تجربی است که از قدیمی شدنIT جلوگیری کرده و پروژه های کوچک توسعه در تامین نیازهای روزمره و یا بهبود واحدهای کسب و کار را فراهم می سازد.
این استراتژی، تجربیات و یادگیری را افزایش می دهد و آمادگی را برای آینده بوجود می آورد.
دانلود پاورپوینت استراتژی های توسعه IT و کسب و کار- 26 اسلاید