یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق در مورد عوامل نفوذ درادراک

اختصاصی از یاری فایل تحقیق در مورد عوامل نفوذ درادراک دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع فایل :  .doc ( قابل ویرایش و آماده پرینت )

تعداد صفحه : 6 صفحه


 قسمتی از متن .doc : 

 

عوامل نفوذ درادراک :

عواملی که در مکانیزم ادراکی تأثیر دارند به سه دسته تقسیم می شوند :

ویژگی مشاهده گر (ادراک کننده )

ویژگی و اهداف مشاهده

ویژگیهای موقعیت

ویژگیهای مشاهده گر

عوامل موقعیت

ویژگی و هدف مشاهده

ویژگیهای مشاهده گر ( عوامل ورودی )

این موضوع مربوط به ویژگیهای شخصی /انفرادی میگردد .

1-1 . نیازها و انگیزه ها : ادراک انفرادی اساساً نیازها و انگیزه های درونی ر امعین می کند . آنها چیزهای متفاوتی را بر طبق نیازها و انگیزه های متفاوتشان به دست می آورند. نیازهای متفاوت نتایج انگیزش ( تحریکات ) متفاوت می باشد . تحریکات مردم از موارد گوناگونی ناشی می شود که به نیازها ی آنها بر میگردد . باید توجه داشت در تفکر آرزومندانه ( خوشایند ) به معنی داشتن یک ID یا همان کارت شناسایی که معرف خصوصیات ویژه فرد است ، برای کاهش روابط تیره تلاش می کند . در چنین شرایطی مردم فقط چیزهایی را که در مورد آن تفکر آرزومندانه دارند را مشاهده می کنند .

2-1 . خود مفهومی : دیدگاه های متفاوت افراد ، تصمیمات روشنی که در مورد جهان پیرامون خود می گیرند و یا اینکه در مورد خود چگونه فکر می کنند ( یا همان خود مفهومی افراد ) . این موضوع بر پایه ترکیب روانشناسی انفرادی پیچیده ، و درک از خود استوار است . شناخت خود یا همان خودشناسی بر شناخت دیگران کمک می کند .

3-1 اعتقاد ( عقیده و ایمان ) : اعتقادات شخصی برخورد با ادراک را هدایت می کند . این خیلی مشکل است برای ادراک ، که تفکر مافوق عقایدش داشته باشد . چون در بیشتر زمانها به سمت عقایدشان پیش می روند و افراد به همین طریق ادراک می کنند . بر طبق گفته های دانیل کاتز .

*یک فرد سانسور می کند محل ابلاغش را تا جایی که عقیده اش را حمایت می کند و از حمله خود را دور نگه می دارد .

* ادراک روی خبر هایی که از عقاید و شیوه های عمل پشتیبانی می کند جستجوی خود را انجام می دهد .

* در آخر ، مخصوصاً درست وقتی که سؤال می شود از شیوه عمل و عقایدشان خودشان را کنترل می کنند تا حالت تهاجمی نداشته باشند .

4-1 . تجارب گذشته : ادراکات مردم بیشتر از تجارب گذشته شان تأثیر می پذیرد . هر شخص ، تجارب خوبی در گذشته داشته که آنها را از مشاهدات روزمره و چیزهای دیگر به دست آورده است .

5-1 . بیان روانشناسی های رایج : روانشناسی رایج یا همان قسمت های هیجانی نقش مهمی را در زندگی ادراکی مردم بازی می کند . در این جا تعریفی که از شخص داریم این است که چه چیزهایی را مشاهده می کند . مثلاً طریقه مشاهده در حالتی که شخص احساس خوبی دارد با حالتی که حالت مساعدی ندارد بسیار متفاوت است .

6-1 . انتظارات : بازی کننده اصلی در تعریف اینکه فرد چگونه مشاهده می کند انتظازات است . انتظار پیش بینی دقیق حالت خوشایند رفتار هر شخص است . مثلاً اگر شخص در مورد X چنین تصور می کند که هیچ نقطه مثبتی ندارد ، حتی اگر X دارای شرایط خوبی هم باشد ؛ باز هم شخص همان گمان اشتباه را در مورد او دارد و همیشه در حدس اشتباه باقی می ماند .

2- عوامل موقعیت : زمان ، مکان ، و موقعیت زمانی نقش مهمی را در ابلاغ ادراک ایفا می کنند . عواملی که می توانند موقعیت را تقویت کنند به صورت زیر طبقه بندی می شوند :


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد عوامل نفوذ درادراک
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.