یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود پاورپوینت آموزش بهداشت

اختصاصی از یاری فایل دانلود پاورپوینت آموزش بهداشت دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پاورپوینت آموزش بهداشت


دانلود پاورپوینت آموزش بهداشت

دسته بندی : پاورپوینت 

نوع فایل:  ppt _ pptx ( قابلیت ویرایش متن )

فروشگاه فایل » مرجع فایل


 قسمتی از اسلاید متن ppt : 

 

تعداد اسلاید : 21 صفحه

بسم الله الرحمن الرحیم آموزش بهداشت:Health Education حرفه ای است که در رابطه با تسهیل رفتارهای بهداشتی فعالیت میکند.
تعاریف متعدد: فعالیت ارتباطی به منظور افزایش سلامت مثبت و پیشگیری یا کاهش عدم سلامت در افراد و گروهها ،از طریق تاثیر گذاری بر باورها،نگرشها و رفتار کسانی که دارای قدرت و وجه اجتماعی هستند (دونی،فایف و تاناهیل 1990) - از عوامل پیشرفت جامعه -در هر جایگاهی برای ایجاد تغییر رفتاری موثر نیارمند تداوم طرح ریزی شده تجارب و فعالیتها با همکاری منبعی است که به آداب و رسوم پیشین گروههای خاص تخصیص داده شده است. آموزش یکی از فعالیتهای اساسی در بهداشت عمومی -بایستی زمینه های فرهنگی و اجتماعی را در نظر بگیرد.
مفهوم آموزش بهداشت: -لوریک(1985): مداخلات طرح ریزی شده ایست که منجر به سلامتی میشود و هدف آن تغییرات رفتاری داوطلبانه است. -وود(1926):مجموعه تجربیاتی است که تاثیر مثبت بر عادات ،طرز تلقی و دانش مربوط به بهداشت فردی و اجتماعی و نژادی دارد.آموزش بهداشت استفاده از دانش زیستی،بهداشتی ،اجتماعی و تربیتی برای کار با مردم به منظور ایجتد تغییر رفتار در جهت بهبود سلامت جسمی روانی اجتماعی آنان است. -آموزش بهداشت :بکار بردن روشهای آموزشی برای تغییر الگوهای رفتاری در اجتماع تا مردم بتوانند سطح رفاه و سلامتی خود را عملا بالا ببرند و از خدمات بهداشتی و درمانی به بهترین نحو ممکن استفاده کنند.
تشکیل فرصتهای آگاهانه ساختار یافته برای یادگیری ،مستلزم گونه ای از ارتباط که جهت بهبود سواد بهداشتی ،مشتمل بر بهبود دانش و توسعه مهارتهای زندگی بوده و منجر به سلامت شخص و جامعه میگردد(WHO 1998 ) . هر گونه ترکیب برنامه ریزی شده تجارب یادگیری که جهت مستعد سازی ،قادر سازی و تقویت رفتار داوطلبانه منجر به سلامتی در افراد ،گروهها یا جوامع طراحی گردد(گرین و کروتر2005).
پس با توجه به تعاریف: 1-آموزش بهداشت یک عملکرد منظم و برنامه ریزی شده است که میتواند کیفیت علمی به آن بدهد. 2-عرضه آموزش بهداشت مستلزم مجموعه ای از روشهاست نه فقط یک روش مهارتها Skills :در اجرای هر عملی ،مجموعه ای از مهارتهای روانی –حرکتی مورد نیاز است.
7 دسته مهارت : 1-ادراک : توانایی کاربرد راهنماهای حسی جهت هدایت فعالیت حرکتی 2-آمادگی:برای عمل شامل آمادگی ذهنی 3-پاسخ هدایت شده:مراحل اولیه یادگیری یک مهارت پیچیده که شامل تقلید،آزمایش و خطا میباشد. 4-سازوکار:پاسخهای آموخته شده به صورت عادت در میآیند و حرکات را میتوان با قدری اعتماد و تبحر انجام داد. 5-پاسخهای آشکار پیچیده :عملکرد بدون تردید ،اجرای خودکار 6-تطتبق:مهارتها بخوبی توسعه یافته اند و شخص میتواند الگوی حرکتی را جهت برآوردن الزامات خاص ،تعدیل نماید. 7-ایجاد:شخص الگوهای حرکتی جدیدی را متناسب با وضعیت یا مسئله خاص بوجود می آورد.
سواد بهداشتی : 1-سواد خواندن و نوشتن 2-سواد مربوط به علم و فنآوری 3-سواد اجتماعی/مدنی :موجب توانمند نمودن افراد جهت درگیری در گفتگو و تصمیم گیری میشود.
این نوع سواد شامل مهارت تعبیر و تفسیر رسانه ای و فهمیدن عملکردهای مدنی و قانونی میباشد. 4- سواد فرهنگی : درک عقاید و آداب و رسوم جمعی ،دیدگاههای جهانی و روابط هویت اجتماعی جهت تفسیر و تولید اطلاعات بهداشتی باورها :اعتقاد به درستی یا حقیقت یک پدی

  متن بالا فقط تکه هایی از محتوی متن پاورپوینت میباشد که به صورت نمونه در این صفحه درج شدهاست.شما بعد از پرداخت آنلاین فایل را فورا دانلود نمایید 

 


  لطفا به نکات زیر در هنگام خرید دانلود پاورپوینت:  توجه فرمایید.

  • در این مطلب، متن اسلاید های اولیه قرار داده شده است.
  • به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید
  • پس از پرداخت هزینه ،ارسال آنی پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما و لینک دانلود فایل برای شما نمایش داده خواهد شد
  • در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون بالا ،دلیل آن کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
  • در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون پاورپوینت قرار نخواهند گرفت.
  • هدف اصلی فروشگاه فایل، مرجع فایل کمک به سیستم آموزشی و یادگیری و علم آموزی اطلاعات برای هموطنان عزیز میباشد .
  • بانک ها از جمله بانک ملی اجازه خرید اینترنتی با مبلغ کمتر از 5000 تومان را نمی دهند، پس تحقیق ها و مقاله ها و ...  قیمت 5000 تومان به بالا میباشد.درصورتی که نیاز به تخفیف داشتید با پشتیبانی فروشگاه درارتباط باشید.

دانلود فایل   پرداخت آنلاین 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود پاورپوینت آموزش بهداشت
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.