یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پاورپوینت تکنولوژی در معماری گیلان زمین

اختصاصی از یاری فایل پاورپوینت تکنولوژی در معماری گیلان زمین دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

 

دسته بندی : پاورپوینت 

نوع فایل:  ppt _ pptx

( قابلیت ویرایش )

 


 قسمتی از اسلاید پاورپوینت : 

 

تعداد اسلاید : 28 صفحه

طراحی و تولید صنعتی تکنولوژی در معماری گیلان زمین خصیصه های بارز معماری روستایی و سنتی در گیلان بناهای مسکونی و بهره برداری درون محوطه جای داردو این محوطه با پرچین کوتاهی محصور شده است .
نمای خانه را از بیرون می توان دید واین یکی از ویژگیهای کاملا اصیل است که در نقاط سنتی فلات ایران غیرقابل تصور است.این ویژگی بیانگر الگویی بنیادی ازشیوه زندگی وفرهنگ گیلانی است که در آن عنصر باز بر بسته رجحان دارد.
ساختمان مسکونی در قریه اکبرسرای ،دهستان رودبنه ،لاهیجان، با پوشش گالی و زیرسازی پاکه استخون بندی خانه های سنتی (اعم از پی-چوب بست دیوارهاوبامها ) چوبی است.
مواد معدنی یا مصالحی که در ترکیب آنهاغالب است در خانه سازی نقش فرعی دارند .
کاربرد قطعات چوب با گردآوردن آنها به صورتی پیچیده از طریق اتصال یا سوار کردن آنها انجام می گیرد ولی این اعمال از نظر فنی نسبتا ابتدایی اند . بناهای مسکونی در جلگه و کوهپایه گیلان از نظر شکل بندی سه خصیصه شاخص دارند : 1-کرسی بلند بودن بناها 2-چهار شیبه بودن بام 3-وجود یک یا چند ایوان در سمت نمای بیرونی نقش کرسی بلند بودن این است که مسکونی خانه فضای را از زمین مرطوب جدا می کند.شکل بندی بام ( با چهار شیب همسان یا دو شیب ذوزنقه ای و دو شیب مثلثی ) که عمدتا روی چند ردیف ستون و جدا از دیوارها ساخته می شود به گونه ای است که به توسعه خانه در جهت عمودی یا جانبی راه نمی دهد.
وجود ایوان در نمای بیرونی خانه را بی گمان نمی توان مختص گیلان شمرد زیرا نمونه های بیشماری از ان را در معماری باستانی و کلاسیک می یابیم وهم در خانه های عادی منطق چندی در ایران .
در عوض آنچه در معماری استان بیشتر اصالت دارد دو نوع ایوان است : 1- ایوانی که ساختمان مسکونی را در یک یا گاهی در دو سطح احاطه می کند نحوه زیرسازی خانه های سنتی در منطقه بیه پیش کرسی چینی چوبی 2-ایوانی که نوعی بالاخانه(تلار) را در طبقه بالای ساختمان تشکیل می دهدوفقط در اتداد بخشی از نمای بیرونی و ضلع جانبی آن امتداد دارد . استخوان بندی خانه گیلانی در بهترین حالت برسه محور استوار است : یک محور از پایین به بالا یک محور از راست نمای خانه به سمت چپ آن یک محور از پشت به جلو خانه ای یک طبقه که ایوانش روی امتداد یک بر خانه است .
خانه ای در حاشیه ی جنوبی رشت با دو تلار قیود محیط زیست و راه حلهای معماری ساختن مسکن باید پاسخگوی مجموعهای از ضرورتها چون میزان رطوبت قشر سطحی خاک- بارندگیهای فراوان و بادهای شدید –میزان بسیار بالای رطوبت هوا – سرمای زمستان – گرمای تابستان – فراوانی حشرات و انگلها . به منظور : جدا کردن فضای مسکونی از زمین مرطوب کرسی بلند ساختن خانه ساختن پی و زیر سازی خانه استفاده از چوبهای سخت و بادوام و متجانس مقابله با بارانهای تند ساخت بامهایی با شیب تند فرار از رطوبت و گرمای تابستان ساختن تلار در طبقه ی بالا مصالح ساختمانی از نزدیکی محل بنای ساختمان به دست می

  متن بالا فقط قسمتی از اسلاید پاورپوینت میباشد،شما بعد از پرداخت آنلاین ، فایل کامل را فورا دانلود نمایید 

 


  لطفا به نکات زیر در هنگام خرید دانلود پاورپوینت:  توجه فرمایید.

  • در این مطلب، متن اسلاید های اولیه قرار داده شده است.
  • به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید
  • پس از پرداخت هزینه ،ارسال آنی پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما و لینک دانلود فایل برای شما نمایش داده خواهد شد
  • در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون بالا ،دلیل آن کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
  • در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون پاورپوینت قرار نخواهند گرفت.
  • هدف فروشگاه کمک به سیستم آموزشی و یادگیری ، علم آموزان میهن عزیزمان میباشد. 


 

 

 « پرداخت آنلاین و دانلود در قسمت پایین »




دانلود با لینک مستقیم


پاورپوینت تکنولوژی در معماری گیلان زمین
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.