یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله درباره زنجان

اختصاصی از یاری فایل مقاله درباره زنجان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 14

 

استان زنجان

/

/

/

جغرافیایی منحصر به فرد استان زنجان

الف) موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد استان زنجان: از نظر مکانی استان زنجان بین استانهای متعددی قرار گرفته است که تنها راه ترانزیت و عبور بین شرق و قاره اروپا به شمار می‌آید که این از چند بعد قابل بررسی است:

الف) بزرگراه زنجان ـ تهران: عبور تنها بزرگراه غرب و شمال غرب کشور از استان زنجان موقعیت ممتازی را به این استان بخشیده است.

ب) راه‌آهن شمال غرب کشور: تنها راه مواصلاتی ریلی ایران و اروپا از شهر زنجان می‌گذرد که این از نظر ژئوپالتیک و موقعیت سیاسی و سرزمینی بسیار مهم می‌باشد.

ج) استعدادهای برتر و ویژه: استان زنجان از جمله نقاط کشور می‌باشد که به خاطر شرایط خاص آب و هوایی و تاریخی و فرهنگی همیشه پرورش دهنده برترین استعدادها بوده است، داشتن دانشمندان جهانی در دوران گذشته همچون شیخ شهاب‌الدین سهروردی و اساتید برجسته باعث افتخار همیشگی مردمان این سرزمین است. داشتن دانشجویان المپیادی و جهانی، داشتن ورزشکارانی با افتخارات جهانی و کلاً استعدادهای برتر از جمله نقاط قوت این استان می‌باشد.

د) داشتن معادن و ذخایر زیرزمینی ارزشمند: استان زنجان از جمله استانهایی است که دارای کانیهای عظیم زیرزمینی است و دارای معادن سنگهای زینتی و معادنی همچون روی انگوران می‌باشد که بررسی آنها به بحثی جدا نیاز دارد.

هـ) آب و هوا: آب و هوای کوهستانی زنجان موقعیتی ممتاز به شمار می‌آید که برای تفرج و گذراندن تابستانهای داغ نقاط دیگر کشور یک استعداد الهی و موهبت طبیعی به شمار می‌آید که می‌تواند زمینه مستعدی برای گسترش مدنیت و امکانات شهری باشد. کوهستان منحصر به فرد و ییلاقی گاوه‌زنگ و کوههای شمال زنجان موقعیتی بی‌نظیر از نظر توریسم را ایجاد کرده است. یک پارک طبیعی عظیم در شمال و شمال غرب زنجان در دل طبیعت نهفته است که باید از آن استفاده کرد.

و) مردم فهیم،‌با فرهنگ و متدین دارالمؤمنین زنجان: مهمترین ثروتی که در این منطقه استثنایی و منحصر به فرد وجود دارد مردم بافرهنگ و متدین این استان می‌باشد که بزرگترین نقطه قوت منطقه به شمار می‌آید از خانه‌هایی که صدای قرآن به گوش می‌رسد و طنین حسینیه اعظم آن در جهان پیچیده است، به برکت امام حسین علیه‌السلام و توجه به ائمه اطهار علیهم‌السلام اعتبار و آبروی دوچندان به این مردم شریف بخشیده است. دراین خطه از سرزمین اسلامی ما جوانان و سرداران رشیدی ظهور کردند و نام شهر غواصان دریادل را برای این استان به ارمغان آوردند و تمام اینها به برکت فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی این مردمان است که باید به آنها از جان و دل خدمت کرد.

ز) کشاورزی: به برکت نزولات جوی و رود عظیم قزل‌اوزن که صدها کیلومتر در این منطقه در جریان است و خاک حاصلخیزی که در منطقه وجود دارد این منطقه قابلیت تبدیل شدن به یک قطب بزرگ کشاورزی کشور را دارا می‌باشد.

ح) دانشگاهها و مراکز آموزش عالی: یکی از نقاط قوت استان زنجان داشتن زمینه‌های پیشرفت علمی و دانشگاهی است که با وجود دانشگاه تحصیلات تکمیلی زنجان، دانشگاه زنجان و دانشگاههای آزاد زنجان و ابهر و دانشگاههای پیام‌نور استان زمینه و فرصت پیشرفت علمی فوق‌العاده‌ای را به این منطقه بخشیده است که می‌تواند یک اهرم توسعه برای استان زنجان به شمار آید.

ط) تنوع گیاهی، جانوری و آب و هوایی: استان زنجان از جمله مناطقی است در کشور که دارای گونه‌های متعدد گیاهان و جانوران می‌باشد و این به خاطر تنوع آب و هوایی استان می‌باشد که منطقه‌ای مثل طارم دارای آب و هوای معتدل‌تر و زنجان دارای آب و هوای سردسیر است که این اجازه پرورش محصولات کشاورزی در فصول مختلف را می‌دهد.

ی) جاده هوایی: علاوه بر خطوط مواصلاتی زمینی از جمله راه‌آهن و جاده، زنجان در مسیر بزرگراه هوایی تهران و شمالغرب کشور و اروپا واقع است که این نیز یک فرصت بالقوه بسیار مهمی است برای استفاده از حمل و نقل هوایی و بازگشایی فرودگاه زنجان و استفاده از ابزارهای مختلف برای تبلیغ و به کار گیری این موقعیت جهت توسعه استان زنجان.

ک) بسیج: نیروی عظیم مردمی بسیج در استان زنجان در تمام ابعاد دانش‌آموزی، دانشجویی و بسیج اساتید و بسیج اصناف همه و همه یک نیروی بالقوه بسیار عظیمی را که منبعث از روحیه انقلابی و اسلامی این مردم فهیم می‌باشد، پدید آورده است که با سازماندهی آن می‌توان در تمام امور مربوط به


دانلود با لینک مستقیم


مقاله درباره زنجان
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.