یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق در مورد گیاه Caraway 33 ص

اختصاصی از یاری فایل تحقیق در مورد گیاه Caraway 33 ص دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع فایل :  .doc ( قابل ویرایش و آماده پرینت )

تعداد صفحه : 33 صفحه


 قسمتی از متن .doc : 

 

نام علمی : Carum cavi L.

نام انگلیسی : Caraway

خانواده : Apiaceae

خصوصیات گیاه شناسی :

گیاهی است علفی و دو ساله با ارتفاع 5/1 -1 متر با برگهای دانه دار و گل آذین چتر مرکب که در سال دوم تشکیل می شود، گلهای آن به رنگ سفید یا صورتی با گل آذین چتر می باشند .

اقلیم مورد نیاز گیاه : نوع خودروی آن اغلب در چمنزارها، چراگاه ها، علفزارها و کنار جاده ها در مناطق مرطوب می روید و احتمالاً بومی شمال اروپاست.

مناطق پیشنهادی جهت کاشت گیاه در کشور : اقلیمهای CS-1,CS-2

نحوه تکثیر:بذر

وزن هزار دانه : 4-3 گرم

مقدار بذر مورد نیاز برای یک هکتار زمین:در صورت کاشت مکانیزه 5/7 -5 کیلو گرم در هکتار و در صورت کاشت دستی 12-10 کیلو گرم در هکتار

فواصل کاشت (برحسب سانتی متر ):ردیفهای 30-20

سیستم کاشت (آبیاری) :فارو

دور آبیاری : تقریباً به آب فراوان (سالانه 650-600 میلی متر ) نیاز دارد.

نیازهای اصلی غذایی : گیاه به کود دامی حدود 20 تن در هکتار ، ازت 120-80 کیلو گرم ، فسفر 120-80 کیلو گرم و پتاس 150 – 120 کیلوگرم در هکتار نیاز دارد.

روش کاشت : بصورت مستقیم

زمان مناسب برای کاشت مستقیم :اوایل تا اواسط پائیز (بر حسب نوع اقلیم)

طول مدت جوانه زنی بذر: 20-15 روز

بافت خاک مناسب برای رشد گیاه :لومی و لومی – شنی با زهکشی مناسب

PH اپتیمم مورد نیاز :4/6

اندام مورد استفاده :میوه ( بذر)رسیده

زمان برداشت :تیر و مرداد سال دوم ، وقتی که 75 درصد بذرها قهوه ای شدند و درهنگام صبح برداشت می شود.

عملیات پس از برداشت :خشک کردن بذور در هوای آزاد یا توسط خشک کن های الکتریکی در دمای 40 درجه سانتی گراد ، تمیز کردن و بسته بندی آنها.

دقت لازم در عملیات برداشت : برداشت دیر هنگام موجب ریزش بذور و افت عملکرد می شود.

مراقبت های ویژه در زمان داشت :مبارزه با علفهای هرز و آفات و بیماریها (سفیدک سطحی و داخلی ) کود اوره در چند نوبت باید داده شود.

عملکرد:1500 -700 کیلولگرم در هکتار بذر ولی در شرایط ایده آل به 3-5/2 در هکتار نیز می رسد .

خواص درمانی : زیره سیاه دارای اثرات ضد نفخ ، ضداسپاسم ، ضدمیکروب و قابض بوده در درمان اختلالات گوارشی بویژه در قولنج نفخی کودکان و همچنین التهابات دستگاه تنفسی کاربرد دارد . مصرف عمده آن به عنوان عطر و طعم دهنده در صنایع غذایی می باشد .

مشخصات گیاه

تاکنون ، بیش از 20 گونه از جنس کاروم مورد شناسایی قرار گرفته است که عملکرد بعضی از آنها کم و برخی دیگر بسیار زیاد است . گونه های مختلف زیره ی سیاه گیاهانیهستند یکساله ، دو ساله و یا چند ساله که عملکرد گیاهان دوساله بیش از گیاهان یک ساله است و به صورت گسترده ای در جهان کشت می شود .

گیاهان دو ساله دارای ریشه ای مخروطی به ضخامت یک بند انگشت هستند که به طور مستقیم در زمین فرو می رود . این ریشه کم و بیش گوشتی و سطح خارجی آن به رنگ قهوه ای تیره بوده و قسمت داخلی آن سفید است . گیاه در سال دوم رویش به ساقه می رود . ساقه به طور مستقیم رشد می کند . ارتفاع آن 1 تا 5/1 متر است و از بخش تحتانی آن شاخه های متعدّدی خارج می شود . در سال اول رویش ، برگهای طوقه ای که دمبرگ بلندی به طول 20 سانتی متر دارند ، به وجود می آیند . برگهای انتهای ساقه فاقد دمبرگند و مستقیماً به ساقه متصل می باشند .

برگها دارای بریدگیهای عمیق هستند . برگهای پایین ساقه با برگهای بالایی تا حدودی تفاوت دارند . به طوری که برگهای پایینی ( قسمت تحتانی ) از بریدگی بیشتری نسبت به برگهای بالایی برخوردار بوده و رشته مانند به نظر می رسند .

ارتفاع گیاهان یک ساله متفاوت و بین 50 تا 70 سانتی متر است . برگهای گیاهان یک ساله نسبت به برگهای گیاهان دو ساله ، روشن تر و به رنگ سبز روشن هستند .

هر دو نوع گیاه ( اعم از یک ساله و دو ساله ) دارای گلهای سفید یا صورتی هستند که روی چترهای مرکب از 5 تا 10 شعاع قرار گرفته اند . گلها یک پایه ( دارای اندامهای نر و ماده ) هستند . میوه بیضوی ، فندقه ( شیزوکارپ ) و رنگ آن قهوه ای روشن است . در طول میوه ، خطوط باریکی که تعداد آنها اغلب پنج عدد می باشد ، دیده می شود . میوه ی زیره ی سیاه بوی مطبوعی


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد گیاه Caraway 33 ص
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.