یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق در مورد نقشه کشی صنعتی در محیط Drawing

اختصاصی از یاری فایل تحقیق در مورد نقشه کشی صنعتی در محیط Drawing دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع فایل :  .doc ( قابل ویرایش و آماده پرینت )

تعداد صفحه : 32 صفحه


 قسمتی از متن .doc : 

 

بخش ششم

نقشه کشی صنعتی در محیط Drawing

اهداف این فصل

در تمرین عملی این فصل چگونگی تهیه نقشه های دو بعدی از تنادهای مختلف یک قطعه را تجربه خواهید کرد. علاوه بر این اضافه کردن جزئیاتی از نظیر اندازه گیریها، تلرانس گذاریهای هندسی و دیگر نمادهای متداول در نقشه کشی صنعتی را به این نقشه ها خواهید آموخت.

قطعه ای که در تمرین عملی این فصل با‌ آن کار می کنیم همان قطعة ماشینکاری شده است که در بخش قبل مدل سازی کردید. نکته ای که قبل از شروع به کار باید یادآوری کنیم ارتباط مستقیم محیطهای Part، Drawing و Assembly است. به این ترتیب برای اندازه گیری نقشه های دو بعدی از همان اندازه گیریهای مدل سه بعدی در محیط Part یا Assembly استفاده می کنیم و هر تغییر در هر یک از محیطها در دیگران نیز مستقیماً انعکاس می یابد.

ابزار و دستوراتی که در تمرین عملی استفاده می کنیم بیشتر متعلق به نوار ابزارهای Drawing و Annotation می باشند پس بهتر است قبل از شروع کار با انتخاب View، Toolbars آنها را فعال کنید.

1-6) تمرین عملی

1-6) باز کردن یک پروندة جدید از نوع Drawing

1)File، New، Draw.

2) در کادر بازشده گزینة Standard Format را انتخاب کنید و سپس قالب بندی استاندارد D-Landscape را انتخاب کنید سپس دکمة OK را کلیک کنید تا برگه ای جدید با قالب بندی انتخاب شده باز شود.

شکل 1. 6

3) در مکانی دلخواه از برگة باز شده کلیک راست کنید و گزینة Properties را انتخاب کنید.

4) در کادر بازشده (با نام Sheer Setup) در قسمت Type Projection نوع چیدمان نماهای اصلی (بالا، راست، جلو) را Third angle انتخاب کنید. در این نوع چیدمان نمای جلو از قطعه در گوشة پایینی و سمت چپ نقشه قرار می گیرد. در حالی که در نوع First angle نمای جلو در گوشة بالایی سمت چپ قرار می گیرد.

5) دکمة OK را کلیک کنید.

نکته: در این بخش از سیستم استاندارد ANSI و واحد اینچ برای واحد طول استفاده می شود. پس توصیه می شود قبل از شروه کار تنظیمات مربوطه را انجام دهید.

6) در زیر نمای عمومی از برگه ای از نوع D-Landscape را مشاهده می کنید.

هر برگه از دو لایة جلویی و عقبی (Front Layer, Back Layer) تشکیل شده است. نقشه هایی که از نماهای مخحتلف یک قطعه تهیه می شود برروی لایة جلویی ایجاد می شوند. ولی جزئیات مربوط به قالب بندی برگه در لایة عقبی که اصطلاحاً قالب بندی برگه (Sheet Format Layer) خوانده می شود ذخیره می شود و برای هر گونه ویرایش قالب بندی برگه باید این لایه را بالا آورد. برای بالا آوردن این لایه باید برروی برگه کلیک راست کرد و گزینة Edit Sheet Format را انتخاب کنید. شکل 3. 6

2-6) ویرایش قالب بندی برگه

1) به وسیلة دستور Zoom to area و یا Zoom In/Out (هر دوی این دستور در ذیل گزینة Modify از منوی View موجود می باشند و در نوار ابزار View نیز به وسیلة آیکون های شبیه ذره بین مشخص شده اند. جدولی که در گوشة پایینی و سمت راست نقشه وجود دارد را بزرگ کنید.

شکل 4. 6

2) برروی برگه کلیک راست کنید و از منوی باز شده گزینة Edit Sheet Format را انتخاب کنید. بدین ترتیب لایة عقبی برگه بالا آورده می شود و این لایه که تا به حال فقط خواندنی بود، آمادة ویرایش می گردد و می توانید متون و یا خطوط دلخواه را به آن بیفزایید و یا از آن حذف کنید.

3) برای مثال برروی عبارت COMPANY NAME دوبار پشت سر هم کلیک کنید و نام شرکتی که در آن فعالیت دارید را وارد کنید و پس از اتمام کار برروی مکانی دلخواه در برگه کلیک کنید.

شکل 5. 6

4) آیکون دستور Text را در نوار ابزار Annotation کلیک کنید و یا Insert، Annotations، Notes را انتخاب کنید.

5) در ناحیة خالی که در زیر نام شرکت وجود دارد کلیک کنید (این ناحیة با نام TITLE مشخص شده است) و نام قطعه ای که قصد دارید از آن نقشه تهیه کنید را وارد کنیدا برای مثال در این تمرین عملی عنوان Machined block که در واقع نام پرونده همان قطعة ماشینکاری شدة بخش 4 می باشد را وارد کنید.

6) می توانید با غیرفعال نمودن گزینة Use Document Font و کلیک کردن دکمة Font در کادر باز شده (با نام Note) نوع قلم و اندازة آن را برای متنی که می خواهید وارد کنید تغییر دهید.

7) پس از وارد کردن متن دکمة OK را در کادر Note کلیک کنید.

شکل 6. 6

3-6) برگشت به لایة جلویی برگه

1) اکنون یکبار برروی مکانی دلخواه در برگه کلیک راست کنید و گزینة Edit Sheet را انتخاب کنید.

2) بدین ترتیب لایة جلوئی دوباره بالا آورده می شود و لایة قالب بندی (عقبی) به جای اصلی خود برمی گردد و در حالت فقط خواندنی (Read Only) قرار می گیرد.

4-6) وارد نمودن قطعه ازر محیط Part به داخل محیط Drawing

1) File، Open، Machined block را انتخاب کنید تا پروندة مربوطه به قطعه ای که در بخش 4 مدل سازی نمودید باز شود.

2) Window، Tile Horizontaly را انتخاب کنید تا پنجرة مربوط به محیط Drawing و پنجرة محیط Part با هم در یک صفحة تصویر نمایش داده شوند.

شکل 7. 6

3) به وسیلة تکنیک کشیدن و رها کردن (drang and drop) که قبلاً بارها انجام داده اید، به وسیلة ماوس نام قطعة داخل محیط Part را از نمودار درختی انتخاب کرده و پس از کشیدن در داخل محیط Drawing راها سازید.

بدین ترتیب نرم افزار به طور خودکار سه نمای اصلی از قطعه (جلو، بالا، راست) را در محیط Drawing برروی برگة بازشده ایجاد می کند. با توجه به آنکه نوع چیدمان نماها را Third Angle انتخاب نمودید. مشاهده می کنید که نمای جلو از قطعه در گوشة پایین سمت چپ برگه جای می گیرد و نمای بالا و راست به ترتیب در بالا و سمت راست نمای جلو قرار می گیرند.

شکل 8. 6


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد نقشه کشی صنعتی در محیط Drawing
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.