یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق درباره سقف های تیر چه بلوک 14 ص

اختصاصی از یاری فایل تحقیق درباره سقف های تیر چه بلوک 14 ص دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 15

 

سقف تیرچه بلوک

سقف تیرچه بلوک دال یک طرفه ای است که برای کاهش بار مرده از بلوکهای تو خالی سفالی یا بتونی برای پر کردن حجم سقف استفاده می شود.

سقف تیرچه بلوک تشکیل شده است :

تیرچه هایی که در فواصل مشخص ( معمولاً محور به محور دارای فاصله 50 سانتیمتر است) به موازات یکدیگر روی تیر های باربرقرار می گیرند ./

بلوکهای توخالی که با توجه به شکل خاص خود بین تیرچه ها قرار داده می شوند . (بلوکهاپر کننده فاصله تیرچه ها بوده حجم زیادی از سقف را اشغال می کنند .

3-بتونی که فضای بین بلوکها را پر کرده و روی سفالها قشری به ضخامت10-5 سانتی متر تشکیل می دهد . در دهانه های بزرگ ،تیرچه ها را در وسط دهانه ،و یا در فواصل2/1 از طول تیرچه با ایجاد کلافهای عرضی به یکدیگر می بندند .

ارتفاع کل سقف تیرچه و بلوک ،از سطح زیر فوندوله ( آجر ناودانی شکل سفالی که در انتهای تیرچه سفالی قرار دارد ،) تا بالای قشر بتون سقف از 20تا40 سانتی متر با افزایش 5 سانتی متر متغیر است ، و برای هر ارتفاعی بلوک خاصی با ارتفاع ویژه مصرف می شود.

ضوابط و آئین نامه ACI در مورد سقفهای تیرچه بلوک :

فاصله آزاد محور به محور تیرچه ها نباید از 75 سانتی متر تجاوز کند .

حداقل عرض جان تیرچه مساوی 10 سانتی متر است و نسبت ار تفاع به عرض جان تیرچه نباید از 5/2 تجاوز کند.

3-ضخامت قشر بتون روی بلوک ها نباید از 5 سانتی متر یا 12/1 فاصله خالص تیرچه ها کمتر باشد .

4-تنش برشی قابل حمل را می توان 10% بزرگتر ازVc معمول ( استاندارد ) برای تیرها در نظر گرفت .

آئین نامه شماره 82 سازمان برنامه و بودجه ،ضوابطی ویژه برای اجرای صحیح تیرچه و بلوک ارائه کرده است .

محاسن و معایب سقفهای تیرچه و بلوک :

الف : محاسن

سبکی سقف نسبت به سقفهای مشابه ،

مقاومت مطلوب در مقابل نیروهای باد و زلزله ،

3-دوام خوب آن در مقابل آتش سوزی

4-عایق بودن در مقابل صوت ،حرارت و رطوبت

5- همواره بودن سطح زیرسقف وسطح روی آن بعدازاتمام عملیات اجرای سقف،

ب: معایب

طولانی بودن زمان اجرا نسبت به سقفهای طاق ضربی .

2-اجرای آن احتیاج به نیروهای متخصص دارد ،

3-عدم کاربردی در دهانه های بزرگ

ارتفاع بلوک با توجه به ارتفاع تیرچه ها:

باتوجه به متغیر بودن ضخامت سقفها از 40-25 سانتی متر ،ار تفاع بلوکها سیمانی و یا سفالی می تواند از 30-15 سانتی متر متغیر باشد . ( در اجرا ،بلوکهای با ارتفاع کمتر از 18 سانتی متر استفاده نمی شود .) و ارتفاع بتون ریزی متوسط روی تیرچه ها و بلوک های توخالی 10-7 سانتی متر است ،ارتفاع بلوک برای سقفهای با ضخامت های مختلف متغیر است . به طور مثال :

برای سقف هایی با ضخامت 25 سانتی متر ارتفاع بلوک 18 سانتی متر

برای سقف هایی با ضخامت 30 سانتی متر ارتفاع بلوک 22 سانتی متر

برای سقف هایی با ضخامت 35 سانتی متر ارتفاع بلوک 26 سانتی متر

برای سقف هایی با ضخامت 40 سانتی متر ارتفاع بلوک 30 سانتی متر

حداقل پوشش بتونی به علت وجود میلگرد های حرارتی 7 سانتی متر و در دهانه های بزرگتر ،با توجه به آنکه میلگرد ها دریک شبکه قرار می گیرند ،بین 12-10 سانتی متر خواهد بود .

میلگرد حرارتی و افت :

به علت پدیده افت و کاهش درجه حرارت ،بتون تمایل به انقباض دارد ( کم شدن حجم یا طول ) به علت یکپارچگی دال با تیرهای تکیه گاهی این پدیده باعث ایجاد تنشهای کششی و در نتیجه ایجاد تنش در دال می شود . با توزیع میلگردهای کافی باید این تنش در تمام طول و عرض دال توزیع شود تا ترک ایجاد شده نتواند کاهشی در مقاوت دال ایجاد کند همچنین وجود میلگرد ها باعث جلوگیری از پدیده آمدن ترکها عمیق در سطح بتون می شود . میلگردهای حرارتی و افت به طور عمده در دالهای یکطرفه که دارای میلگردهای اصلی در یک جهت هشتند ،کاربر دارد . در دالهای دو طرفه که سازه در هر دو جهت مسلح می شود ،لزومی به استفاده از میلگرد حرارتی وجود ندارد در دالهای با ضخامت کم ،میلگرد حرارتی و افت در یک لایه عمود بر میلگرد های اصلی قرار می گیرد و در ضخامت های بالاتر میلگرد حرارتی و افت در سه لایه قرار داده می شود.

میلگرد های ممان منفی در سقفهای تیرچه بلوکی :

این میلگرد ها بطور عمده در نزدیکی تکیه گتاهها وجود دارد و در موارد خاص در محل تعبیه سوراخها در سقف ،یا حالتی که سقف تیرچه بلوک به صورت کنسولی یا طرهای مورد استفاده قرار می گیرد کاربرد دارد . حداکثر فاصله میلگرد های ممان منفی 25 سانتی متر است و می تواند به صورت اتصال ساده یا با سیم یا به صورت شبکه های جوش شده استفاده شود . تنش برشی را می توان تا 10% بزرگتر از تنش برشی معمولی در نظر گرفت . وجود خرپا تیرچه با عث بالا بردن مقاومت برشی می شود .در نزدیکی تیکه گاهها همیشه نصف میلگرد مثبت را باید به بالا خم کنیم .

محاسبه و طراحی تیرچه و بلوک

برای محاسبه و طراحی سقف تیرچه و بلوک ، دو روش وجود دارد که روش اول محاسبة دستی و روش دوم روش جدول میباشد که برای روش اول یک مثال و روش دوم یک نمونه جدول در صفحات بعد آورده شده است:

مطلوب است محاسبة میلگردهای کششی و برشی سقف تیرچه و بلوک ( برای طبقة مسکونی) با مشخصات:

طول دهانة آزاد ( تو در تو) 5 متر و نوع تکیه گاه آجری ، فاصلة محور به محور تیرهای T ، 60 سانتیمر ، عرض جان تیر ، 12 سانتیمتر، میلگردهای کششی از فولاد نوع III ( تنش مجاز2400 ) ، میلگردهای عرضی از فولاد نوع III ، بتن پوششی از نوع بتن 250 ( حداقل 300


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره سقف های تیر چه بلوک 14 ص
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.