یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق درباره پیشینه تحقیق رضایت مندی دانشجویان

اختصاصی از یاری فایل تحقیق درباره پیشینه تحقیق رضایت مندی دانشجویان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 3

 

پیشینه تحقیق :

تعریف رضایت مندی نیز همانند نارضایتی شناختی متغیر است. این اصطلاح از زمان انتشار کتاب معروف گلمن (1995) به گونه ای گسترده به صورت بخشی از زبان روزمره درآمد و بحث های بسیاری را برانگیخت. گلمن طی مصاحبه ای در سال 1996 راضیت مندی را چنین توصیف می کند:

فورمن و فورمن ( 1981 ) اظهار می دارند که رضایت مندی دانشجو عام پیش بینی مقاومت دانشجو می باشد که هر رضایت مندی از دروس و انجام کار او کمک به بشریت پیرامون خود می باشد ، مورفی و موریارتی ( 1981 ) نیز عقیده دارند که خانواده همچنین موجب می گردد تا دانشجو بتواند از عهده محیط و فشارهای درونیش برآید ( هامبورک ، و سار توریوس ، 1989 )

راجیر ، دانشجویانی را که از حمایت افراطی خانواده برخوردار بودند ، با یک گروه از دانشجویانی که از چنین حمایت و رضایت مندی خانواده ها برخوردار نبودند اما از لحاظ وضع آمار نمرات و ادب اجتمایی مشابه بودند ، مقایسه کرد .

طبق نتایج بدست آمده ، دانشجو حمایت افراطی دیده با رفتارهای غیرفعال ، غیر اجتماعی ، اتکائی بودن خود را مشخص می ساختند ، نسبت به محیط خود پرخاشگری نموده ، در حالت دانشجویانی باقی مانده و حس آینده نگری در آنان کمتر به چشم می خورد ( نقل از محدث ، 1370 ) . باخ و برمر ،

یافته های تحقیقاتی منو ( 1993 ) نشان می دهد که علت بسیاری از نارضایت مندی های اجتماعی دانشجوها را باید در نارسایی رابطه عاطفی دانشجو با خانواده یا جانشین او دوستان جستجو کرد . این پژوهشگر از تحقیق خود در مورد 839 دانشجو که دارای دشواریهای رفتاری و نارضایتی های اخلاقی و خوشتن پذیری با خلق و خوی نامناسب بودند نتیجه گرفت که 66% این دانشجوها از خانواده های از هم گسیخته هستند ( نقل از نادری و نراقی ، 1374 ) .

مک کورد و همکارانش ، طی تحقیقاتشان دریافتند که الگوی رضایت مندی دانشجویان دختر و پسر دانشگاه آکسفردامریکا به بهتر شناختن الگوی رفتاری و خویشتن پذیری به کمک اساتید و پژوهشگران خواهد رفت 0 نقل از نریمانی 1372 ) .

پرنیگل ( 1971 ) ، میزان رضایت مندی دانشجویان ناموفق را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد . به نظر او ، این دانشجویان را می توان به سه گروه تقسیم کرد :

(دانشجویانی که مورد علاقه و محبت قرار نمی گیرند ( طرد از طرف والدین ) .

(دانشجویانی که در خانواده هایی زندگی می کنند که در آن تحصیل و فرهنگی وجود ندارد .

( دانشجویانی که جدا از خانواده زندگی می کنندو از رضایت مندی کمتری برخوردار هستند ( کرسو ، ترجمه صالحی ، 1373 ) .


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره پیشینه تحقیق رضایت مندی دانشجویان
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.