یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق درباره گزارش کار آزمایشگاه مکانیک خاک برای تعیین سرعت و مقدار فشردگی خاک 4 ص

اختصاصی از یاری فایل تحقیق درباره گزارش کار آزمایشگاه مکانیک خاک برای تعیین سرعت و مقدار فشردگی خاک 4 ص دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 4

 

 

گزارش کار آزمایشگاه مکانیک خاک

نام آزمایش : برش مستقیم

نام استاد :

مهندس محسنی

نام دانشجو:

اشراقی

امامی

رفیعی

گروه :H1

تاریخ انجام آزمایش : 26/9/1388

تاریخ تحویل گزارش کار : 3/10/1388

هدف آزمایش : این آزمایش برای تعیین سرعت و مقدار فشردگی خاک قرار می گیرد وقتیکه تحت تاثیر بارگذاری محوری از تغییر شکل افقی خاک جلوگیری بعمل آید و زهکشی در جهت قائم نیز انجام شود.

وسایل آزمایش : 1_ دستگاه بارگذاری_ 2_ دستگاه تحکیم_ 3_ سنگ های متخلخل_ 4_ گرمخانه _ 5_ترازو- 6- اسپاتل_ 7_ کارد 8_کاردک_ 9_ اره سیمی_ 10_ قوطی تعیین رطوبت

تصاویر وسایل آزمایش :

توضیح وسایل اصلی آزمایش : 1_ دستگاه بارگذاری که شامل بازو برای اندازه گیری تغییر فشار با وزن های مختلف بکار می رود همچنین دارای یوغ برای تغییر شکل نمونه بکار می رود. وسیله مخصوص از یک سری وزنه های مناسب که طبق رابطه حداقل قطر 2 اینچ می باشد. برای طراحی برج ها و سازه های بزرگ از بار 8، 16 و 32 استفاده می شود.

0.25

0.5

1

2

4

8

16

32

1

2

4

8

16

32

64

128

برای فک بالایی تا وزن 4 کیلوگرم می باشد و علت آن برای باربرداری نمونه می باشد. با یک سری وزنه های مناسب برای وارد نمودن بار عمودی بر روی این نمونه وزنه ها می بایست بار موردنظر را برای مدت زمان طولانی با خطای کم وارد نمود. 2_ دستاه تحکیم که نمونه جهت فشرده شدن در آن قرار می گیرد و دارای قسمت های زیر است. الف) بدنه که ظرف استوانه ای است که در داخل آن رینگ جا داده می شود به جدار ظرف استوانه ای دو عدد پیزومتر جهت مشاهده سطح آب نصب شده است و حد فاصل بین رینگ نمونه و جدار ظرف استوانه ای آب ریخته می شود. در نتیجه نمونه در طول آزمایش همیشه در داخل آب اشباع می باشد. ب)رینگ نمونه که از برنج یا فلز زنگ نزن ساخته شده و نمونه را در بر می گیرد. رینگ بر روی کف ظرف استوانه ای بحالت شناور باقی می ماند و نمونه باید با شرایط زیر مطابقت داشته باشد که متناسب با حداقل قطر نمونه 2 اینچ باشد. 3_ سنگ های متخلخل که جنس آنها از سیلیکون کاربید، اکسید آلمینیوم یا فلزی ساخته شده است که مواد موجود در خاک یا همچنین رطوبت موجود در خاک روی آنها تاثیری ندارد. قطر آنها در بالای نمونه 0.2 تا 0.5 میلیمتر کوچکتر از قطر رینگ است. ضخامت سنگ های متخلخل که حداقل باید انقدر باشد که در اثر بارگذاری نشکند. 4_ صفحه سربار که این صفحه فلزی ضد زنگ و به قطر سنگ متخلخل بالایی می باشد. بار وارده از طریق یک گلوله فلزی به صفحه سربار وارد می شود. در نتیجه از شکسته شدن سنگ متخلخل بالایی ممانعت بعمل می آید. استوانه ای است با لبه تیز که میتوان بوسیله آن نمونه اولیه را که قطر آن بمراتب بیشتر از قطر داخلی رینگ نمونه است براحتی و کمترین دستخوردگی بریده و باندازه قطر داخلی رینگ در آورده و سپس از داخل آن در آورده سطح داخلی استوانه تراش دهنده باید کاملا صیقلی شده و با ماده ای که حداقل ضریب اصطحکاک آن پوشانیده شده باشد. 5_ ترازو که باید دقت 0.01 گرم داشته باشد. 6_ گیچ اندازه گیری تغییر ضخامت نمونه که با دقت 0.85 میلیمتر باید بکار برده شود.

شرح آزمایش :

ابتدا نمونه را بوسیله تراش دهنده از u_4 پورکاترو، شلبی گرفته و داخل قاب تحکیم قرار می دهیم و در آب جوشانده و سپس آنرا کاملا اشباع می کنیم سپس سنگ متخلخل را در قالب دستگاه می گذاریم و کاغذ صافی را باندازه سنگ متخلخل برش داده و سپس نمونه را روی سنگ متخلخل قرار داده و مجددا بر روی نمونه کاغذ صافی قرار می دهیم و بعد از آن o رینگ را داخل قالب نگاه داشته و جهت نگاه داشتن نمونه در آنرا محکم می کنیم سپس قالب سربار را روی سنگ متخلخل می گذاریم. وزنه ها را یکی یکی می گذاریم و در زمان های 0.25، 0.5، 1، 2،4،8،15،30،60،120،240،140 دقیقه یادداشت میکنیم. نمودار های پیش تحکیم یافته دارای قوس بیشتری است ولی نمودار عادی تحکیم یافته قوس کمتری دارد. فرمول خاک های پیش تحکیم یافته :


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره گزارش کار آزمایشگاه مکانیک خاک برای تعیین سرعت و مقدار فشردگی خاک 4 ص
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.