یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مدیریت برمبنای فعالیت در تجارت الکترونیکی

اختصاصی از یاری فایل مدیریت برمبنای فعالیت در تجارت الکترونیکی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 25

 

مدیریت برمبنای فعالیت در تجارت الکترونیکی

چکیده :

این مقاله طریقه به کارگیری هزینه یابی بر مبنای فعالیت و مدیریت برمبنای فعالیت در تجارت را مورد بررسی قرار می دهد. برای تشریح نحوه به کار گیری و تاثیرات تجزیه و تحلیل هزینه یابی بر مبنای فعالی از مطالعه موردی شرکت تجارت با مشتری جعلی (B2C) استفاده شده است. تجزیه و تحلیل با استفاده از ماتریس هایی به منظور ردیابی سربار اجرا گردید. سپس از روش تجزیه و تحلیل هزینه یابی بر مبنای فعالیت برای تشریح مدیریت عملیاتی و استراتژیکی بر مبنای فعالیت در تجارت الکترونیکی استفاده شده است.

واژگان کلیدی: هزینه یابی بر مبنای فعالیت، مدیریت بر مبنای فعالیت ، سیستم هزینه یابی، تجارت الکترونیکی

مقدمه :

دوره خوشبینی بیش از حد اولیه در مورد سرمایه گذاری در بخش راه اندازی اینترنت جای خود را به بدبینی وسیع و گسترده در مورد آینده سهام وابسته به فناوری داده است. مابین ژانویه 2000 و آگوست 2001، تقریباً 600 dot coms عملیات خود را متوقف کرده و از محل بازار ناپدید شده اند. در نتیجه، بسیاری از سرمایه گذاران هم پول و هم ایمان و عقیده به « اقتصاد جدید» را از دست داده اند.

به رغم رکود اقتصادی اخیر، اکثر متخصصین هنوز انتظار دارند رشد اولیه ادامه خواهد یافت.بنابراین، هنوز سرمایه گذارانی هستند که از راه اندازی اینترنت حمایت کنند. به هر حال، سرمایه داران معاملات و فعالیت های اقتصادی« انتخاب کننده تر» از قبل هستند.ایده زیرکانه در مورد محصول یا خدمات به تنهایی برای جذب وجوه و سرمایه لازم کافی نمی باشد. در حال حاضر سرمایه گذاران بالقوه بایستی متقاعد شده باشند که سرمایه گذاری اولیه آنها در آینده نزدیک پرداخت خواهد شد.آنها انتظار دارند سرمایه گذاریهای آنها با استاندارد بالای مدیریت، مدل تجاری درست ، و یک سیستم هزینه گذاری کارا برگردانده شود.

یکی از سیستم هایی که قبلاً در کنترل هزینه ها برای شرکت های سنتی موفق عمل کرده و فعلاً به خاطر سود و منفعت ممکن برای تجارت الکترونیکی ، تحت تحقیق و پژوهش است، هزینه یابی بر مبنای فعالیت (ABC) است.در اواخر دهه 1980، ABC عمدتاً در شرکت های تولیدی بزرگ به عنوان جایگزینی برای سیستم های هزینه های قدیمی تر، ناکارآمد، ونامطمئن بر مبنای حجم به کار برده شد. در این دوره، بسیاری از مدیران به این موضوع پی بردند که تخصیص نادرست سربار که قبلاً مسئله ساز تلقی نمی شد، قطعاً برای تصمیم گیری مضر و زیان بخش بود. عدم اطلاع از هزینه های حقیقی محصول تصمیم گیرندگان را برآن داشت تا بهای درست را حدس بزنند.غالباً مجبور بودند توجه و منابع خود را به سمت خطوط تولید، بازارها یا مشتریانی جهت دهند که در واقع بی فایده (بی سود) بودند.سوددهی (سودآوری) غالباً حیله و فریب سیستم های هزینه یابی سنتی است. افزون براین، سیستم های هزینه یابی سنتی غالباً عوامل حقیقی هزینه را مخفی، امور کاهش هزینه را به روش آزمایش و خطا یا شانس و بینش تبدیل می کنند. روی هم رفته، سیستم های هزینه یابی بر مبنای حجم قدیمی (منسوخ) به عنوان عامل اصلی تصمیم گیری ضعیف شناخته شدند.

ABC در خصوص تعیین هزینه درست اهدافی نظیر محصولات، فرایندها، خدمات یا مشتریان ، معتبر و قابل اطمینان تر از سیستم های هزینه یابی سنتی عمل می کند. ABC بسیار بهتر از سیستم های هزینه یابی بر مبنای حجم سنتی عمل می کند ، زیرا برای ردیابی هزینه ها به جای تخصیص اختیاری ،از فعالیتهایی به عنوان واسطه استفاده می کنند.

با استفاده از اطلاعات مالی معتبر فراهم شده به وسیله ABC ، شرکت ها می توانند هزینه ها را تقلیل، سیاست های قیمت گذاری جدیدی تعیین ، فرصت های رشد و پیشرفت را شناسایی و ترکیب محصول سودآور تر را بدون کار حدسی تعیین کنید. افزون براین، بازده تحلیل ABC تاسیس مدیریت بر مبنای فعالیت (ABM) است. ABM به عنوان یک سری فعالیت های انجام شده به منظور کمک به افزایش بازده کلی، کاهش هزینه ها، افزایش سودمندی و بهره مندی دارایی و بازنگری (اصلاح) استراتژی شرکتی با تفسیر درست اطلاعات به دست آمده از تحلیل ABC تعریف شده است.

در تجربه سربار بالا (به طور مثال هزینه های بازاریابی، حقوق اداری، کرایه، و هزینه های وابسته به فناوری) ، بسیاری از تجارت های الکترونیکی شباهت حیرات آوری با شرکت های تولید آجر و ملاط دهه 1980 نشان می دهند. بنابراین، می توان انتظار داشت که ABC/ABM ابزار مدیرانه عالی برای شرکت های شدیداً درگیر تجارت الکترونیکی و تجربه مسائلی در رابطه با ناکارآمدی هزینه یابی خواهد بود.

هر چند به نظر می رسد متدولوژی ABC/ABM ابزار مدیرانه عالی برای تجارت الکترونیکی


دانلود با لینک مستقیم


مدیریت برمبنای فعالیت در تجارت الکترونیکی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.