یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پاورپوینت آماده زعفران

اختصاصی از یاری فایل پاورپوینت آماده زعفران دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پاورپوینت آماده زعفران


پاورپوینت آماده زعفران

دانلود سمینار آماده و کامل زعفران به صورت اسلایدهای پاورپوینت جهت ارائه های خود در رابطه با این گیاه


فهرست مطالب:
مقدمه
تاریخچه آن
مشخصات گیاهشناسی زعفران
تکثیر
گونه های زعفران
خصوصیات کلاله
حسن زعفران ایرانی
شرایط کشت
زمان و عملیات کشت
علفهای هرز و آفات و بیماریها
برداشت و خشک کردن
خواص زعفران
محاسن و معایب کشت
تقلبات و روش شناسایی
موارد اقتصادی و میزان تولید

 

مقدمه:

زعفران یکی از ارزشمندترین رستنی­های ایران است که با رنگ و رایحه­ای دل انگیز و مزه­ای دلپذیر جهانیان را مجذوب خود کرده است. گیاهی چند ساله وکم توقع است و از بازدهی اقتصادی بسیار مناسبی نیز برخوردار است . زمان مصرف آب در زراعت زعفران موقعی از سال است که سایر محصولات به آب نیازی نداشته یا حداقل با مشکل کم آبی مواجه نمی­باشند.

بنابراین با توجه به شرایط خاص اقلیمی کشورمان که آب یکی از عوامل محدود کننده در توسعه کشاورزی است، زعفران گیاه مناسبی برای کاشت در مناطق خشک و نیمه خشک کشور می­باشد.

گرانبهاترین گیاه زراعی موجود در روی کره زمین است و تنها گیاهی است که واحد خرید و فروش آن به جای تن و کیلوگرم مثقال و گرم است.

درباره منشاء زعفران نظریه های مختلفی وجود دارد اما برخی شواهد و مستندات تاریخی موجود حاکی از آن است که رویشگاه اولیه آن ایران بوده و از دامنه های زاگرس و به ویژه الوند منشا گرفته است. زعفران ظاهراً بومی یونان و مناطق مدیترانه ای است ولی منشاء واقعی آن مانند بسیاری از گیاهان قدیمی گم شده است.

زعفران Saffron گیاهى است چند ساله و از تیره زنبقیان Iridaceae , جنس crocus , گونه Sativa، راسته لیلیال­ها Liliales میباشد.

تخمدان سه برچه ای، تعداد پرچم آنها 3عدد و مادگی آنها مرکب از خامه دراز منتهی به کلاله سه شاخه به رنگ قرمز و نارنجی است. ریشه های زعفران ازنوع افشان هستند. برگ های حقیقی زعفران ۵ تا ۱۱ عدد بوده برگ‌های نوک تیز که روی برگ آن تیره تر است.

پوشش گل از سه کاسبرگ وسه گلبرگ همرنگ بنفش تشکیل می شود، به طوریکه تشخیص کاسبرگها از گلبرگها مشکل می باشد. جنس زعفران دارای...

نـوع فایـل  PowerPoint

تعداد صفحات : 43

حجم فایل  2.2 مگابایت


دانلود با لینک مستقیم


پاورپوینت آماده زعفران
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.