یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق در مورد تجمل گرایی

اختصاصی از یاری فایل تحقیق در مورد تجمل گرایی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 26

 

 

عنوان تحقیق :

تجمل گرایی و ارضای جوانان

استاد :

محقق :

مهدی نریمانجو

رشته آموزش ابتدایی

تجمل گرایى و آفات آن مقدمه

مردم قبل از اسلام در یک مرتبه پایین انسانى زندگى مى‏کردند ودائما در حال جنگ و جدال با یکدیگر بودند، تا اینکه نور اسلام‏بر دل‏هاى تاریک آنها تابید و حیات طیبه را براى آنها به ارمغان‏آورد. از آن روز تاکنون دشمنان دین و بشریت، از راه‏هاى گوناگون‏به مقابله با اسلام پرداخته و در صدد انحراف مسلمین بوده‏اند. درعصر حاضر هم با تهاجم فرهنگى غرب و صهیونیسم و ضعیف جلوه دادن‏دین به دست روشنفکران بیمار و نیز به وسیله تجمل گرایى، هویت‏اصلى مسلمانان را مورد هجوم قرار داده‏اند.

مقاله حاضر با ذکر نکاتى از آثار منفى تجمل در اسلام و جامعه‏و... به بررسى آن پرداخته تا گوشه‏اى از راههاى تهاجم فرهنگى‏دشمن را نشان دهد و ضمن آگاهى دادن از عواقب سوء تجمل گرایى وزیان‏هاى جبران‏ناپذیر یا صعب العلاج آن، توجه خردمندان جامعه رابه نیرنگ‏هاى جدید دشمن جلب کند و ضمن یاد آورى توجه اسلام به‏زندگى دنیایى مسلمانان به یاد آورد که دنیا محل زندگى موقت‏مى‏باشد. خوشى‏هاى آن موقت و گذرا است و آنچه زندگى واقعى تلقى‏مى‏شود، زندگى ابدى، راحت و همیشگى آخرت مى‏باشد.

در این باره قرآن مى‏فرماید: «المال و البنون زینه الحیاه‏الدنیا و الباقیات الصالحات خیر عند ربک ثوابا و خیر املا» مال‏و فرزندان زینت‏حیات دنیایى هستند و(لیکن)اعمال صالح که تاقیامت‏باقى است(مانند نماز، تهجد و ذکر خدا و صدقات جارى چون‏بناى مسجد و مدرسه و موقوفات و خیرات در راه خدا)، نزدپروردگار بسى بهتر و عاقبت آن نیکوتر است.

جایگاه تجمل در اسلام

دین مبین اسلام در عین حال که به زندگى دنیایى انسان توجه‏دارد و خداوند متعال وسایل رفاه و آسایش او را در دنیا فراهم‏آورده است، مسلمانان را به عدم افراط و تفریط در این زمینه‏فراخوانده و به یک زندگى معتدل و خوب دعوت مى‏کند.

وقتى که انسان زمام نفس خود را در دست گرفت، بر او لازم است‏که حقوق جسمانى خود را نیز بشناسد و از زیبایى‏هاى زندگى که‏خداوند براى او حلال کرده، که شامل تمام لذات و مظاهر زندگى است‏و مزاج انسان سالم و معتدل طالب آنها است، بى تفاوت نباشد، حتى‏براى نیاز جسمى ارزش قائل شده و دستور مى‏دهد که در صورت ضرورت،افرادى که چیزى براى خوردن ندارند تا زنده بمانند براى ادامه‏حیات از گوشت میته بخورند. در حالى که گوشت میته براى افرادعادى حرام است!

انسان فطرتا کمال جو و زیبایى دوست مى‏باشد. بر همین اساس،اسلام ضمن اعتراف به این مساله و نیازمندى‏هاى دیگر زندگى که درطبیعت انسان نهاده شده، آنها را با میل به ترقى که این میل نیزدر طبیعت انسان ریشه دارد معارض نمى‏داند.

«گوستاولوبن‏» وزیر سابق فرانسه در کتاب «تاریخ تمدن‏اسلامى‏» مى‏نویسد:

«تاکنون هیچ مردمى مانند مردم جزیره العرب دیده نشده که درمدتى کوتاه و اندک، بتواند به این حد از تمدن نائل شود» . این‏پیشرفت‏سریع مسلمین در صدر اسلام، نشانه اهمیت دادن اسلام به‏زندگى دنیایى مسلمانان است. اما نظر اسلام این است که باابزارهاى ترقى به ترقى نهایى که همان هدف خلقت انسان است‏برسندو آن، تامین رفاه زندگى ابدى در کنار زندگى دنیایى است. اینک‏زیبایى و تجمل را در اسلام بررسى مى‏کنیم.

فرق است‏بین زیبایى و تجمل

زیبایى غیر از تجمل مى‏باشد و در اسلام جایگاه مثبتى دارد. به‏عنوان مثال، اسلام نظافت را


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد تجمل گرایی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.