یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

عملکرد فیزیکی بخش کشاورزی

اختصاصی از یاری فایل عملکرد فیزیکی بخش کشاورزی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 15

 

عملکرد فیزیکی بخش کشاورزی واحد هومند آبسرد سال 1382

زمینه های مختلف تولیدی بخش کشاورزی واحد هومند آبسرد به قرار زیر میباشد.

باغات سیب واحد

توصیف فنی قطعات: این باغات متشکل از 4 قطعه تجمعی با محدودة مشخص میباشد که به صورت دو قسمت همسان ذیل به لحاظ فرایند سرمایه گذاری قابل تفکیک میباشد:

الف: قطعات 1 و 2 باغات:

این دو قطعه که در قسمت پائین و در مجاورت جاده تهران فیروزکوه قرار دارد جمعاً به مساحت تقریبی 10 هکتار که دارای تاریخ کشت و احداث همزمان بوده و با توجه به پیشینة شرایط نگهداری و به زراعی تقریباً یکسان، روند رویشی آنها کم و بیش یکسان است.

شاخص عملکردی: درختان این قطعات به سن تقریبی 9-8 سال بوده که با توجه به پیشینة نگهداری و باردهی درختان این قطعات تا این تاریخ وارد سطح تولید اقتصادی (باردهی اقتصادی) نشده اند ولیکن در آستانة تولید اقتصادی قرار دارند.

این قطعات از سال 1383 دارد سطح تولید اقتصادی میشوند که دلایل توضیحی آن در ذیل آورده می شود. بدیهی است که امسال میبایست در فرایند بوجه بندی معاونت پیش بینی هزینه های جاری آنها صورت پذیرد.

توضیح: با توجه به مشاهدة میزان باردهی و پیش بینی عملکرد این قطعات در سال جاری (حدود 6 تن در هکتار) لذا از امسال به بعد این سطح از باغات از فرآیند سرمایه گذاری خارج شده و میبایست برای سال آتی (1383) پیش بیتی هزینه های جاری این قطعات از طریق برنامة نگهداری سالیانه به دقت برآورد گردد. در ضمن قابل ذکر است که به دلایل رسیدگی مجدانه و برنامه ای چند سال اخیر، برمامة تولید این قطعات حدوداً یکسال از پروژة سرمایه گذاری خود جلوتر میباشد.

ب= قطعات سیب 3 و 4 (باغات سیب)

این دو قطعه در بالا دست قطعات 1 و 2 قرار دارند که جمعاً به مساحت تقریبی 32 هکتار میباشد و دارای یک تاریخ کشت و احداث همزمان هستند. با توجه به پیشینة نگهداری این دو قطعه روند رویشی آنها کم و بیش همانند و برابر میباشد.

شاخص عملکردی: سن تقریبی درختان این قطعات –6 ساله بوده و با توجه به پیشینة نگهداری قطعات در سالهای اولیه کاشت سم رویشی درختان نسبت به زمان کاشت کمتر میباشد.

درختان این قطعات تازه شروع به باردهی مقطعی نموده و طبق برنامة زمانبندی پروژه سرمایه گذاری باغات سیب واحد، این قطعات در سال 1385 به حدود 20% باردهی پیش بینی شده در پروژه می رسند.

این قطعات از سال 1386 به بعد وارد سطح تولید اقتصادی میشوند و تمام هزینه های انجام شده تا آن زمان سرمایه گذاری تلقی می گردد که بر اسسا پروژة تهیه شده قابل پیش بینی و تأمین میباشد.

2- قطعه 24 هکتاری گردد:

توصیف فنی قطعات: باغ گردوی واحد به صورت یک قطعه نواری در مجاورت تهران – فیروزکوه کاشته شده است و تقریباً تمامی درختان به سن تقریبی 3 ساله میباشد.

کاشت این درختان با مبنای طرح توسعه طوبی (بصورت رایگان تهشه شده) صورت گرفته که مرغداری و حصار فیزیکی برای واحد بوده که قابلیت اقتصادی شدن را دارا می باشد.

نتیجه: طرح سرمایه گذاری اولیه در این خصوص تهیه شده و مقرر گردید جهت ساماندهی و تشخیص آینده اقتصادی این قطعه باغ، در اسرع وقت تماذمی فرآیند نگهداری و برنامه ای آتی در قالب یک پروژه سرمایه گذاری باغ گرد. واحد تنظیم و تدوین گردد.

3- قطعه زعفرانکاری واحد (5 هکتاری)

این قطعات به مساحت تقریبی 5 هکتار طی قراردادی با ماهیت پیمان مدیریتی کاشته شده که طبق مفاد قرارداد مربوطه، فرآیند نگهداری و برداشت آن پیگیری می گردد. سال جار ی(82)


دانلود با لینک مستقیم


عملکرد فیزیکی بخش کشاورزی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.