یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق درمورد معرفی وب

اختصاصی از یاری فایل تحقیق درمورد معرفی وب دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 76

 

معرفی وب

هیچ چیز در دهة 90 به اندازة وب جهانی (Wird Wide Web) ، ارتباطات را تغییر نداده است. وب که از ایده ای در مورد سازماندهی اطلاعات غیر خطی ریشه گرفته، تا به امروز چنان رشد کرده است که به عنوان سیستم ارتباطی که دهها میلیون نفر در سراسر جهان از آن استفاده می کنند، شناخته می شود. در واقع شکی وجود ندارد که هم اکنون وب راهی برای دریافت اطلاعات، ارتباطات و تداخل کلی روی اینترنت است.

به همین ترتیب نرم افزاری که برای مشاهده اطلاعات وب (مرورگر یا Browser وب) به کار می رود، به چنان اهمیتی رسیده است که شرکت های بزرگ نرم افزاری، کلیدی ترین بخش تولیدات خود را به آن اختصاص داده اند.

همة این مسائل چگونه رخ داد؟ وب از کجا آمد و چرا به نظر می رسد که قسمت مهمی از تکنولوژی را تسخیر خواهد؟ آیا وب خصوصیتی دارد که به آن می کند جلوتر از زمان حرکت کند؟ آیا وب روزی به کلی نابود خواهد شد؟ ایا سرنوشت آن، این است که آیندگان، آنرا در موزه های خود نگهداری نمایند؟

شاید صد سال دیگر، جواب تمام این سوالات روشن شده باشد!

تاریخچه وب

برخی می گویند که وب از یک رؤیا شروع شد. بعضی دیگر معتقدند که ساختمان و بافت اصلی آن چیز جدیدی نیست و انسانها قرن هاست که به شیوة کنونی وب با یکدیگر ارتباط برقرار کرده اند.

پایه های تکنیکی سیستمی که امروز به نام وب می شناسیم، در سوئیس بنا نهاده شد. در ماه مارس سال 1989، تیم برنزلی، محقق مرکز تحقیقات هسته ای اروپا (CERN)، آزمایشگاه اروپایی ذرات فیزیکی ژنوا، سوئیس، یک سیستم ابرمتن ارائه داد، که قادر بود اطلاعات را به طور مناسبی در اختیار دانشمندانی که در حال مطالعه روی فیزیک پرانرژی بودند، قرار دهد. برنزلی قبلا در زمینه آرایش و تنظیم متن و ارتباطات فعالیت کرده بود. او قبلا در سال 1980 سیستم ابرمتنی بنام Equire ابداع کرده بود. 0اگرچه در آن زمان، از اصطلاح ابرمتن که تدنلسون برای اینگونه متنها وضع کرده بود اطلاعی نداشت). مدل پیشنهادی برنزلی در سال 1989 «ابرمتن و CERN» نان داشت. در اواخر سال 1990، مدل اولیه وب روی یک کامپیوتر NEXT به اجرا درآمد و رابطی که روی این سیستم برای کاربران استفاده می شد، WWW نام گرفت. از این پس بود که تمام اجزاء وب شکل گرفتند.

در مارس 1991 رابط WWW در یک شبکة کوچک مورد استفاده قرار گرفت و از ماه می همان سال، روی ایستگاههای مرکزی CERN قرار داده شد. تا پایان آن سال، گروه CERN همه جا به صحبت پیرامون سیستم خود پرداختند. و در 19 اوت سال 1991 اعلام کردند که فایلهای موجود در گروه خبری alt.hypertext(USENET) در دسترس همه جا قرار دارد.

پایة وب HTML، ابر متن (HyperText) می باشد. تد نلسون اولین کسی بود که واژة ابر متن را اختراع کرد. وی آنرا برای توصیف متونی به کار برد که در آنها لازم نبود همانند ساختار سنتی نوشتار، همه کلمات به دنبال هم و در یک صفحه آورده شوند. او ابرمتن را برای ایجاد سیستمی به نام Xanadu ابداع نمود، که بنا بود در آن بین نوشته های ادبی و حقوق مؤلفین آنها ارتباطی برقرار شود که بوسیله آن به طور اتوماتیک، حق مؤلف از خواننده آنها دریافت شود.

ابعاد تکنیکی وب

تا وقتی که ابعاد تکنیکی و عملی وب روشن نشود، جایگاه آن به عنوان یکی از مهمترین وسائل ارتباطی و اطلاع رسانی درک نخواهد شد. رشد سریع و توسعه تکنیکی وب، آنقدر آنرا معروف کرد که باعث اشتباهاتی در درک مردم از آن شد. خیلی ها فکر می کنند که وب همان اینترنت است. اما باید گفت که وب سیستم کاملاً متفاوتی از اینترنت می باشد. چرا که اولاً وب یک شبکه یا مجموعه ای از شبکه های به هم پیوسته نیست و ژانیاً نرم افزاری که وب برروی آن سوار می شود، می تواند به گونه ای طراحی شود که برروی انواع مختلف شبکه ها و یا حتی روی یک کامپیوتر جدا از شبکه استفاده گردد.

در اینجا تعریف ساده ای از وب ارائه می شود:

وب جهانی (Worde Wide Web یا WWW) یک سیستم اطلاعاتی و ارتباطی بر پایه ابر متنها، برروی شبکه کامپیوتری اینترنت می باشد که بر اساس مدل سرویسگر/سرویسگر عمل می کند. سرویسگر (مرور یا Browser( وب می توان به اطلاعات چند پروتکلی و اطلاعات ابررسانه ای (گاه به کمک نرم افزار هیا یاریگر)، با استفاده از یک سیستم آدرس دهی مخصوصی دسترسی پیدا کند.

چون مطالب وب به وسیله ابرمتنها به هم متصل می شوند، اطلاعات آن لازم نیست که بصورت خطی مرتب شده باشد. در اصطلاح ریاضی، وب یک گراف جهت دار است که راسهای آن (گره ها) را صفحات وب و یالهای آن را پیوندهای مربوط به ابرمتنها تشکیل می دهد.

در واقع صفحات وب حاوی لنگرهائی بصورت نقاطی ویژه می باشند که کاربر می تواند با انتخاب آنها به صفحات جدیدی هدایت شود.


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درمورد معرفی وب
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.