یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله درباره توضیحاتی پیرامون گل داودی

اختصاصی از یاری فایل مقاله درباره توضیحاتی پیرامون گل داودی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله درباره توضیحاتی پیرامون گل داودی


مقاله درباره توضیحاتی پیرامون گل داودی

لینک پرداخت و دانلود در "پایین مطلب"

 فرمت فایل: word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 تعداد صفحات:30

گل داودی

داودی یا کلیزانتموم بعنوان یک کات فلاور و قابل استفاده در فضای آزاد مطرح است. مصرف گل داودی به عنوان شاخه بریده در همه دنیا رایج است و میزان ارز آوری آن برای کشور ما یک رقم قابل توجهی است.

 با توجه به اینکه داودی یک گیاه روز کوتاه است و دوره رشد رویشی آن در روزهای بلند و پر نور تابستان انجام می‌گیرد، بنابراین شرایط کشور ما برای پرورش آن بسیار ایده‌آل است. اما به دلیل کند بودن رشد گیاه، بذرهای کاشته شده در مرداد ماه حدوداً برای اوایل اسفند گل داده و آماده عرضه به بازار خواهد بود.

 انواع گل‌های داودی عبارتند از :

1- داودی پا کوتاه؛

2- داودی پا بلند؛

3- داودی ستاره‌ای شکل؛

4- داودی توپی شکل؛

5- داودی گل ریز.

 عمدتاً داودی پا بلند و گل درشت بعنوان کات فلاور و فرم‌های پا کوتاه بعنوان گیاهان گلدانی یا فضای آزاد مورد مصرف هستند. داودی در فضای آزاد، سال‌های طولانی بدون هیچ آسیبی از شرایط محیطی زندگی می‌کند.

 با نظر به اینکه داودی گیاه روز کوتاهی است در دو حالت در تابستان یا روزهای بلند به بازار منتقل می‌شود :

1- تهیه نور مصنوعی یا کوتاه کردن روز در تابستان؛

 گل‌های داودی زرد در تابستان به بازار عرضه می‌شوند. از نظر ژنتیکی بر روی این گیاه کارهایی انجام شده و فرم روز کوتاهی را از آن گرفته‌اند و به یک گیاه بی‌تفاوت به طول روز تبدیل کرده‌اند.

 روش بکار بردن گل‌های داودی در فصل‌های دیگر بغیر از فصل پاییز بدین ترتیب است که حداقل 8 هفته بعد از ریشه دار شدن قلمه‌ها، گیاهان را در یک طول روز طولانی (حدود 18- 15 ساعت) نگهداری می‌کنیم. بعد از اینکه به اندازه کافی رشد رویشی پیدا کردند، با کمک چادرهای تیره یا وسایل دیگر، طول روز را برای گیاه کوتاه می‌کنیم، تا زمینه برای گل دهی گیاه فراهم شود. مدت زمان لازم برای به گل رفتن گیاه دو هفته است. اما نکته مهم در این زمینه تنظیم درجه حرارت به همراه طول روز است. چنانچه در تابستان حدود 9 ساعت طول روز را پایین بیاوریم و درجه حرارت بین 15 تا 18 درجه سانتی‌گراد باشد گیاه بطور مصنوعی به گل رفته و قابل عرضه به بازار است.

  تکثیر گل‌های داودی بوسیله قلمه‌های ساقه انجام می‌شود. قلمه‌های سبز، نیمه خشبی و خشبی همه مورد استفاده هستند. همچنین جدا کردن بوته‌ها در فصل پاییز راه دیگر تکثیر این گیاهان است.

در گل‌های داودی پا کوتاه، کوتاه نگه داشتن گیاهان به کمک هورمون‌های باز دارنده رشد نظیر سایکوسل Cycocel  و  B-9 انجام می‌گیرد.

  مواد شیمیایی کوتاه نگهدارنده

 - B-9

Cycocel (CCC)-

 تداوم گل‌های بریده داودی علاوه بر اینکه یک موضوع ژنتیکی است بطور معمول به تغذیه قبل از برداشت گیاه و درجه حرارتی که گیاه در طی آن بسر برده است نیز بستگی دارد. پاکوتاهی در داودی برای استفاده از آن بعنوان گیاه پرچینی Border plant یا گیاه گلدانی Pot plant مفید است.

گل داوودی پر مصرف ترین گل

گلکاران محلاتی سالانه بیش از 47 میلیون شاخه گل داودی که از پر مصرف‌ترین گلهای جهان است تولید می‌کنند.    

به گزارش ایانا میرداودی رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی با اعلام این مطلب گفت: براساس آمارهای معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی سالانه 158میلیون شاخه گل داودی در کشور تولید می‌شود که از این میزان تولید 30 درصد سهم استان مرکزی است.

وی افزود: با تلاش محققان ایستگاه ملی تحقیقات گل و گیاه شهرستان محلات تاکنون 830 نوع گل داودی معرفی و اصلاح نژاد شده است.

شفیعی مجری طرح اصلاح نژاد گلهای داودی گفت: گلهای داودی به لحاظ تنوع شکل و رنگ در بازارهای جهانی بسیار مورد توجه است و کشورما نیز از منابع غنی ژنتیکی و شرایط مساعد آب و هوایی برای اصلاح نژاد و معرفی ارقام جدید به بازار برخوردار است.


دانلود با لینک مستقیم


مقاله درباره توضیحاتی پیرامون گل داودی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.