یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

کاربرد کامپوزیت 26 ص

اختصاصی از یاری فایل کاربرد کامپوزیت 26 ص دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 24

 

بخش 11ـ5

کاربرد کامپوزیت

11ـ1 مقدمه

کامپوزیتها (مرکب) معمولاً در هواپیما به کار می‌روند. آنها نه تنها در سطوح کنترلی و تیزه‌گرها به کار می‌روند بلکه در ساختارهای اصی هم در هواپیمای نظامی، هم در هواپیمای تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرند. ممکن است قبل از آنکه آلیاژی آلومینیومی از وضعیت خود به عنوان اولین مواد از اسکلت هواپیما آغاز گردد، اتفاقی بیفتد.

مرکبها همانند فیبر کربنی ـ کولار ـ لایه‌های تقویت شده از فایبرگلاس باعث پیشرفت طراحیهای اسکلت هواپیما در دست‌اندازها شده‌اند و چند تولید کننده مجاز هواپیما این مرکبها را کاملاً پذیرفته‌اند. بیشترین اعتبار یا تسهیل برای تولیدکنندگان متقاعد در کسب تجربه از مرکبها به ناسا مرتبط است (شکل 11ـ11 را ببینید)

در سال 1970، بیش از 60 میلیون دلار از برنامه بازدهی انرژی هواپیما (ACEE) را به طراحی، تولید و بررسی (آزمایش) مرکبات اختصاص دادند.

 

11-1-1- بازدهی از برنامه انرژی هواپیما در ناسا

 

 

با هر نسل جدیدی از هواپیماهای نظامی، کاربرد موارد کامپیوزیت (مرکبها) افزایش یافته است. هواپیمای جنگی در سال 1990 آماده گردید. این هواپیما به گونه‌ای طراحی شده بود که از تمام مزیتهای کامپوزیت حداکثر استفاده را می‌کرد.

معمولاً، 10 درصد از وزن ساختار هواپیمای جنگی جدید، از قبیل F-16‌ یا F-18 از این کامپوزیتها ناشی می‌شود. این مقدار فقط درصدی برای تجارتی‌ترین موارد حمل و نقل محسوب می‌شود، اما گرایشها به سمت کاربرد وسیع‌تر از کامپوزیها افزایش یافته است.

توسعه نسل دوم از کامپوزیها حدود تنش‌های قابل قبول را توسعه می‌دهد خصوصاً در شرایط فشرده‌سازی (متراکم) در حالی که هدف اصل این کامپوزیها کاهش هزینه‌های تولید است. خسارت زیاد از خصوصیات تلرانس و عملکرد قابل قبول ترکیب ماتریکس ـ فیبر در شرایط محیطی از قبیل آن مواردی که در عملکرد مواجه می‌شویم را باید حفظ و نگهداری کنیم.

کاربرد کامپوزیهای زیر را فقط اشاره میکنیم: بعضی از آنها در تولید به کار می‌روند و بعضی فقط در امر توسعه. این بخش تمام کاربرد کامپوزیها را دربرنمی‌گیرد. بلکه چندین نمونه انتخاب شده از آنها را بررسی می‌نماید.

11ـ2 حمل و نقل تجاری در هواپیما

کاربرد کامپوزیتها در حمل و نقل تجاری عموماً در ماورای کاربرد نظامی عقب مانده‌اند. زیرا:

1ـ هزینه مسئله‌ای مهم‌تر است.

2ـ امنیت مسئله مهم‌تری است هم برای تولیدکننده و هم برای نمایندگان مجاز دولت.

3ـ حفاظتی کلی به علت تجربیات گذشته در مورد جریمه‌های مالی از تجهیزات در زمان

مواد کامپوزیت به طور گسترده نه فقط برای عناصر درونی و بیرونی از قبیل لبه‌های حمله یا لبه‌های فرار، تیزه‌گیر، رادارپوش‌ها، درهای ارابة فرود و غیره به کار می‌رود بلکه برای درون کابین در حمل و نقل تجاری نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

تمام مواد درونی باید هم مقاومت اشتعال (اگر کاربرد داشته باشد) و هم شرایط نشر گاز ـ ترکیب و دود را برآورده سازد. به طور کلی، سیستم رزین فندلی برای کاربردهای درونی هواپیما به علت خصوصیات مقاومت عالی آن در برابر آتش به کار می‌رود.


دانلود با لینک مستقیم


کاربرد کامپوزیت 26 ص
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.