یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایل اقدام پژوهی آشنایی با احکام اولیه را در مقطع ابتدایی .

اختصاصی از یاری فایل فایل اقدام پژوهی آشنایی با احکام اولیه را در مقطع ابتدایی . دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

فایل اقدام پژوهی آشنایی با احکام اولیه را در مقطع ابتدایی .


فایل اقدام پژوهی آشنایی با احکام اولیه را در مقطع ابتدایی .

اقدام پژوهی چگونه توانستم آشنایی با احکام اولیه را در مقطع ابتدایی بین دانش آموزان رواج دهم؟

قدام پژوهی حاضر شامل کلیه موارد مورد نیاز و فاکتورهای لازم در چارت مورد قبول آموزش و پرورش میباشد. این اقدام پژوهی کامل و شامل کلیه بخش های مورد نیاز در بخشنامه شیوه نامه معلم پژوهنده میباشد.

فرمت فایل: ورد قابل ویرایش

تعداد صفحات: 24

 

 

 

 

مقدمه

رکن عمدهی تربیت در دورهی کودکی تربیت دینی است. برای تربیت درست دینی درونی ساختن فریضهی نماز و آموزش احکام در رفتارهای کودکان از طریق خانواده و مدرسه نقش عمدهای ایفا کند. اگر برپای این فریضه به صورت آگاهانه در مراحل بعدی زندگی استمرار پیدا کند، میتوان انتظار داشت که جامعه از وجود افرادی شایسته و به کمال رسیده بهرهمند شود.   

برای آموزش احکام به دانش آموزان اولین چیزی که باید مد نظر داشت و نسبت به آن آگاهی پیدا کرد شناخت روحیات و ویژگیهای آنان و همچنین شناخت مراحل رشد آنهاست . باید توجه داشت که وجود گرایش دینی در دانش آموزان غیر قابل انکار است . آنها سرشت خداجوی دارند و مفاهیم اساسی دین اسلام نیز اموری هستند که با سرشت آنان سازگاری بوده و اکتسابی نیستند و وظیفه تعلیم و تربیت شکوفا کردن این گرایشات فطری است.

برای آن که بتوان تعریفی از تربیت دینی به دست آورد نخست باید به تبیین معنای تربیت و دین پرداخت.

تربیت عبارت است از «فراهم آوردن زمینه ها و عوامل به فعلیت رساندن یا شکوفا ساختن استعدادهای شخص در جهت رشد و تکامل اختیاری او به سوی هدف های مطلوب

دین در لغت به معنای جزا، اطاعت، قهر، غلبه، عادت، انقیاد، خضوع و پیروی در اصطلاح عبارت است از: « مجموعه ی عقاید، اخلاق ، قوانین ومقرراتی که برای اداره ی امور جامعه انسانی و پرورش آنها به کار گرفته می شود. » با عنایت به تعریفی که از تربیت و دین به عمل آمده می توان گفت تربیت دینی فرایندی است دو سویه میان مربی و متربی که ضمن آن مربی با بهره گیری از مجموعه ی عقاید ،قوانین و مقررات دینی تلاش می کند تا شرایطی فراهم آورد که متربی آزادانه در جهت رشد و شکوفایی استعدادهای خود گام برداشته ، به سوی هدف های مطلوب رهنمون گردد. تربیت دینی، همچون سایر جنبه های تربیت مانند تربیت جسمانی ،ذهنی، اخلاقی و...فرایندی است دو سویه که باید آموخته و فرا گرفته شود ، با این تفاوت که این نوع تربیت از سایر انواع تربیت مهم تر است و باید با دقت و ظرافت خاص انجام شود .


دانلود با لینک مستقیم


فایل اقدام پژوهی آشنایی با احکام اولیه را در مقطع ابتدایی .
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.