یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

داعش؛ خاورمیانه در آتش جهادگرایان

اختصاصی از یاری فایل داعش؛ خاورمیانه در آتش جهادگرایان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

داعش؛ خاورمیانه در آتش جهادگرایان


داعش؛ خاورمیانه در آتش جهادگرایان

 

خواننده گرامی کتاب دارای 298 صفحه و قیمت 3000تومان میباشد.باتشکر از خرید شما

درباره این کتاب

فاجعه سقوط موصل به‌دست داعش در سال ۲۰۱۴ نهایت ماجرایی بود که دنیا و یا به شکلی دقیق‌تر رسانه‌ها را بر آن داشت که بر مشکلی بس هولناک‌تر از رژیم بشار اسد در سوریه تمرکز کنند. در آن برهه کلمات چندپهلویی مانند «شورشیان»، «انقلابیون» و یا «مخالفان اسد» که از سوی رسانه‌ها استفاده می‌شد کم کم جای خود را به کلمات دقیق‌تری برای شناسایی گروه‌هایی که در سوریه به نبرد می‌پردازند دادند. این کلمات شفاف‌تر عبارت بودند از «القاعده»، «داعش» و یا در کل «جهادگرایان».

ضرورت شرح پدیده جهادگرایی برای مخاطب فارسی زبان دوچندان جلوه می کند، چرا که ایران و ایرانیان خواه ناخواه بخشی از کل بحران حال حاضر در خاورمیانه هستند. از این‌رو، کتاب پیش رو سعی و تلاشی است برای فراهم ساختن شرحی فراتر از آنچه که می توان در رسانه‌ها یافت تا علاقه‌مندان فارسی زبان با مراجعه به آن اطلاعات مد نظر را کسب کنند.

در این کتاب خواننده سیری به عمق ایدئولوژی جهادگرایی کرده و از مشرب مذهبی آن اطلاع کسب خواهد کرد. از آنجا نیز گریزی به تحولات تاریخی و آنچه که به سیر تکاملی این پدیده انجامیده  زده خواهد شد. در مرحله نهایی، بحران کنونی در خاورمیانه و طرف‌های درگیر در آن و چگونگی کمک کردن این درگیری‌ها به بارور شدن خطر جهادگرایی در منطقه و جهان از دیدگا‌ه‌های مختلفی مورد کند و کاش قرار می گیرد.

تنها سه سال از شکل‌گیری گروه «دولت اسلامی عراق و شام» معروف به داعش می‌گذرد و در همین مدت کوتاه این گروه به معضل شماره یک جهان تبدیل شده است. ولی شکل‌گیری، قدرت‌نمایی و کشورگشایی داعش مدیون زمینه‌های متعدد سیاسی، تاریخی و مذهبی است. نویسنده در این کتاب با رجوع به منابع پرشماری به زبان‌های انگلیسی، فارسی و عربی تلاش کرده تصویری جامع از دلایل ظهور و قدرت گرفتن این گروه ترسیم کنید. گروهی که اگرچه نخستین گروه شبه‌نظامی اسلام‌گرای افراطی در منطقه خاورمیانه نیست، ولی از بسیاری جنبه‌ها پدیده‌ای منحصر به فرد است.

این کتاب در تاریخ ۴ آذر ۱۳۹۵ (۲۴ نوامبر ۲۰۱۶) منتشر شده است.


دانلود با لینک مستقیم


داعش؛ خاورمیانه در آتش جهادگرایان
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.