یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود پاورپوینت زلزله بوشهر

اختصاصی از یاری فایل دانلود پاورپوینت زلزله بوشهر دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پاورپوینت زلزله بوشهر


دانلود پاورپوینت زلزله بوشهر

زلزله چیست؟

žلرزش ناگهانی پوسته‌های جامد زمین ، زلزله یا زمین لرزه نامیده می‌شود. دلیل اصلی وقوع زلزله را می‌توان افزایش فشار بیش از حد داخل سنگها و طبقات درونی زمین بیان نمود. این فشار به حدی است که در سنگ گسستگی بوجود می‌آید و دو قطعه سنگ در امتداد سطح شکستگی نسبت به یکدیگر حرکت می‌کنند. به سطح شکستگی که توأم با جابجایی است، گسل گفته می‌شود. وقتی که سنگ شکسته می‌شود، مقدار انرژی که در زمان طولانی در برابر شکستگی حالتهای مختلفی را برای آزادسازی انر‍ژی نهفته شده بوجود می‌آورد.
žبطوری که در ابتدا فشار و نیروهای درونی ممکن است باعث ایجاد یکسری لرزه‌های خفیف و کوچک در سنگها شود که پیش لرزه نامیده می‌شود. بعد از اینکه فشار درونی بر مقاومت سنگها غلبه کرد انرژی نهفته آزاد می‌گردد و زمین لرزه اصلی رخ می‌دهد، البته نباید از اثر لرزشهای کوچکی که بعد از زمین لرزه اصلی نیز اتفاق می‌افتد و به نام پس لرزه معروف هستند، چشم پوشی کرد. لرزه ، پیش لرزه ، لرزه اصلی و پس لرزه مجموعا یک زمین لرزه را نشان می‌دهند.
چرا زلزله بوجود می‌آید؟
žبه درستی مشخص نیست که چرا زلزله بوجود می‌آید، اما همانطور که قبلا اشاره شد تجمع انر‍ژی در درون زمین از یک طرف و افزایش نیروی زیاد در درون زمین و عدم تحکمل طبقات زمین برای نگهداری این انرژی از طرف دیگر موجب شکسته شدن زمین در بعضی نقاط آن شده و انرژی از محل آن آزاد می شود. این شکستگی که اکثرا با جابجایی زمین اتفاق می‌افتد باعث خطرات و ایجاد لرزش زمین می‌شود که به آن زلزله گفته می‌شود.
انرژی زلزله از کجا می آید؟
žبرخی معتقدند که زمین از ورقه‌هایی تشکیل شده است که این ورقه‌ها با صفحاتی که در کنار هم قرار دارند به یکدیگر فشار وارد کرده و باعث می‌شوند که ورقه‌هایی که دارای وزن کمتری هستند به داخل زمین فرو روند (این پدیده در اصطلاح علمی فرو رانش صفحات گفته می‌شود). همچنین ممکن است که ورقه‌ها در کنار یکدیگر به هم فشرده شوند. در اثر فرو رانش و پایین رفتن صفحه به درون زمین و به دلیل افزایش فشار و دمای طبقات درونی ، ورقه شروع به گرم شدن و ذوب شدن می‌کند و مواد مذاب حاصله سبک شده و مجددا به سمت بالا حرکت کرده و فشاری را به طبقات مجاور وارد می‌کند.
žزمین‌لرزه دشتی، زلزله‌ای به بزرگای گشتاوری ۶٫۳ (Mw) (بزرگی ۶٫۱ در مقیاس ریشتر) بود که ساعت ۱۶ و ۲۲ دقیقه روز ۲۰ فروردین ۱۳۹۲، در عمق ۱۲ کیلومتری زیر زمین در شهرستان دشتی استان بوشهر رخ داد، کانون این زمین‌لرزه در نزدیکی شهر شُنبه، ۱۶ کیلومتری شهر کاکی، ۲۷ کیلومتری شهر خورموج (مرکز شهرستان دشتی) و ۹۰ کیلومتری بندر بوشهر در استان بوشهر بوده است.پس از وقوع این زمین‌لرزه اعلام شد آسیبی به نیروگاه اتمی بوشهر وارد نشده است.
žسطح تخریب این زمین‌لرزه در شهر کوچک شُنبه و ۲۳ روستای تابع در بخش شنبه و طسوج از شهرستان دشتی در استان بوشهر بوده و به بیش از ۱۰ هزار نفر خسارت رسانده است.
žمرکز استان: بوشهر
žمساحت :  23168کیلومتر مربع
žشهرهای مهم: بوشهر، دیر، دیلم، کنگان، گناوه، تنگستان، جم، دشتستان و دشتی
žاستان های همسایه از شمال به استانهاى خوزستان و کهکلویه و بویراحمد؛ ازجنوب به خلیج فارس؛ از شرق به استان فارس و از غرب به خلیج فارس محدود است .
žجغرافیا: ارتفاع آن از سطح دریا 20 متر مى‌باشد .متوسط حداقل دما 1/18 درجه سانتیگراد و متوسط حداکثر دما 33 درجه سانتیگراد مى باشد. میزان رطوبت نسبى آن بین 75-58 در صد در تغییر است. میزان متوسط بارندگى سالیانه این استان نیز 272 میلیمتر مى باشد .
تلفات و خسارات زلزله بوشهر
žسطح تخریب این زمین‌لرزه در بخش شنبه و طسوج از توابع شهرستان دشتی در استان بوشهر بوده و بیشترین تخریب در شهر کوچک ۳هزار نفری شُنبه (کانون زلزله) با ۹۰درصد گزارش شده است. در این زلزله حدود ۳۱۰۰ واحد مسکونی تخریب شده است. این زمین‌لرزه ۳۷ نفر کشته و حدود ۸۵۰ مجروح بجای گذاشته که ۱۰۰ نفر از مجروحین بستری می‌باشند. در بخش شنبه-طسوج علاوه بر شهر شُنبه، ۲۳ روستا از جمله باغان، سنا درویشی، کردلان، چاهگاه، بن‌بید و... آسیب جدی دیده‌اند.
žبر اثر زمین‌لرزه مجددی با ۵٬۲ ریشتر در ساعت ۱۲ و ۲۹ دقیقه و ۵۹ ثانیه چهارشنبه ۲۱ فروردین در بخش شنبه و طسوج شهرستان دشتی، چهار روستای سرمک، دهوک، حناشور و اژدرخوس (روی هم رفته با ۲۰۰ خانوار) این بخش بکلی تخریب شدند.
شامل 44 اسلاید powerpoint

دانلود با لینک مستقیم


دانلود پاورپوینت زلزله بوشهر
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.