یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مرغداری

اختصاصی از یاری فایل مرغداری دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 41

 

مقدمه :

با افزایش سریع جمعیت و احتیاج روزافزونی که به مواد غذائی بالاخص مواد پروتئینی احساس می شود تولید مواد غذایی مخصوصاً پروتئین حیوانی که تناسبی با رشد جمعیت ندارد بدیهی است .

پرورش و نگهداری طیور به روشهای صحیح و رعایت اصول اقتصادی و بهداشتی می‌تواند از طرفی به اقتصاد کشور کمک کند و از طرفی دیگر تا حدودی کمبود گوشت را جبران نماید . یکی از مهمترین مسائلی که بایستی بدان توجه نمودن از بین بردن وابستگی صنایع مرغداری ما از کشورهای خارج است .

امروزه همانطور که مشاهده می شود ، گرچه دامنه فعالیت های پرورش طیور و مرغداری صنعتی در کشور ما گسترش یافته ولی عملاً مشاهده می کنیم که از نظر گوشت سفید و تخم مرغ علاوه بر اینکه به خود کفائی نرسیده ایم بلکه وارد کننده این محصولات هستیم .

امید است با وارد شدن فارغ التحصیلان رشته های کشاورزی بخصوص رشته دامپروری در این صنعت و رعایت مسائلی فنی شاهد هرچه شکوفا تر شدن این صنعت مهم و پایه ای در کشور باشد .

آشنائی با قسمتهای مختلف مرغداری :

هدف اصلی در این بخش بدست آوردن اطلاعات کلی در مورد مرغداری مشکلات و مسائل مربوط به مرغداری بود که اطلاعات جامعی در مورد مرغداری و نحوه کار و آشنایی صورت پذیرفت . البته در دوره کارآموزی سن مرغان تخمگذار 17 ماهه بود .

معرفی قسمتهای مختلف مرغداری :

مرغداری با ظرفیت 60 هزار قطعه تخمی نژادهای لاین به مساحت کل سالنها حدوداً 4500 متر و در زمینی به وسعت 5/1 هکتار واقع در جاده مردآباد کرج .

سالن تهیه دان و انبار جیره : مساحت تقریبی این مکان حدوداً m 500 بود و از یک سیلوی زیرزمینی آهنی تشکیل یافته بدین صورت که از یک طرف سالن از ارتفاع صفر شروع شده و تا عمق 4 متر به طول تقریبی 10 متر ادامه دارد .

از این محل جهت نگهداری جیره که بصورت آرد و در نیامده استفاده می‌گردد . مزایای این روش را می توان به علت وجود کف و دیواره های آهنی غیر قابل نفوذ برای انواع حشرات و جوندگان نام برد .

ارتفاع دیوار ساختمان تهیه جیره m5 با سقف شیروانی که در وسط سقف یک دستگاه تهویه بزرگ تعبیه شده که در هنگام آسیاب نمودن گرد و غیار ناشی از آن به خارج منتقل می شود . جیره غذائیکه وارد مرغداری می‌گردد . بسته به نوع آن در داخل این محل یا محیط خارج از آن نگهداری می شود . بعنان مثال صدف خرد شده و پودر سنگ در خارج از انبار و موادی نظیر گندم ، ذرت ، سویا ، کلزا و ... که در مجاورت هوا و در اثر رطوبت به سرعت فاسد شده و محل تجمع انواع میکروارگانیسم های مضر که برای طیور مشکل ساز خواهد شد . در انبار یک خردکن در داخل زیرزمین تعبیه شده بود و دارای یک دریچه بود .

پس از وزن نمودن جیره با توجه به فرمول غذایی آنها را از دریچه وارد دستگاه خرد کن


دانلود با لینک مستقیم


مرغداری
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.