یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق درمورد افسردگی

اختصاصی از یاری فایل تحقیق درمورد افسردگی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 3

 

"افسردگی" ونقش ورزش در درمان آن

 

افسردگی یک بیماری است ، یعنی تلقینی نیست واطرافیان در مراجعه به چنین افرادی گوشزد می کنند به خود تلقین نکن ، سفر برو ، نحوه زندگی خودت راتغییر بده وهزاران راه حل پیشنهادی را ارائه می دهند که نمی توان گفت بی تاثیر است ، اماعملا تاثیرزیادی ندارد وکمک چندانی به بیماری نمی کند .

افسردگی یک سندرم است ، یعنی مجموعه ای از علایم است که دریک محل مخصوص مشاهده نمی شود ویک علت خاص رانمی توان برای آن پیدا کرد.

افسردگی اساسی درقیاس ، باافسردگی ساده ضررهای جدی تری می زند ، کارایی رامختل می کند ودرکل این بیماری جهانی موجب ضرر وزیان به جامعه می شود.

این افرادبه مرگ زیادمی اندیشند وبه فکر خودکشی می افتند، امااز آنجا که دین اسلام با خودکشی منافات دارد ، کمترآن رابه مرحله اجرا می گذارند وفقط به صحبت دراین مورد اکتفا می کنند .

افسردگی با حوادث زندگی بسیار مرتبط است . اختلالاف خلق دربعضی خانواده ها زیادتر است واسترس ها نقش تسریع کننده ای را در روند افسردگی دارند .

در زمان ابتلا به افسردگی ، نوراپی نفرین وسروتونین که ازناقلین سلولهای مغزی هستند ، کم ترشح می شوند وماباید علائم را با دارو و ورزش وروانپزشکی خنثی نماییم .

ورزش برای افسردگی مفید است ،ولی نمی توان به تنهایی عامل اصلی درمان باشد، اما می تواند به عنوان یک کمک رسان واقعی عمل نمایید.

نوع ورزش بایدمانند دارو، به صورت دوره ای ومستمر انجام شود. اما چیزی که

 

مسلم شده ، شنا ویوگا می توانند نقش بسیار مفیدی رادرنشاط این نوع بیماران ایفا کند.

ورزش برای سرنیزسودمند است .شایع ترین درمان ها برای افسردگی روان درمانی ودارو درمانی هستند. روانشناسان دریافته اند انجام حرکت ورزشی می تواند سومین راه درمان افسردگی به شمار آید.

یک ورزش خاص برای عموم افراد یا مبتلایان به افسردگی تجویز نمی شود. اولا افراد باید ورزش را تدریجا آغاز کنند. ثانیا انواع مختلف آن دراشخاص متفاوت تاثیر مشخصی دارد . برای برخی پیاده وی ،دویا شنا مفید است . بعضی یوگا را ترجیح می دهند.

به هر حال ورزش فرصتی برای افزایش تماس با دیگران است که به ویژه برای کسانی که در اثر افسردگی منزوی شده اند سودمند است . افراد باید با شروع ورزش به هرگونه تغییر درخلق و خوی شان دقت کنند تا متوجه شوند چهورزشی ودرچه حدی به آنها درکاهش افسردگی کمک می کند.

داروهای ضد افسردگی ، سیستم ایمنی فرد را تحت تاثیر قرار می دهد.

داروهای ضد افسردگی ، باتحریک نوعی ماده شیمیایی درمغز، موسوم به سروتونین، دستگاه ایمنی فرد را نیز تحت تاثیر قرار می دهند .

افسردگی اساسی درسنین بالای 40سال بیشتر شیوع دارد ودر زنان حدود دوبرابر بیشتر مردان شایع است

 

علایم افسردگی کدامند؟

- خلق فرد افسرده می شود ، یعنی غمگینی طولانی مدت دارد.

- علاقه مندی وی نسبت به علایق گذشته اش ازدست می رود وغالبا بی حوصله است

- کم اشتهایی اورا می آزارد وغذای نمی خورد، البته دربرخی انواع آن پرخوری شیوع دارد.

- خواب فرد مبتلا غالبا دچار مشکل می شود معمولا نیمه شب بیدار می شود وتاصبح نمی تواند بخوابد وکسل است وبالعکس درجوانان مبتلا ، پرخوابی شیوع دارد.

- افسردگی معمولا با اضطراب همراه است .

- بی خوابی وبی قراری شیوع دارد.

داروهای رایج ضد افسردگی مانند <<پروزاک>> و << زولوفت>> ، که به خانواده ای ازمواد شیمیایی موسوم به << مهارکننده های اختصاصی برداشت سروتونین >> تعلق دارند، قادر به ایجاد پیام برای سلولهای ایمنی فرد وتحریک آن هستند .

دکتر<<جرالدآهرن>> ،از واشنگتن با استفاده از اقسام تکنیک های آزمایشگاهی موفق به کشف رابطه بین دونوع سلول تخصصی ایمنی فرد به نام سلول T وسلول دندریتیک ، شده است .

وی معتقد است درحالت طبیعی سلول های دندریتیک ، بادریافت مقدار کمی سروتونین ازمناطق دچارالتهاب ، باعث فراخوانی سلولهای T به آن محل ها می شوند اما متعاقب استفاده از داروهای ضد افسردگی ، این رابطه قطع شده وتاثیر سلولهای مذکور تاحد زایدی کاهش می یابد.

محققان در نهایت با اعلام اینکه نتیجه قطعی دراین مورد را منوط به انجام آزمایش های بیشتر می دانند، امیدوارند روزی بتوان ازتوانایی داروهای ضد افسردگی در کاهش علایم التهاب وتعدیل پاسخ های ایمنی استفاده کرد.

تهیه کنندگان: اعظم کایدخورده ولیلا نادران طحان

منبع : http://www.irna.ir


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درمورد افسردگی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.