یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق درمورد معادن

اختصاصی از یاری فایل تحقیق درمورد معادن دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 3

 

معادن : در استان مرکز 112 معدن محتلف وجود دارد که بیشترین آن مربوط به مصالح ساختمانی است، از مهمترین معادن استان مرکزی می توان از : سنگ آهن در شمس آباد اراک، معادن سرب، رو، منگنز، بارتیتین، سنگ تراورتن، گچ و سنگ نمک را می توان یاد کرد. در اطراف شهر نیمور محلات معادن تراورتن بسیار زیاد است.

استان مرکزی از جمله استان هایی است که کارخانجات صنعتی متعددی در آن متمرکز هستند و علاوه بر صنایع کارخانه ای از صنایع با ارزش دستی نیز برخوردار است. فرش ساروق اراک و محلات، قالیچه ساوه، گلیم و جاجیم تفرش، گیوه اراک و محصولات مسی مهم ترین صنایع دستی استان را تشکیل می دهند. اساس اقتصاد استان مرکزی را به ترتیب اهمیت، بخش های خدمات، صنعت و کشاورزی تشکیل می دهند. مهم ترین کارخانه های صنعتی این استان؛ ماشین سازی، آلومینیوم سازی، هلی کوپترسازی، کابل سازی، واگن سازی، کمباین سازی، لاستیک سازی و قند هستند. از دیگر صنایع ماشینی استان می توان کارخانه ماشین سازی پارس (تولید کننده اسکلت های فلزی) کارخانه های سازنده پروفیل و لوله های آبیاری آلومینیومی کارخانه آونگان(سازنده پایه های فلزی انتقال نیرو) کارخانه ادوات کشاورزی اراک، گروه کارخانه های مستقر در شهرستان ساوه را نام برد.

صنعت و معدن :

استان مرکزی به عنوان یکی از قطبهای صنعتی کشور نقش مؤثری در ایجاد ارزش افزوده ، اشتغال و صادرات غیر نفتی کشور دارد . تعداد 2133 کارگاه صنعتی در سطح شهرستانهای تابعه استان ، امکان اشتغال 70344 نفر را فراهم ساخته است .

بخش صنعت قویترین بخش صادراتی استان مرکزی استکه طی سالهای 81-78 سهمی معادل 60درصد از صادرات استان را داشته و مقام چهارم در صادرات محصولات این بخش را در کشور داراست ، محصولات صادراتی استان عمدتا‎ْ (بدون احتساب عملکرد بخش پتروشیمی )در بخشهای صنایع غذایی و داروئی ، نساجی و چرم ، سلولزی شیمیائی ، کانی فلزی و غیر فلزی ، برق و الکترونیک ، خودرو و نیروی محرکه ، ماشین سازی ، سنگهای ساختمانی ، پودرهای میکرونیزه و ساخت تجهیزات ریخته گری و آهنگری می باشد . در بخش مواد معدنی ، استان دارای 253 معدن ( بکر ، فعال و متروکه ) با ظرفیت نزدیک به سه میلیون تن محصولات معدنی است .

استان مرکزی دارای یک شهر صنعتی در10 کیلومتری جاده ساوه به تهران است که دارای بیش از 500واحد صنعتی می باشد و همچنین 9 شهرک صنعتی دیگر با وسعت 2506هکتار به منظور احداث 3900 واحد تولیدی صنعتی ، معدنی ایجادگردیده . توانمندیهای تولیدی صادراتی در بخش صنعت در تمامی شهرهای استان دیده می شود ، لیکن کانون اصلی استان به ترتیب ارک ، ساوه ، دلیجان و محلات می باشند . در بخش صنایع روستائی ، استان دارای 19 ناحیه صنعتی روستائی می باشد که با استغرار 492 واحد صنعتیو وسعت 225 هکتار به بهره برداری رسیده است .

در استان مرکزی سازندهای زمین شناسی ، دگرگونی ، آذرین و رسوبی موجود و استان خواستگاه مواد مختلف فلزی ، غیرفلزی ، سنگهای ساختمانی و مصالح ساختمانی است ، و تاکنون بیش از 41 نوع ماده و اندیس معدنی در استان کشف شده که عبارتند از آهن ، سرب ، روی ، باریت ، تراورتن ( سفید ، لیموئی ، قرمز ) مرمریت سفید و رنگی ، سنگ چینی و کریستال ، گرانیت ، سنگ لاشه ، شن و ماسه کوهی ، سنگ گچ ، نقره ، سرب نقره دار ، بالاست ، آهن منگنز دار ، لکریت ، رس منبسط شونده ، سلیس ، فلدسپات ، تالک ، سولفات سدیم ، طلا ،  تنگستن ، قلع ، فیروزه ، مس ، گارنت ، اپیدات ، مرمر و مالاکیت و جاسپر شناسائی شده و استان از نظر تعداد معادن و پتانسیل های معدنی است .


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درمورد معادن
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.