یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق و بررسی در مورد آئین دوستیابی

اختصاصی از یاری فایل تحقیق و بررسی در مورد آئین دوستیابی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 4

 

آئین دوستیابی

بهترین طریق دوست یابی و محبوبیت و ادامة پیوند و اتصال در جامعه، احسان و کرم است. این راه و روش الهی است. همان عملی است که دائماً از طرف آفریننده نسبت به بندگان انجام می گردد. احسان خداوندی بی دریغ در همه احوال شامل حال همه کس است و دستور خدائی است که بشر نیز در زندگی خود این راه را برگزیند.

دستور برای بشریت

این دستور در همة ادوار بشریت بوسیلة همة ادیان ابلاغ گردیده است چنانکه در آیین مسیح در انجیل متی فصل 5 آیه 43 می گوید: هر کس از تو سؤال کند بدو ببخش و از کسی که قرض از تو خواهد روی خود را مگردان.

قرآن مجید در سوره بقره آیه 110 می فرماید: در نماز پا برجا و در صدقه عامل باشید. هر چه را از عمل نیکو به پیش فرستید آن را نزد خدا خواهید یافت زیرا خداوند نسبت به اعمال شما بصیر است.

کنفوسیوس در کتاب منیسوس فصل دوم می گوید: آن چیزهائی که من به آن مجهز گردیده ام عبارتست از نیکوکاری و درستی. یگانه اصل مهم من این دو می باشد.

در امثال سلیمان نبی فصل بیست و پنجم می فرماید: اگر دشمن تو گرسنه باشد او را نان بخوران و اگر تشنه باشد او را آب بنوشان خلاصه همة ادیان نیکوکاری را از ارکان اولیة دین دانسته اند و این یک قاعدة‌عمومی و همگانی است که انعکاس آنرا در همة‌ ادیان الهی خواهی یافت.

نشانی از وحدت ادیان

همین امر به خوبی نشان می دهد که هدف ادیان و تعلیمات اصلی آنها واحد است مثلاً در موضوع نیکوکاری و اعمال خیر همة‌ ادیان همین هدف را بالنسبه و طرق مختلفه بیان داشته اند. همچنین است در سایر صفات پاکیزه و اخلاق حسنه که همة ادیان بدان توصیه کرده اند. مشترکات ادیان بسیار است و موارد اختلاف آنها جز در امور فرعی و بی اهمیت نیست.

انتظار نیکوکاری

بشر همواره متوقع و مترصد احسان از معاشرین است و حتی بهترین دوستان و یاران و نزدیکترین خویشان انتظار محبت و نیکوکاری دارند و اگر راه و روش محبت در پیش گرفته نشود و خلاف آئین کرم و مروت رفتار گردد دوست جدا خواهد شد و همین قطع احسان باعث ایجاد شکاف و دیوار جدائی می گردد.

کسب نیرو با نیکوکاری

برعکس بوسیلة محبت و سخا دشمنان را می توان دوست کرد. بشر حاضر نیست به طوع و رغبت زیر بار هیچ زنجیر و بند و قیدی برود و اگر هم به اکراه تن در دهد هر وقت فرصتی دست دهد خود را از این قید آزاد می سازد. اما احسان و کرم تنها زنجیری است که آدمی را به میل و رضا بندة احسان کننده می سازد، دشمنها را رام می کند، دورها را نزدیک می سازد. همین اندازه که یک دشمن که به عللی از تو دوری گرفته و جبهة مخالفی با تو تشکیل داده احساس کند که محبتی از جانب تو نسبت به او به عمل آمده است روش او تغییر خواهد کرد و کینه و عداوت تبدیل به صلح و صفا می گردد.

اکسیر معجزه آسا

پس این چه اکسیر معجزه آسایی است که اگر آنرا در نظر نگیری بیماری جدائی پیش می آید و دوست و محب را از تو می برد و اگر آنرا با دشمنان بکار بری آنها را نزدیک می سازد. آیا از این معجون شگفت تر تاکنون دیده و شنیده اید؟

راه عقل کدامست؟

اینها که راه عقل و خرد را اختیار کرده و با روشهای خردمندانه زندگی خود را زینت می بخشند داروهای بسیار مجرب مؤثری بدست آورده اند که اثر آنها قطعی و جازم است. حال اختیار با تو است ای خوانندة عزیز که چه روشی را برگزینی.

راه صحیح

برای دوست کردن دشمنان و به راه آوردن آنان و جلب دوستیشان این راه پاک الهی در اختیار توست، آیا آن را بر می گزینی یا طریق جدال، مرافعه، مراجع به دادگستری، زحمات طاقت فرسای اقامه دعاوی طول و دراز و پر خرج، رنج مبارزه و نبرد را روش خود قرار می دهی. اگر مایلی هر دو را امتحان کن تا نتایج آنرا ببینی یا به عقل مراجعه نما. خداوند یار و یاور نیکوکاران و کسانی است که راه خدائی را بر می گزینند. خلاصة مطالب بالا در یک رباعی

احسان و کرم کن که ز آیین خداست گر یار نبیند کرمی ا ز تو جداست

آنکس که به تو عدوست با مهر و سخا چون درک محبتی کند صلح و صفاست


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق و بررسی در مورد آئین دوستیابی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.