یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود پاورپوینت کسب و کار الکترونیکی در بازرگانی بین الملل

اختصاصی از یاری فایل دانلود پاورپوینت کسب و کار الکترونیکی در بازرگانی بین الملل دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پاورپوینت کسب و کار الکترونیکی در بازرگانی بین الملل


دانلود پاورپوینت کسب و کار الکترونیکی در بازرگانی بین الملل

تعریف ساده :

کسب وکار در حقیقت چیزی جز برقراری ارتباط با افراد نیست وافراد میتوانند 24ساعت شبانه روز به راحتی بدون صرف هزینه در محیط وب باشند وهمچنین با وارد شدن بر گستره جهانی تجارت میتوانند با کمترین وکوچکترین امکانات در هر نقطه از جهان به آن بپیوندند.

1- کسب و کار الکترونیک

کسب و کار الکترونیک تعاریف متعددی دارد که در زیر به برخی از آنها اشاره می شود:

کسب و کار الکترونیک وسیله ای است که به استفاده کنندگان آن امکان رسیدن به مشتریان موثر و کارآمد را فراهم می سازد؛

کسب و کار الکترونیک توانایی هدایت تجارت از طریق شبکه های الکترونیک نظیر اینترنت و شبکه جهانی است.

2.تجارت الکترونیک

تجارت الکترونیک، به مجموعه فعالیتهایی اطلاق می گردد که مستقیماً به وسیله ارتباطات الکترونیکی (شبکه ای) پشتیبانی می شود.

3.تفاوت کسب و کار الکترونیک و تجارت الکترونیک

کسب و کار الکترونیک به مفهوم کلی شامل به کارگیری فناوریهای جدید برای برقراری ارتباطات زنجیره ای بین سازندگان، فروشندگان، عرضه کنندگان و به طور کلی ارائه دهندگان کالا و خدمات از یک سو و خریدار و مصرف کننده و یا به طور کلی مشتری از سوی دیگر است ولی تجارت الکترونیک به هر شکلی از نقل و انتقالات در تجارت اطلاق می شود که در آن طرفین، بیشتر از طریق الکترونیکی با یکدیگر در تماس هستند تا از طریق نقل و انتقالات فیزیکی. به عبارت دیگر، تجارت الکترونیک زیربخشی از کسب و کار الکترونیک در سازمانها است،

انواع کسب و کار الکترونیک

کسب و کار الکترونیک بسته به اینکه طرفهای معامله سازمانها یا افراد باشند به انواع زیر

تقسیم می شوند. در اینجا روابط بر مبنای اهداف تجاری شکل می گیرد.

1- شرکت با مصرف کننده       B2C=  Business-to-Consumer      

2- شرکت با شرکت      B2B= Business-to-Business            

3-مصرف کننده با مصرف کننده     C2C= Consumer-to Consumer            

4- شرکت با دولت       B2G=Business-to-Government     

5- دولت با مصرف کننده          G2C= Government-to-Consumer          

6- شرکت با کارکنان               B2E= = Business-to-Employment     

7- شخص با شخص                         P2P=  Person-to-Person      

8- مصرف کننده با شر کت        C2B= Consumer-to-Business     

کسب و کار الکترونیک؛ یک الزام در تجارت جهانی:

کسب و کار الکترونیک به عنوان یکی از زیر مجموعه های فناوری اطلاعات و ارتباطات در دهه گذشته رشد بالایی را تجربه کرده است. به طوری که رویکرد سیاست اکثر موسسات تجاری در پذیرش و به کارگیری کسب و کار الکترونیک در جهت ورود به بازارهای جهانی و جذب مشتریان جدید موثر و کارا در این راستاست. اما به کارگیری کسب و کار الکترونیک در فعالیتهای تجاری نیازمند توجه به یک سری عوامل درون زا و برون زا ی   تاثیرگذار بر آن است. به طوری که توجه بنگاههای تجاری به این عوامل و برنامه ریزی در جهت استفاده مطلوب از فناوری کسب و کار الکترونیک ضمن آنکه موفقیت بهره برداری از آن را تضمین خواهد کرد، زمینه رشد بنگاههای استفاده کننده را نیز فراهم می کند.

همانگونه که در شکل ( 1) مشاهده می شود ملاحظات بین المللی که شامل صادرات، واردات فنــــاوری و... است در تعامل با کسب و کار الکترونیک، اثرتقویت کننده بر یکدیگر دارند. در این حالت بنگاه در سطح بین المللی با پذیرش کسب و کار الکترونیک واردات و صادرات خود را برمبنای اصول استاندارد کسب و کـــــار الکترونیک شکل می دهد. از طرف دیگر قرار گرفتن کالا و خدمات در فضای تجارت الکترونیکی موجب حذف فاصله بین مبدا و مقصد کالاها و خدمات می گردد و تغییرات اساسی در بازارهای هدف به وجود می آورد. موفقیت در این فرایند، منوط به مدیریت کارا و حرفه ای اسـت. مدیریت حرفـه ای با درک و شناخت از فضای ارتباطات بین المللی، شیوه های کسب و کار الکترونیک را متناسب با ملاحظات بیـــن المللی تطبیق می دهد.

فواید ویژگیهای  تجارت الکترونیکی :

نزدیک شدن ارتباطات؛

دستیابی به بازارهای جدید؛

افزایش میزان فروش و سود؛

حذف هزینه هایی مانند تهیه کاغذ، چاپ، بروشور و کاتالوگ؛

کاهش هزینه های معاملاتی و تدارکاتی؛

بهبود مدیــریت بر روابط مصرف کننده، عرضه کننده و کارکنان؛

کاهش آلودگی محیط زیست، ترافیک و ازدحام.

معایب کسب و کار الکترونیک

مسئله امنیت، امکان ورود به سیستم های شما از طریق آدرس پست الکترونیکی، سایت شبکه و دستیابی به اطلاعات مالی و غیره؛

اختلال در برنامه کاری در صورت خرابی سیستم؛

از دست دادن کنترل؛

مشکلات و هزینه های به روز بودن با فناوریهایی که به سرعت پیشرفت می کنند.

بازارهای الکترونیکی:

برای اجرای یک تجارت الکترونیک موفق طراحی یک بازار الکترونیک امری ضروری و حیاتی به نظر می رسد در یک بازار الکترونیکی تولیدات با توجه به نظر مشتریان تعریف می گردد و اصطلاحات لازم نیز با توجه به نظر مشتریان صورت می گیرد این نظر سنجی از مشتریان یا مصرف کنندگان ازطریق اینترنت و با سرعت مناسب دریافت و پردازش می گردد در حالیکه در بازار سنتی جایگاهی ندارد و به هیمن دلیل است که اجناس تولید شده شاید ماهها در انبار ها می ماند تا به مرور زمان مشتریان نسبت به خرید آنها اقدام کنند .

شامل 20 اسلاید POWERPOINT


دانلود با لینک مستقیم


دانلود پاورپوینت کسب و کار الکترونیکی در بازرگانی بین الملل
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.