یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق درباره زلزله

اختصاصی از یاری فایل تحقیق درباره زلزله دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق درباره زلزله


تحقیق درباره زلزله

مقاله کامل بعد از پرداخت وجه

لینک پرداخت و دانلود در "پایین مطلب"

فرمت فایل: word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات: 61

 

پیشگفتار

باتوجه به موقعیت تهران و گسل های عبوری از آن، زلزله اصلی ترین و مهمترین خطر طبیعی است که این شهر را تهدید می کند. از طرفی به منظور ایمن سازی شهرها، افزایش کارایی روش های مقابله با بلایای طبیعی با ایمن سازی شهرها، ضرورت دارد. به این منظور گنجاندن برنامه های کاهش آسیب پذیری شهروندان و جامعه که در معرض مخاطرات و بلایای طبیعی هستند، در طرح های توسعه شهری ضرورت دارد. (ابراهیمی، 1383) از اهداف اصلی هر برنامه ریزی تقلیل خسارتهای زلزله و تبدیل آن از بحران به پدیده طبیعی است. این هدف نیازمند پیش بینی اقدامات در سه دوره جداگانه پیشگیری، زمان بحران و دوره پس از  حادثه است. (منصوری، 1383) به منظور برنامه ریزی مدیریت بحران در تهران اگر دارد اجرای شهر شویم، باتوجه به وسعت منطقه و ناحیه مدیریت در آن سطح نیز گستردگی خاص خود را دارد و در ضمن محور تقسیمات ناحیه و منطقه براساس هویت شهری و محله نمی باشد بلکه براساس آکس و محور خیابان است این امر نیز باعث تقسیمات در مدیریت بحران خواهد شد. از طرف دیگر واحد همسایگی و کوچه یا گروه مسکونی نیز ضمن اولویت و مناسب بودن کاربرد در عملیات مدیریت بحران نمی تواند برای تصمیم گیری گروه بزرگ، منطقی باشد و فقط انتخاب مقیاس محله و برزن با توجه به شناخت عمیق و محدودة نه چندان بزرگ یا خیلی کوچک، بهترین مقیاس برای شروع برنامه ریزی فردی و عملیات کاربردی در مدیریت بحران می باشد. (حسینی و 1384).

در این تحقیق مدیریت بحران در ناحیه سه از منطقه یک و با تأکید بر محله امان زاده قاسم صورت گرفته است. زمان محدود امکانات و نیروی انسانی کم، هزینه بالا برای کسب بعضی از اطلاعات، علت اصلی کمبودها در این تحقیق است.

به هر طریق نبود اطلاعات کافی در شهرداری منطقه 1، و نداشتن اطلاعات کافی از تأسیسات و تجهیزات محلة مورد بررسی، قدمت ابنیه و... از مشکلات و کمبودهای تحقیق انجام شده است.

مقدمه

به جای دسته گل بزرگی که فردا بر قبرم نثار می کنی

امروز با شاخه گلی کوچک یارم کن

به جای سیل اشکی که فردا بر مزارم می ریزی

امروز با تبسم مختصری نثارم کن

به جای آن متن های تسلیت گویی که فردا در روزنامه برایم می نویسی

امروز با پیام کوچکی شادم کن

من امروز به تو نیاز دارم نه فردا.

تهران بزرگترین شهر ایران و از آسیب پذیرفتن مناطق آن می باشد. در میان خطرات طبیعی که شهر تهران را تهدید می کند. زلزله اصلی ترین و مهمترین آنهاست. عبور چندین گسل اصلی و فرعی از نقاط مختلف آن سابقه زلزله های مهیب و اکنون تراکم جمعیت فوق العاده بالا در بعضی مناطق و آسیب پذیری بالای ساختمانهای احداث شد. آینده ای تاریک را پیش چشم نمودار می سازد. (حسینی، 1383).

برحسب آمار مراکز علمی، در صورت وقوع زلزله ای با قدرت 7 ریشتر در تهران (احتمال وقوع زلزله ای با بزرگی بیش از 7 ریشتر با احتمال 70 درصد در 10 سال آینده وجود دارد (حسینی، 1383)) . بیش از 300 هزار نفر تلفات انسانی به بار خواهد آمد. (منصوری، 1383). از طرفی شهر تهران از دیدگاه شهرسازی ابرشهری است بدون ساختار مناسب شهری و کاملاً بهم تنیده، بدون پیش بینی مخاطرات و بحرانهای احتمالی. علاوه بر اینکه مرکز سیاسی جمهوری اسلامی ایران است، بزرگترین و پرجمعیت ترین و در واقع مهم  ترین شهر نیز می باشد. از این رو هرگونه آسیبی که توسط بلایای طبیعی به این شهر وارد گردد. در تمام کشور تأثیر منفی می گذارد (حسینی، 1383).

منطقه 1 تهران به عنوان یکی از مناطق 22 گانه شهر تهران، در شمال تهران واقع گردیده است. وجود دو مجموعه سلطنتی مهم نیاوران و سعدآباد، باشگاه های وزارت خانه ها و نهادهای دولتی، منازل مسکونی مدیران و رؤسای ادارات و سفارت خانه های خارجی نشان دهنده ارزش بالای این منطقه و جذابیت زندگی در آن است. در دهه های 60 و 70 با وجود خالی بودن مناطق جنوبی و شرق منطقه، تمایل به ساخت و ساز در نواحی شمالی در محدودة ارتفاعی 1600 تا 1800 بیشتر بوده است.

علی رغم وجود گسل های اصلی مانند گسل شاده گسل شمال تهران راندگی نیاوران و گسل محمودیه، به دلیل متعددی، ساخت و سازها ادامه یافته است.


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره زلزله
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.