یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله سبک معماری در دوره رنسانس در اروپا

اختصاصی از یاری فایل دانلود مقاله سبک معماری در دوره رنسانس در اروپا دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله سبک معماری در دوره رنسانس در اروپا


دانلود مقاله سبک معماری در دوره رنسانس در اروپا

 

مشخصات این فایل
عنوان: سبک معماری در دوره رنسانس در اروپا
فرمت فایل : word( قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 34

این مقاله درمورد سبک معماری در دوره رنسانس در اروپا می باشد.

خلاصه آنچه در مقاله سبک معماری در دوره رنسانس در اروپا می خوانید :

گسترش معماری رنسانس فراتر از ایتالیا
قرن شانزدهم سلطه‌ی اقتصادی و سیاسی فرانسه و اسپانیا را شاهد بوده است و سپس بعد از آن شاهد سلطه‌ی هلند، انگلستان، آلمان و روسیه بوده است. نتیجه این بوده است که این کاخ ها براین بودند تا سبک رنسانس را به عنوان شاخص هایی از جایگاه فرهنگی خود وارد سازند همین طور بدین مفهوم بود که تا حدوداً 1500 و بعد از آن نشانه هایی از سبک معماری رنسانس خارج از ایتالیا ظاهر شده بود.
گرچه معماران ایتالیایی تا حد زیادی مانند سباستیانو سرلیو در فرانسه، اروستوتیل فیریا وانتی در روسیه و فرانسکو فلورنیتنو در هلند مورد توجه قرار گرفتند به زودی غیر ایتالیای ها معماری ایتالیا را مورد بررسی قرار داردند و آنرا به سبک های خود تبدیل ساختند. اینها شامل فیلی برت دلورمه (1570- 1510) در فرانسه، ژوئان بوتینا دو( وفات در 1567) در اسپانیا و اینگوجانز (1652-1573) در انگلستان می شوند.
فرانسه
در خلال سالهای اولیه قرن شانزدهم فرانسه با شمال ایتالیا وارد جنگ شد. نه تنها فرانسه را به مشخصه های هنری رنسانس مانند تاراج جنگی به عقب برد بلکه همین طور ایده های سبک گرایانه را نیز به عقب برد. دره ی لوور برخی از ساختمان سازی انجام شد و در آن زمان تعداد زیادی از کاخ های رنسانس ظاهر شد. اولین مثال کاخ دامبویز
( 1495) بود که در آن لئوناردو داوینچی آخرین سالهای زندگیش را گذراند این سبک تحت نظارت فرانسیس اول برجسته گردید. ( به کاخ دره‌ی لوور مراجعه شود)
مانند نقاشی معماری رنسانس تعدادی به مدت زمان طول کشید تا به هلند برسد و به طور کامل  از عناصر گوتیک را جابه جا نکرده بود. معماری که به طور مستقیم تحت تأثیر استادان ایتالیایی قرار گرفت کورنالیس فلورسدورنیت بود که سالن شهر آنتورب را طراحی کرد که در سال 1564 کامل شد.
در اوایل قرن هفده  هلند، هندی دو نقش مهمی در توسعهی سبک رنسانس آمستر دام داشت. نه تنها بندوار سبک کلاسیک را دنبال می کرد بلکه همین طور تعداد زیادی از عناصر دکوراسیون را تلفیق می کرد و نتیجه ای را به دست می آورد که می‌توان آنرا به عنوان روش گرایی دسته بندی کرد. هانس وردن دووریس نام مهم دیگر به طور خاص به عنوان معمار باغ بود.
مشخصه های محلی شامل شیوع خانه ها ی شهری بلند و باریک، “ترپ گون” یا سنتوری هلندی و به کار بردن سنتوریهای مثلثی شکل تزئیناتی روی درها و پنجره هایی که در آنها قسمت نوک نسبت به اکثر موارد معماری رنسانس شیب بیشتری داشت اما نمای سنتوری را حفظ می کرد. ریزه کاریهای سنگ حکاکی شده غالباً از نمای کمی برخوردار بود و به چرمکاری شباهت داشت. این مشخصه به انگلستان صادر شد.
 
 انگلستان
معماری رنسانس در خلال حکومت الیزات اول به انگلستان رسید اولین گسترش خود را از طریق کشورهای پایین داشت که با مشخصه های دیگر آن نمودی از سنتوری هلندی و فولاد گذاری در بتون  در طرح معماری هندی مربوط به تزئینات دیوار را به دست آورد. سبک جدید براین بود تا خودش را در ساختمانهای بزرگ مربع شکل بلند مانند ساختمان لانگ لیت مجسم سازد. اولین تعریف کننده و طرفدار بزرگ معماری رنسانس در انگلستان اینیگو جانز ( 1652- 1573) بود که معماری را در ایتالیا مورد بررسی قرار داده بود. جایی که تأثیر گذاری بالاریو بسیار زیاد بوده است. جانز با هواخواهی کامل برای حرکتی جدید به فرانسه بازگشت و بلافاصله طراحی ساختمانهایی مانند خانه‌ی ملکه در گیرینویج در سال 1616 و سالن مهمانی در وایت هال را سه سال بعد طراحی کرد. این کارها با خطوط تمیز و تقارنشان در کشوری که هنوز مجذوب پنجره های جرئه دار، استحکامات و برج های کوچک بود یک انقلاب و تحول محسوب می شد.
اسکاندیناوی
بعبارت رنسانس که غیر خود را در اسکاندیناوی یافته بود ( مانند انگلیس) تحت تأثیر معماری فلسفگی بود که شامل سنتوریهای بزرگ، کاخ خای بزرگ مانند نمونه هایی که در معماری کاخ فردیک اسورگ نشان داده شده است را شامل می شود. در نیتجه مقدار زیادی از رنسانس جدید موجود در کشورهای اسکاندنیاوی از این منبع اتخاذ شده است
آلمان
رنسانس در آلمان از فیلسوفان و هنرمندان آلمانی مانند جان روکلین و آلبرت دوئر که از ایتالیا دیدن داشته اند، الهام گرفته است. معماری مهم این دوره به طور خاص اقامتگاه لندشات، کاخ موجود در هیدلبرگ و سالن شهر در اوگسبرگ وی باشند. کلیسای ست مینائیل در مونیخ بزرگترین کلیسای رنسانس شمال آلپ می باشد. آن توسط دوک ویلیام V با باریا بین سالهای 1583 و 1597 به عنوان مرکز روحانی برای ضد اصلاحات ساخته شده و توسط کلیسای ایل گو در روم الهام گرفته بود. معمار آن ناشناخته است.

اسپانیا
در اسپانیا رنسانس براین شد تا در اشکال گوتیک در آخرین دهه های‌ قرن پانزدهم نمود داشته باشد. سبک جدید کلیشه ای ( Plateveque) نامیده می شود چون مربوط به مرورهای دارای تزئینات زیادی باشد و نقش نگارهای تزئیناتی دارای جزئیات نقره سازان را در فکر، پلی تروس “Platevos” تداعی می کند. ترتیب های کلاسیک و نقش و نگارهای شمعدانی ( a candelieri) به طور آزاد ترکیب شده در کل معماری تقارن را تداعی می سازد. از اواسط قرن هجدهم زیر نظر معمارانی مانند پدروماکوکا زنان بوتیس تا دو تلدو و ژئان دو هر را انسجام نزدیک تری به هنر روم باستان داشت گاهی اوقات روش گرایی را تداعی می کرد کا مثالهایی از آن شامل قصر چالز V در گراندا و اسکوریل می باشند.
پرتقال
در پرتقال طبق سبک رنسانس با الگوی سبک های اولیه اسپانیایی شباهت داشت. سبک اصطلاحاً منولین با عناصر رنسانس ترکیب شده تا ساختارهای گوتیک با کاربرد ظاهری تزئینات فراوانی را فراهم آورد که شبیه گوتیک اسابلین اسپانیا بوده است. توردوبلم سفر و اسکوداگاما که مثال جالبی می باشد را به یادگار گذاشته است. مثالهای بعدی معماری رنسانس در پرتقال شامل کلیساهای جامع لیریا و پورتالگر، دانشکده ی حضرت مسیح در اورا و کلیسای سائورک در لیسبون می باشند.
هلند
معماری رنسانس هلند به سه دوره تقسیم میشود: دوره‌ی اول (50-1500) اصطلاحاً ایتالیایی نامیده می شود. اکثر ساختمانهای رنسانس که در این دوره ساخته شده اند توسط معمارانی از ایتالیا عمداً از فلورانس بوده اند. که شامل فرانسکو فلورنتینو و بارتولوموبرکس
در دوره دوم (1600-1550) معماری رنسانس با آغاز روش گرایی و تحت نفوذ هلند به طور خاص در پومریانا رایج تر گردید. ساختمان ها شام کلوث جدید "New cloth Hall" در کراکوف و سالن های شهر در ترنوف، لندومیرز، کلم (تخریب شده) و در مشهورترین صورت در پوزنان می شوند.
سالن شهر، پوزنون بازسازی  شده توسط گیووانی باتیستا دی کادرو 55-1550 را نشان می دهد.
در دوره سوم، (580-1600) قدرت روزافزون "Jesuts" جسیویت ها و ضد اصلاحات انگیز توسعه معماری روش گرایی و باروک را ایجاد کرد.
پادشاهی مجارستان
یکی از اولین مکان هایی که تحت تأثیر سبک معماری رنسانس قرار گرفت مجارستان بود. به نظر می رسید که این لقب بعد از ازدواج پادشاه ماتیاس کوروینوس و پوتریس
" Beatrix" ناپلز در سال 1467 نمود پیدا کرد.
قصر راکوکزی در ساروس پاتک را نشان می دهد.
تعداد زیادی از هنرمندان ایتالیایی و بناها و سنگ تراش ها با ملکه جدید به بودا وارد شدند. مهمترین اثر معماری کلیسایی دوره رنسانس در مجارستان کلیسای کوچک باکوکز در کلیسای بزرگ استرگوم است که در قرن نوزدهم بازسازی شده است.
روسیه
ایوان (III) سوم، معماری رنسانس را با اعتماد روزافزون به سبک جدید به روسیه وارد کرد.
کاخ جواهرات را نشان می دهد.
....

بخشی از فهرست مطالب مقاله سبک معماری در دوره رنسانس در اروپا

معماری در کلیساها ۴
فرود اینگه هلند ۵
گسترش رنسانس در ایتالیا ۶
اوج رنسانس ۷
روش گرایی ۱۰
کتابخانه لورن تین ۱۴
گسترش معماری رنسانس فراتر از ایتالیا ۱۹
Legacy رنسانس ۲۶
منابع

 

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله سبک معماری در دوره رنسانس در اروپا
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.