یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پروژه مفهوم نور در معماری (پاورپوینت)

اختصاصی از یاری فایل پروژه مفهوم نور در معماری (پاورپوینت) دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پروژه مفهوم نور در معماری (پاورپوینت)


پروژه مفهوم نور در معماری (پاورپوینت)

مقدار نور مورد احتیاج ما در فضاهای مختلف تفاوت می کند وبستگی به نوع استفاده از فضا و کارکرد آن دارد . بعضی فضاها احتمالاً در روز و یا فقط در شب مورد استفاده قرار می گیرند ،‌لذا می بایست این مسائل را در زمان انتخاب نور برای فضای مورد نظر مورد توجه قرار داد . مقدار تابش نور خورشید را می توان توسط پرده ، نوع شیشه وبزرگی و کوچکی پنجره تنظیم کرد.ساعات تابش نور خورشید در روز معین است و تغییری در ساعات تابش و جهت آن نمی توان داد . ولی نور مصنوعی را می توان به طور دلخواه در جهت های مختلفی تنظیم کرد که در ساعات مختلف قابل استفاده باشد. .(نعمت گرگانی ،1375،317)
نور طبیعی در روز مهمترین منبع روشنایی بشمار می رود . زاویه تابش و تراکم نور خوشید بنا به حرکت وضعی و گردش انتقالی زمین در نوسان است . نور طبیعی گرچه حاصل درخشش آفتاب است ، اما در حقیقت از سه منبع مختلف به فضای داخلی رخنه می کند . خورشید، آسمان و زمین اشعه مستقیم خورشید بنا به ساعت ، روز، زمان، سال و موقعیت پنجره ها و روزها ممکن است برای مدتی کوتاه به درون ساختمان نفوذ کند . شواهد عینی مبنی بر حضور آفتاب ، یکی از ضروری های زیستی است تا آنجا که نور خورشید فعالیتهای معمول را مختل نکند حضور آن در ساختمان با استقبال مواجه می گردد حرکت انتقالی زمین ،‌اختلالهای شدید نوری بوجود می آورد که میزان آن را می توان با انواع سایه بانها یا پرده تنظیم نمود . ابعاد و موقعیت نورگیرها با توجه به عملکرد فضای داخلی مشخص می شود. یک محل مسکونی ممکن است دارای پنجره های بلند ،‌کوتاه ، عریض و یا نورگیرهای سقفی باشد . چنین تدبیری در موقعیت و اندازه پنجره ها بخاطر گریز از یکنواختی ایجاد نمی شود بلکه برای تولید سایه روشنهای مناسب به منظور جلوه دادن به بافت ، رنگ و شکل بوجود می آیند. .(نعمت گرگانی ،1375،317)
نور مصنوعی : هدایت و تنظیم نور مصنوعی توسط عواملی موسوم به عوامل نوری صورت می پذیرد این عوامل که مشتمل بر انواع چراغها و سیستمهای روشنایی هستند که ابزار اصلی نور پردازی را تشکیل می دهند. .(نعمت گرگانی ،1375،317)

توضیحات :پروزه  مورد نظر در قالب پاورپوینت ارائه شده و دارای 23 سلاید و منابع معتبر می باشد 


دانلود با لینک مستقیم


پروژه مفهوم نور در معماری (پاورپوینت)
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.