یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود عناصر غذایی مورد نیاز گیاهان

اختصاصی از یاری فایل دانلود عناصر غذایی مورد نیاز گیاهان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دسته بندی : صنایع غذایی _ کشاورزی و زراعت

فرمت فایل :  Doc ( قابلیت ویرایش و آماده چاپ ) Word


قسمتی از محتوی متن ...

 

تعداد صفحات : 25 صفحه

مقدمه.
در شرایطی که در هر سال جمعیت کشور بیش از یک میلیون نفر افزایش می‌یابد و تقاضا برای مواد غذایی رو به فزونی است، ایجاد تعادل مواد غذایی در خاک به منظور افزایش کمی و کیفی تولیدات کشاورزی از وظایف همگانی است.
خودکفایی و استقلال هر کشور منوط به تامین مواد غذایی آنها در داخل کشور است.
علیرغم وسعت زیاد کشورمان به علت محدودیت‌هایی مانند کوهستانی بودن، شوری خاک و کمبود آب و غیره، سطح اراضی قابل کشت بسیار محدود بوده و برای نیل به خودکفایی در محصولات کشاورزی لازم است همراه با کنترل جمعیت، میزان عملکرد در واحد سطح افزایش یابد و در این میان نقش عناصر غذایی ریزمغذی در افزایش عملکرد و بهبود وضعیت کیفی محصولات کشاورزی بسیار حائز اهمیت می‌باشد.
بهترین، مناسبترین، ارزان‌ترین و راحت‌ترین روش برای استفاده از مواد غذایی ریزمغذیی به ظور تغذیه برگی یا محلول‌پاشی می‌باشد.
نقش عناصر غذایی کم مصرف (ریزمغذی) در محصولات کشاورزی: افزایش تولید در واحد سطح بهبود کیفیت محصولات (افزایش پروتئین دانه گندم، افزایش طول عمر انباری پیاز و سیب‌زمینی و خوش خوراکی) تولید بذر با قدرت جوانه‌زنی و رشد بیشتر برای کشت‌های بعدی کاهش غلظت آلاینده‌هایی نظیر نیترات و کادمیم در قسمت‌های خوراکی محصولات کشاورزی.
پیشگفتار.
جمعیت جهان به طور سرسام‌آور و انفجاری رو به افزایش است و با افزایش رشد جمعیت نیاز به مواد غذایی بیشتر احساس می‌شود.
بالغ بر 98% از مواد غذای مورد نیاز بشر از تولیدات و فرآورده‌های کشاورزی تامین می‌گردد.
با توجه به نقش فرآورده‌های کشاورزی در تامین غذا، بشر همواره در جستجوی یافتن راه‌هایی برای افزایش تولید و بهبود کیفیت محصولات کشاورزی بوده است.
این امر عمدتاً از سه راه کلی امکان‌پذیر بوده است: افزایش سطح زیر کشت تقلیل ضایعات در حین تولید و بعد از تولید تا زمان مصرف افزایش تولید در سطح واحد موفقیت کارهای زراعی به رشد گیاه بستگی دارد.
اگر رشد گیاه خوب باشد و میزان محصول برداشت شده بالا باشد، افزایش تولید در واحد سطح خواهیم داشت و یکی از مهمترین راه‌های افزایش تولید، بالا بردن سطح فرهنگ مدیریت زراعی (مزرعه) است.


دانلود با لینک مستقیم


دانلود عناصر غذایی مورد نیاز گیاهان
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.