یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود پاورپوینت DNA

اختصاصی از یاری فایل دانلود پاورپوینت DNA دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پاورپوینت DNA


دانلود پاورپوینت DNA

در ساختار هر مولکول DNA واحد هایی به نام نوکلئتید وجود دارد که هر کدام از آنها از یک ترتیب فسفردار ،نوعی قند و یکی از چهار نوع باز آلی که آنها را با علامت هایA,T,G,C  شناسایی می کنند،تشکیل می شود.

A:Adenine

T:Thymine

G:Guanine

C:Cytosine

در میان همه ی مولکول های زیستی موجود در زمین،DNA تنها مولکولی است که می تواند شبیه به خود را بسازد.

تاریخچهDNA:

از حدود یک قرن پیش این علم وارد مرحله جدیدی شد که بعدا آن را ژنتیک نامیده اند و این امر انقلابی در علم زیست شناسی به وجود آورد. در قرن هجدهم ، عده ای از پژوهشگران بر آن شدند که نحوه انتقال صفات ارثی را از نسلی به نسل دیگر بررسی کنند؛ ولی به 2دلیل مهم که یکی عدم انتخاب صفات مناسب و دیگری نداشتن اطلاعات کافی در زمینه ریاضیات بود، به نتیجه ای نرسیدند.

اولین کسی که توانست قوانین حاکم بر انتقال صفات ارثی را شناسایی کند، کشیشی اتریشی به نام گریگور مندل بود که در سال 1865 این قوانین را که حاصل آزمایشاتش روی گیاه نخود فرنگی بود، ارائه کرد. اما متاسفانه جامعه علمی آن دوران به دیدگاه ها و کشفیات او اهمیت چندانی نداد و نتایج کارهای مندل به دست فراموشی سپرده شد.

در سال 1900 میلادی کشف مجدد قوانین ارائه شده از سوی مندل ، توسط درویس ، شرماک و کورنز باعث شد که نظریات او مورد توجه و قبول قرار گرفته و مندل به عنوان پدر علم ژنتیک شناخته شود.

شامل 12 اسلاید POWERPOINT

دانلود با لینک مستقیم


دانلود پاورپوینت DNA
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.