یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

SQL Server چیست

اختصاصی از یاری فایل SQL Server چیست دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 10

 

SQL Server چیست؟

یک برنامه کارگزار پایگاه داده، برنامه‌ای است که به مشتری‌ها امکان دسترسی به داده را می‌دهد. این برنامه‌ها دارای انواع و اقسام گوناگونی می‌باشند و با توجه به قیمت و نیز قابلیت‌های خود طیف وسیعی از محصولات، از MS SQL Server گرفته تا mySQL را شامل می شوند. که با توجه به این تنوع همگی دارای مشترکاتی نیز می‌باشند.اولین مورد از این مشترکات، استفاده همگی آنان از زبان برنامه‌نویسی یکسانی به نام  SQL  است. این زبان دارای ساختار بسیار ساده‌ای می‌باشد و کاربر از طریق آن می‌تواند داده‌‌های خود را از کارگزار درخواست نماید. به کمک SQL کاربر می‌تواند اطلاعات موجود در پایگاه داده‌ را ویرایش، اضافه، حذف و انتخاب نماید و یا آنکه کلاً یک پایگاه داده را ایجاد نماید و حتی سایر برنامه‌ها را اجرا نماید.

مخفف Structerd Query Language میباشد زبانی ساختیافته برای پرس و جو از بانک اطلاعاتی میباشد . با استفاده از SQL میتوانید داده هایی را که در بانک اطلاعاتی خود دارید به نحوی که میخواهید بازیابی کنید و مورد تحقیق واگر خواستید تغییر دهید . برای تمرین کردن با SQL به یک بانک اطلاعاتی همچون SQL – server و Access یا اوراکل و یا هر بانک اطلاعاتی دیگری نیازمندید . گرچه SQL زبانی تحت استاندارد ANSI (American National Standards Institute) میباشد اما هر بانک اطلاعاتی از نسخه دلخواه خودش استفاده میکند بنابراین ممکن است بعضی از دستورات در یک بانک اطلاعاتی بنا به نسخه ای از اس کیو ال که استفاده میکند با دستورات در بانک اطلاعاتی دیگر کمی متفاوت باشد .

SQL یا Structure Query Language زبانی است برای Query نویسی و نه زبان برنامه نویسی است و نه نرم افزار خاصی Sql Server نام نرم افزاری است یا بهتر است بگوییم که یک بانک اطلاعاتی است که مایکروسافت ارائه کرده ا است وجدید ترین نسخه آن Sql Server 2005 می باشد. Database یا بانک اطلاعاتی در حقیقت نرم افزاری است متشکل از داده ها بعلاوه DBMS ( اجزا لازم برای مدیریت بانک اطلاعاتی) و برای ارتباط با داده هایمان (Retrieve, Update, Delete, Insert) از زبان SQL استفاده می کنیم این زبان استاندارد بوده و در هیچیک از بانکهای اطلاعاتی مختلف مانند (Oracle, Informix, MySql, Sql server, DB2, …) تفاوتی ندارد (مگر در Syntax جزئی).

برتری های MySQL

رقبای اصلی MySQL عبارتند از: PostgreSQL, SQL Server, و Oracle. در برابر این رقبا، MySQL از مزیت های زیر بهره مند است:

کارائی بالا

هزینه پائین

سهولت پیکربندی و یادگیری

قابلیت حمل

در دسترس بودن کد اصلی

خدمات پشتیبانی مناسب

کنترل قفل در SQL Server ا

یک سیستم بانک اطلاعاتی باید توانایی اجرای همزمان تراکنشها را داشته باشد. و همین concurrency یا همزمانی باعث میشود تا با مشکلاتی مواجه شویم که ما را نیازمند قفل می کند.

انتقال اطلاعات با Replication در SQL Server

معرفی Replication راه حلی برای انتقال اطلاعات از یک بانک اطلاعاتی SQL sever به یک بانک اطلاعاتی دیگر از همان نوع و البته مستقر در یک محل و کامپیو تر دیگر است . این فرآیند توسط ایجاد یک کپی از اطلاعات موجود در مبدا و انتقال به مقصد صورت می گیرد . در این ارتباط اطلاعاتی اصطلاحا به کامپیو تر وبانک اطلاعاتی مبدا ، ناشر (publisher) و به کامپیو تر وبانک اطلاعاتی مقصد ، مشترک یا متعهد (subscriber) می گویند البته این نوع رابطه ، با وجود تنها یک ناشر اما یک یا چند مشترک امکان پذیر است . بدین معنی که اطلاعات یک بانک اطلاعاتی در مبدا قابل انتقال به چند مقصد مختلف است . از نسخه 7 به بعد SQL severامکان تغییر اطلاعات در مقصد و انتقال آن به مبدا نیز وجود دارد . با این وصف ، این رابطه داده ای بین ناشر و مشترک ممکن است گاهی اوقات بر عکس شود و جای مبدا و مقصد در یک مقطع زمانی عوض شود . بدین ترتیب یک کامپیوتر مشترک یا مقصد می تواند گاهی اوقات نقش ناشر یا مبدا در همان رابطه بازی کند . این قابلیت جدیدMulti site update می گویند . در SQL sever، سه نوع انتقال اطلاعات از طریق Replication وجود دارد. هر کدام از این سه راه ، سناریو ی خاصی برای انتقال اطلاعات از مبدا به مقصد و یا برعکس را مدیریت می کنند که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم . 1- انتقال اطلاعات به روش ادغام (Merge) اینوع انتقال اطلاعات که از قابلیت Multi site هم پشتیبانی می کند ، زمانی مورد استفاده قرار می گیرد که استقلال داخلی هر بانک اطلاعاتی طرف یک رابطه ، به رسمیت شناخته می شود . بدین معنی که در یک رابطه انتقال اطلاعات ، هر کامپیو تر ضمن حف ظ ساختار بانک اطلاعاتی خود ، هم می تواند نقش ناشر را داشته باشد و نقش مشترک را ایفا نماید . در این حالت هر تغییری در جداول مشترک هر طرف دیگر اعمال می شود . نکته مهمی که در اینجا مطرح است این است که چطور طرفین این ارتباط متقابل باید با هم هماهنگ باشند و اولویت یکدیگر را به رسمیت بشناسند . به عنوان مثال فرض کنید در یک زمان واحد ، هر دو طرف بخواهند اطلاعاتی را در مورد یک جدول بانک اطلاعاتی به یکدیگر ارسال کنند . (یعنی بروز حالت تداخل ) این مشکل با استفاده از روش خاصی که هر نوع Replication مخصوص خودش دارد قابل حل است . به طور کلی در حالت ادغام ، یک پایگاه داده حایل میان ناشر و مشترک به عنوان توزیع گر ( Distributor) ساخته می شود . این پایگاه داده به نام Distributor در لیستپایگاه های داده ای ناشر قرار می گیرد و وظیفه ایجاد همزمانی (synchronization ) بین ناشر و مشترکین را ایفا می کند . پایگاه داده توزیع گر هم می تواند در سمت ناشر و هم در یک کامپیوتر میانی دیگر (غیر از کامپیو تر های سمت مشترک ) قرار داشته باشد . این پایگاه داده ضمن ایجاد همزمانی در ردو بدل اطلاعات بین ناشر و مشترک ، این امکان را نیز فراهم می سازد تا مدیر سیستم بتواند اولویت و در واقع ارجحیت جهت انتقال اطلاعات در زمینه بروز تداخل را مشخص کند . این اولویت priority در زمان تعریف طرف های ناشر و مشترک یک Replication از نوع ادغام توسط مدیر سیستم تنظیم می شود .


دانلود با لینک مستقیم


SQL Server چیست
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.