یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

نرم افزار spss

اختصاصی از یاری فایل نرم افزار spss دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 22

 

نرم افزار spss

امروزه استفاده از نرم افزارهای آماری به عنوان یکی از ضروریات تحقیقات بنیادی آماری مطرح است ، در هر تحقیق آماری ،‌معمولاً با حجم وسیعی از داده ها و اطلاعات ابتدایی روبرو هستیم . وجود یک نرم افزار جامع با سهولت کاربردی بالا، تحلیل این حجم وسیع داده‌ها را امکانپذیر می‌کند. جنبه دیگری از تحقیقات بنیادی ، روشهای پیچیده آماری است . که در یک نرم افزار پیشرفته آماری ، امکان اجرای ساده و سریع دستورات این روشها ممکن است .

با پیشرفت فوق تصور علوم کامپیوتری ، لزوم استفاده از این نرم‌ افزارها به صورت امری بدیهی و ضروری درآمده است ،‌از اینرو کسانی که امکان استفاده از این نرم افزار‌ها را در تحقیقات خود محدود کنند ،‌نه تنها قدرت رقابت با سایرین ، بلکه حتی با گذشت زمان‌، امکان جبران فاصله با دیگران را نیز از دست می دهند. به همین دلیل بر آنیم تا در این مجال کوتاه به معرفی هر چند اندک برخی نرم افزارهای آماری ،‌جهت استفاده علاقه‌مندان بپردازیم .

یکی از نرم افزارهای آماری که کاربرد گسترده خصوصاً در زمینه تحقیقات اجتماعی را دارد SPSS نام دارد.

نرم افزار SPSS مخفف کلمه Statistical Package for Social Science است که نسخه های متعددی از آن از جمله SPSS6 ، SPSS8 ، SPSS9 ، SPSS10 ، SPSS11 ، SPSS12 ، SPSS13 ... در بازار موجود است .این نرم افزار شامل دو صفحه مجزا است : صفحه داده ها که برای ورود داده ها استفاده می شود و صفحه خروجی که برای نشان دادن نتایج تجزیه و تحلیل آماری و نمودارها به کار می رود. از جمله ویژگیهای این نرم افزار امکان استفاده سهل و آسان از آن است طوریکه تمام دستورات ومراحل انجام عملیات به صورت منوهایی ارائه شده و خروجی آن نیز به صورت خلاصه در جداولی ارائه می شود. در این نرم افزار نیز مانند سایر نرم افزارهای آماری ، دستوراتی به نام Syntax وجود دارد که می‌توان با استفاده از آن محدوده عملیات خود را گسترده تر کرد .

به عنوان نکته نهایی باید اشاره کرد که SPSS در زمینه مدلهای خطی و مدلهای خطی تعمیم یافته نظیر Log-Linear قوی می باشد و مهمترین ضعف SPSS ناتوانی آن در برنامه نویسی است طوری که فقط دارای دستورات از پیش نوشته شده است . همچنین Help این نرم افزار کامل است چنان که کاربران می‌توانند به سادگی به عنوان خودآموز نرم افزار از آن استفاده کنند.

محققان و تحلیلگران با استفاده از این برنامه آماری و مدیریت داده می‌توانند به حل معماهای تجاری و تحقیقاتی بپردازند. این نرم‌افزار با توانایی‌های وسیع خود در آنالیز کامل یک فرایند می‌تواند با تحلیل‌های متنوع آماری داده‌های با ارزشی را برای تصمیم‌گیری در اختیار محقق قرار دهد.

اگر برای شرکت یا سازمان خود نیاز به ارائه داده‌های مختلف دارید، مثلاً می‌خواهید آمار فروش سالانه را به نمایش بگذارید، از امکانات نمایش داده‌های این نرم‌افزار بهره گیرید. با استفاده از امکانات گزارش‌گیری متنوع، می‌توانید گزارش‌های مفیدی از داده‌ها را استخراج کنید و به دیگران ارائه دهید. زمینه کاربرد این نرم‌افزار بسیار گسترده است و دانشجویان نیز می‌توانند برای حل مسائل آماری از آن استفاده کنند.

کسانی که به محاسبات آماری خاصی نیاز دارند که در این نرم‌افزار موجود نیست، می‌توانند افزودنی برنامه‌نویسی این شرکت را تهیه کنند و به ساخت توابع جدید برای این برنامه اقدام کنند. توانایی دیگر SPSS خواندن انواع اطلاعات از پایگاه‌های داده استاندارد است و این امکان باعث می‌شود داده‌های نرم‌افزارهای دیگر را در SPSS تحلیل کنید. نگارش جدید این نرم‌افزار حدود دو ماه پیش به بازار عرضه شد، ولی به تازگی وارد بازار ایران شده است. جالب است بدانیم شرکت سازنده این برنامه یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های نرم‌افزاری است و حدود چهل سال قدمت دارد. قیمت این برنامه 1599 دلار است!

سریال نامبر برنامه SPSS12

27 9306 8641 9988 3252 1238 2379 8288 7681 5034 5676

 

االبته بعد از وارد کردن این عدد در مرحله نصب دکمه Update را فشار دهید سپس Next کنید.

نرم افزار SPSS

نرم افزار SPSSیکی از قدیمی ترین ، برنامه های کاربردی در زمینه تجزیه وتخلیلهای آماری است . کلمه SPSS مخفف Statistical package for social science (نرم افزار آماری برای علوم اجتماعی ) می باشد.

تا کنون نسخه های متعددی از این نرم افزا ارائه گردیده ، که نتیجه 13 آخرین نسخه این نرم افزار است که ارائه شده است.

آلفای کرونباخ به وسیله نرم‌افزار spss محاسبه شد که مقدار آن (7989/0) بیش از 75/0 بود و نشان می داد که پرسشنامه دارای پایایی است. در این پژوهش با عنایت به کوچک بودن جامعه (پروژه های شش سیگما) از نمونه برداری، صرف نظر شد و تعداد 65 نفر از قهرمانان و کمربند سبزها و اعضای تیم‌های شش سیگما از 21 صنعت مورد پرسش قرار گرفتند که از این تعداد 3 نفر پاسخ نداده و 62 نفر پاسخ داده اند (4/95%). نتایج رتبه‌بندی عوامل موفقیت پروژه های شش‌سیگما از دید پاسخگویان در جدول شماره 2، درج شده است.  

با استفاده از نرم افزارهای spss و minitab میانگین، میانه، انحراف معیار، فراوانی، pie chart و آزمون علامت (sign test) برای اولویت کلیه عوامل موثر بر موفقیت پروژه های شش سیگما و وضعیت این عوامل در صنایع مجری پروژه به دست آمد که نتایج حاصل از آنها به شرح موارد در پی آمده است:

• همه عوامل 9 گانه، در موفقیت پروژه‌های شش سیگما دارای اهمیت هستند.

• عوامل مهارتهای مدیر پروژه، آموزش شش سیگما و انتخاب و اولویت بندی پروژه، به ترتیب دارای بالاترین نمره اهمیت می باشند.

• عامل تعهد و درگیری مدیریت، در رتبه پنجم اهمیت قرار دارد.

• کمترین نمره اهمیت مربوط به عامل ارتباط شش سیگما با تامین کنندگان است.

• عامل تعهد و درگیری مدیریت، کم است.

• عامل زیر ساخت های سازمانی (به جز استقرار سیستم ایزو)، کم است.

• عامل تغییر فرهنگی، کم است.


دانلود با لینک مستقیم


نرم افزار spss
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.