یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق و بررسی در مورد هپاتیت و راهها مقابله با آن

اختصاصی از یاری فایل تحقیق و بررسی در مورد هپاتیت و راهها مقابله با آن دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 19

 

فهرست

پیشگفتار

مقدمه ای در باره ویروس ها

کبد چیست

اطلاعاتی در مورد هپاتیت

الف- تاریخچه هپاتیت

ب- شیوع کلی هپاتیت حاد و مقایسه آن در ایران و سایر کشورها

توضیح در مورد راههای انتقال

راههای انتقال

الف- تماس فیزیکی

ب- روش غیرخوراکی-تزریقی

ج- روش جنسی

د- روش خوراکی

هـ – روش پرنیاتال

ی – راه های دیگر

هپاتیت و حاملگی

نکات کلی در درمان و مراقبت از بیماران

انواع هپاتیت B

ذکر منابع تحقیق

پیشگفتار:

با توجه به رشد دانش پزشکی، بالا بردن معلومات در مورد بیماری ها امری واجب و ضروری هر فرد است. از آنجا که شیوع هپاتیت به خصوص انواع B و A در ایران با آلوگی بیش از 2 تا 5/2 میلیون نفر از جمعیت کشورمان بر آن شوم که مجموعه ای هرچند مختصر از اطلاعاتی در مورد هپاتیت B با توجه به مراجع و منابع معتبر گردآوری نمایم. شاید بتوانیم یا این اقدام کوچک گامی در پیشبرد معلومات دوستانم بردارم تا بتوانند از سلامتی خود که نعمتی الهی است بیشتر نگهداری کنند زیرا بسیاری یک فرد معضلات فراوان مائی و معنوی برای اعضای خانواده و به دنباله آن برای اجتماع است.

با آرزوی سلامت همگان

گلزار دخیلی

مقدمه ای در باره ویروسها

در زمانهای قدیم دلیل بیشتر بیماری ها را نمی دانستند کسی فکر نمی کرد ممکن است جانداران بسیار کوچکی به نام میکروب وجود داتشه باشند که با چشم دیده نشوند اما بیماری ایجاد کننده آن در زمانها وقتی کسی بیمار می شد نمی دانست چه نکات بهداشتی را باید رعایت کند در نتیجه بیماری به سرعت در میان مردم پراکنده می شد و عده زیادی را می کشت البته باید بدانید که جاندار خاصی به نام میکروب وجود ندارد و باکتری ها قارچهای ذره بینی و موجوداتی به نام ویروس را به طور کلی میکروب می نامند. ویروسها از باکتری ها و قارچها هم بسیار کوچکترند به طوری که می توانند وارد بدن جانور یا گیاه شوند، به داخل سلولهای آن بروند و در آنجا زیاد شوند و سلول رابکشند ویروسها کوچکترین عوامل بیماریزا هستند که در محیط خارج سلولی به شکل خنثی و بی اثر هستند ویروسها تنها در سلولهای زنده تکثیر یافته و از لحاظ ژنتیکی به عنوان انگل تلقی می کردذند. هر نوع ویروس فقط در داخل سلولهای معینی از بذن گیاه یا جانور زندگی یا فعالیت می کنند. به عنوان مثال ویروس آنفولانزا به دستگاه تنفسی می رود و بروس فلج اطفال به دستگاه عصبی آسیب می رساند.

کبد

کبد عضوی است که مواد جذب شده از لوله ی گوارش در آن دچار تغییراتی می شوند و برای استفاده توسط قسمتهای دیگر بدن ذخیره می گردند. بنابراین به عنوان سدی بین دستگاه گوارش خون عمل می کند به استثنای پوست کبد هم بزرگترین غده ی بدن است که 5/1 کیلوگرم وزن دارد و در حفره ی شکمی زیر دیافراگم قرار گرفته است. قسمت اعظم خون کبد 80-70 درصد از رگ پوست می آید و مقدار کمتری از شریان کبدی مشروب می شود تمام موادی که توسط روده جذب شده اند به جز چربیها از راه ورید پوست به کبد می رسند ذرات ریز چربی توس طعروق لنفاوی حمل می شوند جایگاه کبد در سیستم گردش خون برای تجمع و تبدیل متابولیتها و برای خنقی کردن و حذف مواد سمی بسیار مناسب است حذف مواد سمی از طریق خطر که یک ترشح برون ریز کبد است و برای هضم چربی لازم می باشد صورت می گیرد.

«ساختمان»

کبد توسط همبندی نازک (کپسول گلیسون) پوشیده شده است این کپسول در ناف ضخیم تر می گردد یعنی در جایی که ورید پورت و شریان کبدی وارد مجرای کبدی راست و چپ لنفاتیک خارج می شوند سلولهای کبدی احتمالاً ماهرترین سلولهای بدن می باشند. اینها سلولهایی هستند که عملی درون


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق و بررسی در مورد هپاتیت و راهها مقابله با آن
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.