یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود پاورپوینت سهام عادی : تجزیه و تحلیل و استراتژی ها - از کتاب جونز- 17 و 13 و 51 اسلاید

اختصاصی از یاری فایل دانلود پاورپوینت سهام عادی : تجزیه و تحلیل و استراتژی ها - از کتاب جونز- 17 و 13 و 51 اسلاید دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پاورپوینت سهام عادی : تجزیه و تحلیل و استراتژی ها - از کتاب جونز- 17 و 13 و 51 اسلاید


دانلود پاورپوینت سهام عادی : تجزیه و تحلیل و استراتژی ها - از کتاب جونز- 17 و 13 و 51 اسلاید

 

 

 

 

 

 

 

 

 شامل 3 عدد پاورپوینت

درس :

 تصمیم گیری در مسائل مالی

 

یکی از پیشرفت های مهم صورت گرفته در سالهای اخیر ، نظریه ای است که بر اساس آن بازار های اوراق بهادار کارا بوده و در آنها استفاده از مدل های عقلایی قیمت گذاری دارایی متداول است . فرض بر این است که سرمایه گذاران با توجه به اطلاعات موجود ، تصمیمات عقلایی اتخاذ می کنند . در بازار های عقلایی ، قیمت های اوراق بهادار بیانگر انتظارات سرمایه گذار از جریانات نقدی آتی است . با توجه به این که این ایده ، مفاهیم مختلفی را برای سرمایه گذاران به همراه دارد لذا همواره مباحث بحث برانگیزی را در خصوص تجزیه و تحلیل و ارزشیابی اوراق بهادار ایجاد کرده است . صرف نظر از میزان آگاهی سرمایه گذاران از سرمایه گذاری و بدون توجه به این که سرمایه گذاران تا چه حد در خصوص ادبیات مربوط به کارایی بازار مطلع هستند . 

با در نظر گرفتن مباحث گسترده کارایی بازار ، گاها سرمایه گذاران نگاهی گذرا به بحث روانشناسی در بازارهای مالی و نقشی که احساسات و عواطف در آن ایفا می کند ، می اندازند . مخصوصا اینکه در کوتاه مدت ، احساسات و هیجانات سرمایه گذاران بر قیمت های سهام و بازار ها تاثیر می گذارد . لذا آگاهی از این موارد در رابطه با تصمیم گیریها ضروری به نظر می رسد .

مالی رفتاری به معنای مطالعه رفتار سرمایه گذاری با استفاده از این عقیده است که سرمایه گذاران ممکن است به صورت غیر عقلایی عمل نمایند . مالی رفتاری از موضوعات روز سرمایه گذاری به شمار میرود . در حالی که اقتصاد سنتی بر اساس  تئوری مطلوبیت فرض می کندکه سرمایه گذاران به صورت عقلایی عمل می کنند , اما در مالی رفتاری فرض بر این است که سرمایه گذاران می توانند رفتار غیر عقلایی داشته و بر اساس ان عمل نمایند . معمولا در بازارها رفتارهای احساسی بیش از حد متعارف نیز به چشم می خورد. سرمایه گذاران از طریق نیروهای غیر منطقی  

 سهام رشدی،انتظارت سرمایه گذار را در نتیجه نسبت قیمت به سود(P/E)بالا،به فراتر از متوسط رشد اتی سود سوق داده و باعث می شود ارزشگذاری سهام بیش از حد متوسط ان تعیین شود.سرمایه گذاران انتظار دارند که عملکرد این سهام ها در اینده بهتر باشد و به همین دلیل حاضرند مبلغ بیشتری را در ازای این گونه سهام ها پرداخت نمایند.

 

در بسیاری از موارد،سرمایه گذاری با رویکرد «پایین به بالا»،تلاش چندانی برای تفکیک بین سهام ارزشی و سهام رشدی انجام نداده است.بسیاری از شرکتها دارای ویژگیهایی با چشم انداز سوداوری بالا و پایه های مالی قوی یا ارزش دارایی بالا بوده و از ویژگیهای  هر دو گروه سهام های ارزشی و رشدی برخوردار هستند.البته این حالت در دنیای سرمایه گذاری کنونی ممکن است کاملا مناسب باشد.

سهام های ارزشی :داراییهای ارزان و با ترازنامه قوی هستند.

 

ارزیابی وضعیت اقتصاد و توجه به متغیرهای عمده ای از قبیل عایدات شرکت و نرخ بهره از اهمیت به سزایی برخوردار است.تصمیمات روزانه سرمایه گذاران شدیدا تحت تاثیر این متغیرها قرار دارد.چنانچه احتمال وقوع رکود وجود داشته باشد در ان صورت قیمت سهام شدیدا تحت تاثیر دوره کسادی و رکود قرار خواهد گرفت. برعکس،چنانچه توسعه اقتصادی گسترده ای در راه باشد باز هم قیمت سهام در طول دوره توسعه اقتصادی،تحت تاثیر شدید ان واقع خواهد شد.بنابراین شرایط اقتصادی  تاثیر زیادی بر قیمت سهام خواهد داشت و ارزیابی شرایط اقتصادی و تاثیرات ان بر بازار سهام حائز اهمیت خواهد بود.

اگرچه دو مرحله قبلی حائز اهمیت بوده و باید طبق روش بیان شده ،انجام شوند اما توجه و تاکید بیشتری بر تحلیل شرکت صورت گیرد .اگر چه تحلیل گران اوراق بهادار معمولا بر تحلیل صنعت توجه دارند اما گزارشات نشان می دهد که انها معمولا بر یک یا چند شرکت خاص تمرکز می کنند.

شرکتها و اکثر سرمایه گذاران معمولا سود هر سهم را به عنوان عامل اساسی در نظر دارند.رابطه خیلی نزدیکی بین سود و قیمت سهام وجود دارد و به همین دلیل ،توجه عمده بر روی سود واقع می شود. در مرحله بعدی،سود تقسیمی چیزی است که مورد علاقه سرمایه گذاران است.سود تقسیمی شرکت وابستگی زیادی به سود کل شرکت دارد.در تحلیل شرکت تعدادی از عوامل حائز اهمیت هستند.با این حال از انجا که توجه عمده سرمایه گذاران بر سود شرکت وسود تقسیمی است لذا لازم است که رابطه میان این دو متغیر ورابطه ان دو متغیر با سایر متغیرها بدانیم.

از آنجا که سود تقسیمی ،درصدی از سود شرکت است لذا در تحلیل شرکت تاکید برسود شرکت خواهد بود.سود شرکت عامل اساسی در تحلیل بنیادی سهام عادی محسوب می شود.لذا اگر سرمایه گذار بخواهد تحلیل بنیادی را فهمیده و براساس ان عمل نماید،فهم صحیح مفهئم سود شرکت حیاتی خواهد بود


دانلود با لینک مستقیم


دانلود پاورپوینت سهام عادی : تجزیه و تحلیل و استراتژی ها - از کتاب جونز- 17 و 13 و 51 اسلاید
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.