یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق مرغداری کانادا

اختصاصی از یاری فایل دانلود تحقیق مرغداری کانادا دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 13

 

نگاهی  به صنعت مرغداری کانادا

I.T.P : صنعت مرغداری کانادا دارای بخشهای گوناگون کاربردی و رقابتی است. بخش عظیمی از صنعت مرغداری کانادا به امرپرورش و تولید مرغ و بوقلمون اشتغال دارند و واحدهای کوچکی نیز در امر پرورش سایر طیور مشغول هستند که محصولات پرورشی این صنعت در کانادا را تنوع می بخشند. از آن دسته می توان به شترمرغ ، شترمرغ استرالیایی و رئآ( نوعی پرنده) اشاره کرد که از این طیور برای تولید گوشت قرمز، پوست و روغن استفاده می شود . روغن استخراجی از این طیور بهترین ماده اولیه در تولید لوازم آرایشی است.

اردک ، غاز، پرندگان جهت برنامه های شکار برای شکارگاههای گوناگون مانند قرقاول ، کبک ، مرغ شاخدار، بلدرچین از جمله پرندگانی هستند که در مجموعه صنعت مرغداری کانادا پرورش داده می شوند. پروش این پرندگان در صنعت طیور کانادا آغاز شده و به یک ثبات اقتصادی نیز رسیده است و سرمایه گذاران نیز تصمیم به توسعه آن دارند  و با حمایت شرکت های بازرگانی کانادا به تازگی صادرات اینگونه محصولات نیز آغاز شده است.

بر اساس گزارش اداره آمار کانادا فهرست کشورهایی که مرغ و محصولات تولیدی مرغداری و صنایع تولیدی وابسته به صنعت مرغداری را از کانادا وارد می کنند به بیش از 86 کشور بالغ می گردند که این امر نشان دهنده اهمیت این صنعت در اقتصاد کانادا را گوشزد می نماید.

کانادا اکنون قابلیت تولید انواع گوشت و گوشت مرغ به روش حلال برای تمامی ادیان را دارد و مراکزی را جهت نظارت بر سفارش  کشورهایی که دارای قوانین خاص دینی برای کشتار مرغ هستند را ایجاد نموده است تا رضایت این کشورها را در تأمین گوشت مرغ این کشورها تأمین نماید.

بر اساس آمار تقریبی 5000 شرکت بازرگانی در تجارت محصولات صنعت مرغداری در کانادا مشغول به فعالیت می باشند. اداره آمار کانادا گزارش داده است که بر اساس آمار، مؤسسات و شرکتهای تولیدی فعال در صنعت مرغداری کانادا به شرح زیر مشغول به فعالیت می باشند: 121 شرکت در زمینه مرغ تخم گذار ، 140 کارخانه تولید دان، 116 شرکت تولید کننده مکمل غذایی و 42 شرکت تولید کننده دارو.

تولید و پرورش و آماده سازی محصولات مرغداری در میان شاخه های گوناگون کشاورزی کانادا بزرگترین بخشی می باشد که در آن از مدرن ترین ماشین آلات و اتوماسیون کشاورزی استفاده شده و در سالهای آتی نیز نوید ادامه روند مدرنیزاسیون را می دهد. یک فرد حقیقی در کانادا می تواند فعالیت مرغداری خود را با راه اندازی یک واحد مرغ گوشتی با حداقل تعداد 000/50 جوجه یکروزه آغاز نماید ( این مقدار جوجه ریزی نه آنکه باب میل تولید کننده باشد، بلکه دولت کانادا صرفاً به این میزان حداقل قانع می شود و مجوز تولید را صادر می نماید و با متقاضیانی که از این مقدار کمتر تقاضای تولید داشته باشند، پروانه تولید صادر نمی نماید و از آغاز فعالیت آنها جلوگیری می نماید) که با این ظرفیت، تولید کننده اجازه دارد 7 مرتبه در سال جوجه ریزی داشته باشد  و درطول یک سال 640 تن گوشت مرغ تولید نماید. صنعت مرغداری کانادا بسیار به ماشین الات و تجهیزات نوین وابسته است و کلیه کارخانه های زنجیره ای در این کشور بطور هماهنگ سعی در به روز کردن و مدرن سازی خود دارند تا حلقه ای از زنجیره این صنعت از سایر حلقه ها عقب نماند، بعنوان مثال می توان به روند مدرن سازی کشتارگاه های کانادا اشاره نمود که در آخرین مدرن سازی سرتاسری در این کشتارگاهها  ظرفیت کشتار و بسته بندی آنها به میزان 25000 مرغ گوشتی در ساعت افزایش یافته است .

برای رسیدن مرغ آماده ازتولید کننده به دست مشتری یا مغازه های عرضه کننده گوشت مرغ در کانادا روندی خاص بایستی سپری شود. تولید کنندگان در هر ایالتی بایستی با تأیید دولت فدرال کانادا کار خود را آغاز کنند که این تأییدیه شامل بازرسی قبل از جوجه ریزی و بازرسی فدرالی در حین جوجه ریزی و بازرسی نهایی در پایان جوجه ریزی می باشد که پس از تأیید و کشتار و بسته بندی، توزیع صورت می گیرد.این روند در سرتاسر ایالات کانادا با یک مدیریت بسیار قوی صورت می پذیرد که این مدیریت قوی به دولت کمک می کند که نظارت خوبی بر سالم بودن محصولات تولیدی و روند تولید داشته باشند.

هم اکنون سه سازمان بزرگ ( در کانادا سازمانها و انجمن های زیادی وجود دارند اما این سه سازمان از بزرگترین های آنها هستند) که حامی تولید کنندگان صنعت مرغداری کانادا می باشند به نامهای مزرعه داران مرغ ایالات کانادا ، آژانس بازرگانی بوقلمون کانادا و آژانس تولید تخم مرغ نطفه دار مرغ گوشتی کانادا شرایطی را برای تولید کنندگان فراهم نموده اند که تولید کنندگان به قیمت مرغ موجود در بازار کاری ندارند و قیمت روز بازار هر گونه که باشد آنها مواد خوراکی طیور خود را با قیمتی ثابت از این مراکز تأمین می کنند و پس از پرورش مرغ و آماده شدن آن خود این سه سازمان خریداران اصلی محصولات پرورش یافته تولید کنندگان هستند و با توجه به برآورد هزینه های تولید کننده و قیمت پرداختی نهاده های اولیه و دارو و مکمل های غذایی و... به همراه درصدی سود (در هر سال درصدی مشخص و بدون تغییر) برای تولید کننده، محصول نهایی را خریداری می کنند تا با نوسانات بازار نهاده ها یا کاهش قیمت گوشت مرغ و سایر محصولات مرغداری در بازار کانادا تولید کننده متضرر نگردد.


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق مرغداری کانادا
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.