یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود پاورپوینت درمورد بند پایان و فسیل آنها - 80 اسلید

اختصاصی از یاری فایل دانلود پاورپوینت درمورد بند پایان و فسیل آنها - 80 اسلید دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پاورپوینت درمورد بند پایان و فسیل آنها - 80 اسلید


دانلود پاورپوینت درمورد بند پایان  و فسیل آنها - 80 اسلید

 

 

 

 

 

 

 

 

به همراه فایلهای word

مقدمه

    شاخه بندپایان بزرگترین شاخه در میان جانوران و اصولا همه جانداران است. گوناگونی بندپایان به تنهایی از گوناگونی همه جانوران و گیاهان نیز بیشتر است. در حدود 75 درصد از گونههای شناخته شده بندپایان را حشرات تشکیل میدهند. اندازه بندپایان از کنههای میکروسکوپی تا خرچنگهای غول پیکر 1.5 متری که وسعت پاهایشان به 4 متر میرسد متغیر است. این جانوران بیشتر از هر نوع جانور دیگری در روی زمین گستردگی و تراکم دارند. بندپایان مهمترین گروهی هستند که موجودات دیگر از جمله انسانها مجبور به رقابت با آنها هستند.

دستگاه بینایی شامل چشمهای مرکب است. در این چشمها واحدهای بینایی کاملی در کنار هم گرد آمده و ساختارهای مرکب بزرگی را تشکیل میدهند. هر واحد بینایی ، خود شامل یک عدسی کیتینی و سلولهای حساس در برابر نور است. بندپایان چشمهای ساده هم دارند که در هر کدام از آنها یک عدسی روی تعدادی سلول حساس در برابر نور را میگیرد.
مقدمه
شاخه بندپایان موفقترین جانوران بوده و نسبت به سایر شاخهها از تعدد و تنوع بیشماری برخوردارهستند. بطوری که از میان قریب به یک میلیون و پانصد هزار گونه جانوری شناخته شده 4/3 آن را بندپایان به خود اختصاص میدهند. بسیاری ازبندپایان برای ما شناخته شده هستند بویژه حشرات که در اکثر زیستگاهها بسر میبرند. موفقیت این شاخه از جانواران ، نتیجه ساختمان اساسی بدن بویژه سازمان قطعه قطعهای و اسکلت خارجی کیتینی آنهاست. بندپایان شامل چندین زیر شاخه هستند.
این گروه از بدن پایان شامل خرچنگهای آب شیرین، خرچنگهای دریایی، خرچنگهای معمولی و میگوها می شوند. اکثر آنها دارای بدنهایی با 3 قسمت مختلف می باشند. سر-سینه-شکم اما در بعضی از گونه ها سرو سینه به هم متصل هستند. همه آنها در آب زندگی می کنند به استثنا خر خاکیها (شپشه چوب) و خانواده اش.
خرچنگهای گوشه گیر بر خلاف اکثر خرچنگهای دیگر شکمی نرم دارند. آنها برای محافظت از خود از پوسته سخت کهنه حیوانات دیگر استفاده می کنند. آنها غالبا مجبور می شوند به پوسته های بزرگتری نقل مکان کنند. خرچنگ گوشه گیر قرمز یکی از بزرگترین گونه های خرچنگها می باشد او از پنجه های بزرگ خود برای گرفتن حیوانات کوچک و برداشتن تکه های غذا استفاده می کند.
بعضی از عنکبوتها نظیر خانوادههای دیکتینیده و آگلنیده پردههای نامنظمی میتنند. در حالی که پردههای تنیده شده در بعضی خانوادههای دیگر بسیار منظم است. بعضی از عنکبوتها ، نظیر عنکبوتهای گرگی اصلا تار نمیتنند. سالتیسیدهها جهنده بوده و بر روی زمین گاه روی گیاهان به سر میبرند. این گروه از عنکبوتها نیز تار نمیتنند بلکه آشیانههای خود را با ابریشم مفروش میسازند. توموسیده یا عنکبوتهای خرچنگ مانند تار نمیتنند.

دانلود با لینک مستقیم


دانلود پاورپوینت درمورد بند پایان و فسیل آنها - 80 اسلید
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.