یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق درباره زندگی حضرت علی(ع)

اختصاصی از یاری فایل تحقیق درباره زندگی حضرت علی(ع) دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق درباره زندگی حضرت علی(ع)


تحقیق درباره زندگی حضرت علی(ع)

فرمت فایل :word (لینک دانلود پایین صفحه) تعداد صفحات 7 صفحه

 

 

چگونگی تولد حضرت علی(ع)

 

شیخ ابو جعفر طوسی گوید که عباس بن عبدالمطلب و یزید بن قعنب در برابر خانة کعبه نشسته بودند ناگاه فاطمه بنت اسد مادر حضرت علی(ع) آمد و اثر حمل بر او ظاهر گشته بود و مجال بیرون رفتن نداشت پس روی نیاز به درگاه بی نیاز آورد و گفت:ای صاحب خانه و ای معبود یگانه من تابع دین جد خود ابراهیم خلیلم که این خانه را بنا کرد پس به حق است این خانه و بخ حق است کسی که آن را بنا نهاد و به حق است فرزندی که در شکم من است و با من سخن می گوید این ولادت را بر من آسان گردان.

 

گویند چون دعای فاطمه تمام شد دیدیم دیوار کعبه شکافته شد و فاطمه به درون خانه رفت و از نظرها غایب شد و دیوار خانه به حالت اول باز آمد به طوری که شکاف آن پیدا نبود و به اذن خدا بعد از ملاحظة این امر اراده کردیم تا در خانه را بگشائیم تا بعضی از زنان به نزد فاطمه بروند و او را پرستاری نمایند ولی هر چه سعی نمودیم در باز نشد.

 

فاطمه مدت سه روز در آنجا بود و کسی از او خبری نداشت راوی گوید چون روز چهارم شد و فاطمه بیرون آمد و علی را بر سر گرفت و گفت ای مردم بدانید که خداوند مرا از میان همه برگزید.

 

مادر علی(ع)

 

فاطمه بنت اسد بن هاشم بن عبد مناف مادر علی(ع) از زنهای نادر دنیا بود فاطمه اولین زنی است که از مکه به مدینه پیاده مهاجرت کرد او اولین زنی است که پس از خدیجه با پیغمبر (ص) بیعت کرد.او اولین زن هاشمیه است که خلیفة هاشمی را به وجود آورد.

 

 

 

 

 

نامهای حضرت علی(ع)

 

بیش از 300 نام در کتاب خدا برای حضرت علی(ع) آمده است که هر یک از اسماء نمونه ای بارز از یک فضیلت خاص امیرالمؤمنین علی(ع) بوده و نشان می دهد که آن حضرت حدودا دارای 300 نیروی خارق العاده است.

 

القاب حضرت علی(ع)

 

القاب امیرالمؤمنین علی(ع) بیشمار است ولی مشهورترین این القاب عبارتنداز: امیرالمؤمنین،امام المتقین،یعسوب الدین و..

 

کنیه حضرت علی(ع)

 

کنیة حضرت علی(ع) عبارتنداز:اباالحسن، ابوالریحاتین و ابوالسبطین.

 


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره زندگی حضرت علی(ع)
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.