یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اهمیت ماشین در کشاورزی 16 ص

اختصاصی از یاری فایل اهمیت ماشین در کشاورزی 16 ص دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 20

 

فصل اول

اهمیت ماشین در کشاورزی

در ابتدا، تمام محصولات کشاورزی به منظور تأمین معاش انسان به وسیله قدرت یا توان (1)بدنی انسان تولید و آماده میشد. قرنها سپری گشت تا این که از قدرت بدنی حیوانات در کمک به توان بدنی انسان استفاده شد. با کشف آهن، ابزاری ساخته شد که باعث کاهش بیشتر کار بدنی انسان گردید. تبدیل کشاورزی با دست به کشاورزی ماشینی امروزی در ابتدا بسیار کند بود، اما با به وجود آمدن گاو آهن فلزی، موتور احتراق داخلی، تراکتور مزرعه و سایر ماشینهای کشاورزی، این حرکت با سرعتی دور از تصور پیشینیان ما انجام گرفت. تغییراتی که در چند دهه گذشته به وقوع پیوسته است، چنان بر ارزشهای بشری تأثیر گذارده که انسان از چگونگی تأثیر ماشینهای کشاورزی در آینده بشر متحیر میشود. در حقیقت پیشرفت کشاورزی طی یکصد سال گذشته بیش از پیشرفت بشر در این زمینه در طول تاریخ جهان بوده است.

امروزه ماهوارهها از مزارع عکسبرداری میکنند و متخصصین و دانشمندان را قادر میسازند تا مناطق آفت زده را مشخص کرده و رطوبت خاک، حرارت خاک و بسیاری از عوامل دیگر را اندازهگیری نمایند. ماهوارهای بدین منظور در 21 ژانویه 1975 میلادی توسط کشور ایالات متحده آمریکا به فضا پرتاب گردید.

اختراع تراکتورهای کنترل از راه دور که بهطور خودکار و براساس برنامههای کامپیوتری کارهای زراعی را انجام میدهند، یکی دیگر از ابداعات بسیار جدید است. تولید این تراکتورها از سال 1994 میلادی در کشور فنلاند شروع شده است. در شکل 1-1 یکی از تراکتورهای خودکار کنترل از راه دور نشان داده شده است.

عکس

شکل 1-1 یک تراکتور کنترل از راه دور خودکار با نام مودیولر ، ساخت کشور فنلاند.

فشار سطحی این تراکتور 906 کیلوگرمی یک – چهارم فشار تراکتورهای متداول با توان یکسان است.

کشاورزی امروزه، با توجه به توسعه روز افزون صنعت، بدون استفاده از توان موتور و ماشین نمیتواند جای خود را ثابت و استوار نگهدارد. بهطوری که آمار کشورهای پیشرفته جهان نشان میدهد مزارعی که مجهز به توان موتوری و ماشینهای کشاورزی هستند، گذشته از کیفیت و کمیت انجام کار و صرفهجویی در مدت انجام مراحل مختلف عملیات آمادهسازی بستر بذر، کاشت، وجین و سلهشکنی، سمپاشی، کودپاشی، برداشت، بستهبندی و ذخیره محصولات کشاورزی نیاز کمتری به توان بدنی کارگر جهت انجام این عملیات دارند (جدول 1-1)

همچنین استفاده از ماشین در کشاورزی و مکانیزه کردن مزارع، درتعداد کارگر – ساعات مورد نیاز جهت تولید محصولات مختلف کشاورزی اثر بسیار زیادی داشته است. بهطور مثال، در سال 1840 میلادی در کشور ایالات متحده آمریکا برای تولید یک تن گندم حدود 85 کارگر – ساعت مورد نیاز بود. در سال 1900 میلادی، با استفاده از دروکن – دسته کنها و خرمن کوبها این تعداد به 39 کارگر – ساعت برای تولید یک تن گندم رسید. امروزه با پیشرفت در ساخت و تولید ماشینهای کشاورزی، به خصوص در ساخت کمباینهای جدید، این نیروی کارگری مورد نیاز تا حدود 5/2 کارگر در – ساعت برای تولید یک تن گندم کاهش یافته است.

جدول 1-1: مقایسه کیفیت و زمان مورد نیاز برای انجام شخم در یک هکتار زمین به وسیله یک تراکتور و یک جفت گاو کار.

مشخصات کار انجام شده تراکتور 60 قوه یک جفت گاو کار

اسب با گاو آهن با گاو آهن بومی

برگرداندار

سه خیش

ساعات کار برای انجام شخم 5/2 تا 3 32 تا 53

عمق شخم برحسب سانتیمتر 25 تا 30 8 تا 14

کیفیت برگردان شدن خاک به وسیله گاوآهن کامل و خوب ناقص و بد

پنبه همیشه جز و محصولاتی محسوب میشده که نیروی کارگری زیادی برای تولید آن مورد نیاز بوده است. اما با مکانیزه کردن تولید این محصول، شامل اصلاح روشهای خاک و رزی و کاشت و همچنین برداشت مکانیکی آن، پیشرفتهای مهمی برای پایین آوردن این نیروی کارگری مورد نیاز بهوجود آمده است. در سال 1840 میلادی در کشور ایالات متحده آمریکا، برای تولید یک عدل وش پنبه، به وزن 226 کیلوگرم، 439 کارگر – ساعت مورد نیاز بود. در سال 1900 میلادی، با استفاده از روشهای بهتر تولید و وسایل کششی دامی، نیروی کارگری مورد نیاز برای تولید یک عدل 226


دانلود با لینک مستقیم


اهمیت ماشین در کشاورزی 16 ص
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.