یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله تصویرگری یا تصویرسازی

اختصاصی از یاری فایل دانلود مقاله تصویرگری یا تصویرسازی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله تصویرگری یا تصویرسازی


دانلود مقاله تصویرگری یا تصویرسازی

 

مشخصات این فایل
عنوان: تصویرگری یا تصویرسازی
فرمت فایل : word( قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 25

این مقاله درمورد تصویرگری یا تصویرسازی می باشد.

خلاصه آنچه در مقاله تصویرگری یا تصویرسازی خوانید :

و یک جمع بندی دیگر:
تصویرگری، رشته ای است تولیدی – خلاقه ، فنی – هنری ، مربوط به کودکان و نوجوانان، مستقل از نقاشی و گرافیک ،‌و مستقل از جمیع هنرها و خرده هنرها و صنایع دستی ظریف، اما نیازمند به همه اینها به خصوص گرافیک ،‌نقاشی ،‌عکاسی و پیکره سازی ؛ و رشته ای است که از روان شناسی کودک ،‌طب کودکان ،‌تعلیم و تربیت ، هوش شناسی ، علم رشد و به طور کلی کودک شناسی و نیز فنون و صنایع دستی، و هم عواطف و احساسات انسانی تغذیه می کند تا به بخشی از نیازهای تصویری (یا بصری) کودکان و نوجوانان پاسخ بدهد.
تصویرگری ،‌عملاً ، نگاه به حال و آینده دارد،‌ نه به حال (که گرافیک ، معمولاً چنین است) و نه به آینده (که هنر،‌عمدتاً ، چنین)
(تصویرگری هنر نیست؛ در عین حال که از مهارت ها و امکانات و ذوق و شعور و شناخت پرورش یافته هنری ،‌نهایت بهره را می گیرد.)
تصویرگری ، علم نیست؛ چرا که در محدوده قانونمندی های نسبتاً ثابت پایدار ، محصور نشده است؛ در عین حال که عمده توان و تأثیر سازنده و مثبت خود را از چندین علم اخذ می کند.
تصویرگری ، فن نیست؛ چرا که مستقیماً و اساساً با احساس و عاطفه و ویژگیهای معنوی و روانی انسان سر و کار دارد؛ در عین حال که یکی از ظریف ترین و فنی ترین کارهایی است که انسان ،‌از آغاز خلقت تاکنون ،‌به آن پرداخته است (وظاهراً اهمیت چندانی هم برای آن قائل نشده است).
تصویرگری امروز، همچون بسیاری از ساخته های تازه انسان عصر ما ، چیزی است سوای علم و فن و هنر ،‌و ترکیبی و ادغامی است از همه اینها حداقل مسأله این است که تصویرگری ،‌عطف به وظائف و مسئولیت های خطیر، روشن ، دقیق و مشخص شده اش ، مجبور است که از همه هنرها و جریانهایی که پیوسته در هنرها پیش می آید و مسائلی که در نقش و وظیفه هنر مطرح می شود و جار و جنجال هایی که بر محور هنر به راه می افتد و مکتب های جدیدی که پایه گذاری می شود، بریده شود.
راه تصویرگری را فقط تصویرگران آشنا با مسائل و اهداف تصویرگری باز می کنند،‌و هر نوع تغییری را در شکل ، با اتکای به دلائل تربیتی – آموزشی ، ایشان می دهند.

مصورسازی ، رشته ای از تولیدات ویژه کودکان (و نوجوانان )‌است که با خلق و ایجاد و ابداع و ارائه مجموعه ای از تصاویر سر و کار دارد، که همیشه ، موضوع این تصاویر قبل از شکله ارائه موضوع می آید.
مصور سازی شاخه ای از ادبیات و هنرهای ویژه کودکان است که در آن ، مصور ، به مدد ابزارهای هنرهای بصری ، موضوعی را که به او پیشنهاد شده ، به تصویر می کشد.
تعریف «هنر و ادبیات ویژه کودکان» برابر با تعریف هنر و ادبیات به معنای عام و بزرگسالانه آن نیست ،‌و همچنان که «زیبایی » از دیدگاه کودکان ،‌همان «زیبایی » از ددیگاه بزرگسالان نیست – گرچه نقاط مشترک فراوان دارد.
مصورسازی ، ارائه عینی قدرت بیان تصویری و دانش کودک شناسی است ، به شکل مجموعه ای از تصاویر ، در خدمت موضوع های نوشته یا مطرح شده برای کودکان.
یادداشت: در اینجا،‌تعریف می گوید:‌تصویرگر دانش کودک شناسی خود را تبدیل به تصویر می کند. به این ترتیب ،‌اهمیت خاصی به اطلاعات مصور در باب کودکان و عواطف و احساسات و آرزوهای ایشان داده شده است.
مصورسازی ،‌افزودن شکل هایی است به متن های نوشته شده برای کودکان ، با اهداف معین و متعدد کودک شناختی.
یادداشت: در این تعریف ، قصه سازی تصویری ، یعنی تولید قصه هایی که در آنها نوشته ای وجود ندارد، مورد نظر نبوده است.
مصورسازی ، هنر – فن ظریف ، دقیق و مؤثری است جهت بارورکردن هرچه بیشتر نوشته ها و موضوع های ویژه کودکان ،‌با کمک ابزارهای خاص تصویرگری.
مصورسازی ،‌تقویت کردن بنیه مفاهیمی است که برای کودکان مطرح می شود،‌ به مددتصویر.
خود کلمه «تصویر» ،‌در علوم ، فنون ،‌فلسفه و هنرهای مختلف ،‌معانی ، تعاریف و کاربردهای متعدد و گوناگونی دارد که در اینجا مورد بحث ما نیست . با این وجود، اگر کلمه «تصویر» برای کسانی ، حکم «گره » را در تعریف های ما داشته باشد،‌ اشاراتی چند، شاید که حل کننده مشکل باشد، و شاید هم به عکس.
تصویر، تجسم یافته هر پدیده است در نبود آن پدیده.
تصویر، شکل و صورت یافته اشیا و مفاهیم است.
تصویر، بازساخته یا بازکشیده شده با ترسیم شده اشیاء ، افکار، و مفاهیم است که به وسیله انسان پدید آمده باشد (یا بیاید)
تصویربازسازی و بازآفرینی واقعیت هاست بوسیله انسان ،‌به مدد خط و طرح و رنگ و کلام و آهنگ و …
تصویر، شکل دادن مجدد به هر پدیده ای عینی و ذهنی است که در جهان وجود دارد.
(تصویر ، «تجسم بصری حفظی یا ساخته شده در غیاب محرک های حسی است که با آن تصویر مطابقت می کند» با گسترش این مفهوم از تجسم حسی نیز صحبت می شود.
یک تصویر لفظی ممکن است بصری، سمعی ، جنبشی ،‌ترسیمی یا صوتی (و در نابینایان، لمسی ) باشد. تصویر ذهنی را می توان یک تقلید (یا برداشت)‌درونی شده دانست…» در روان شناسی – لغت نامه روان شناسی دکتر منصور … )
 
«نمایش اشکال بر روی صفحه مستوی» - فرهنگ معین
(تصویر = ایماژ ،‌در اصطلاح فیزیک، مجموعه نقاطی – اعم از حقیقی یا مجازی – است که شعاع های نور صادر از نقطه های مختلف یک شیء ، پس از عبور از یک دستگاه نوری، به جانب آنها متقارب می شوند. تصویر حقیقی از نقاطی تشکیل می شود که اشعه وارد به چشم ناظر، واقعاً از آنها می گذرند. چنین تصویری را می توان روی پرده انداخت. تصویر مجازی بوسیله امتداد اشعه – نه خود آنها – تشکیل می گردد؛ مانند تصویر یک شیء واقعی در آینه مسطح.
مصورسازی ،‌هنر پرورش تصویری موضوع های ویژه کودکان (و نوجوانان) است به قصد گسترش دادن و مؤثرتر کردن موضوع(تعریف هشتم)
مصور سازی ، بیان مفاهیم است به زبان تصویر، برای کودکان (و نوجوانان)
مصورسازی ، ساختن تصویرهای دارای موضوع است،‌به اضافه آراستن ،‌تذهیب ،‌و تزیین ،‌به قصد غنی و مؤثرکردن هر چه بیشتر نوشته ، با در نظرداشتن مجموع اهدافی که ادبیات کودکان مدنظر و پیش رو دارد.
مصورسازی ، خدمت به اهداف نوشته های ویژه کودکان است به مدد تصویرو تذهیب و تزیین.
قطع بندی یا انتخاب اندازه اثر
قبل از ورود به بحث کوتاهی در باب اندازه های مناسب برای کتابهای کودکان،‌اجازه بدهید فهرستی از اندازه های کتاب در ایران – در زمان حاضر – را ارائه بدهیم. البته تهیه کتاب،‌به هر قطعی که بخواهیم مقدور است، و ممانعتی وجود ندارد؛


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله تصویرگری یا تصویرسازی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.