یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله ازدواج مطلوب ترین نیاز

اختصاصی از یاری فایل دانلود مقاله ازدواج مطلوب ترین نیاز دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله ازدواج مطلوب ترین نیاز


دانلود مقاله ازدواج مطلوب ترین نیاز

ازدواج، زیباترین بستر برای عالی ترین، گیراترین و آرامش بخش ترین رابطه هاست.

ازدواج، سکوی نمایش برترین هنر زندگی و کامل ترین شکل ارتباط انسانی است.

ازدواج، مطلوب ترین فرصت برای زیباترین، تلاقی چشم ها، گیراترین تبادل کلام ها، پرجاذبه ترین رفتارها، همسوترین اندیشه ها، استوارترین گام ها، پر رمز و رازترین محرومیت ها و تجلی متعالی ترین ارزشهاست.

ازدواج، گام نهادن بر پر طراوت ترین ساحل آرامش و رسیدن به قله کمال وجود است.

ازدواج، پرمعناترین درس وفا، درخشان ترین آیینه مهر و صفا و شفاف ترین تصویر یکرنگی و دلدادگی در حیات انسان است.

ازدواج، انتخاب مطلوب ترین همره و ترسیم روشن ترین طریق سعادت و رستگاری است.

ازدواج، انتخاب و برخوردار شدن از آراسته ترین، گرانبهاترین، زیباترین، راحت ترین، پرداوم ترین، لطیف ترین، و گرمابخش ترین تن پوش هاست.

ازدواج، خوشایندترین فرصت برای انتخاب آرامشگرترین همسر، تحکیم زیباترین مهرورزی، فطری ترین محبت پذیری و معنا بخشیدن به گل واژه های حیات، گذشت و ایثار و سخاوت و احسان، صداقت و درستی، مودت و مروت، شجاعت و عدالت و پایداری و صبوری است.

ازدواج، آغاز لطیف ترین و گرمابخش ترین رابطه ها و به فعلیت رساندن همه استعدادها و قابلیت ها و بهره مندی از عالی ترین تکریم است.

ازدواج، تضمین گر سلامت، آرامگر جان و تامین گر فطری ترین نیاز انسان است.

آری، ازدواج پاسخ به عالی ترین و مطلوب ترین نیاز فطری انسان و همگامی در طریق کمال است.

ازدواج یک نیاز فطری و حق طبیعی

نظام خلقت الهی، بر زوجیت همه پدیده ها و ازدواج بهنگام همه پسرها و دخترها استوار است. به همین دلیل است که همه مخلوقات الهی به صورت زوج آفریده می شوند. با تاملی در گستره هستی به نیکی و زیبایی در می یابیم که جز ذات اقدس خداوندی که احد است و صمد، لم یلد است و لم یولد و همتا و کفوی برای او متصور نیست، خالق هستی بخش همه پدیده های هستی را بر پایه زوجیت آفریده است: سبحان الذی الازواج کلها مما تنبت الارض و من انفسهم و مما لاتعلمون. منزه است خدایی که همه پدیده های هستی را جفت آفریده است، چه از نباتات و حیوانات و چه از نفوس بشر و دیگر مخلوقات و پدیده هایی که شما از آن آگاه نیستید.

سنگ را که می شکافیم، همه ذرات و اتم هایش به نسبت مساوی، مثبت و منفی است. همه گیاهان و حیوانات را که می نگریم، به یک نسبت مطلوب و برابر نر و ماده هستند.

اگر به هر چه در زمین، آسمان و دریاست به دیده بصیرت بنگریم، اصل زوجیت را در جای جای زمین، در دل کوهها و اعماق دریاها و اقیانوس ها و در قلمرو ستاره ها و پهنه آسمان ها با نهایت خضوع می پذیریم.

اصل زوجیت در هستی، پر شکوه ترین نشانه توحید، حکمت و آیت بقا و کمال خلقت و مایه تفکر و اندیشه بشر است.

خالق صورتگر، خلقت انسان، این اشرف مخلوقات را در هیاتی از مونث و مذکر، دختر و پسر، زن و مرد، در حیات قبل از تولد و به هنگام تشکیل نطفه و فرایند ترکیب پیچیده و شگفت انگیز اسپرم و تخمک در رحم مادر، تصویر و مقدر می فرماید. هو الذی یصور کم فی الارحام کیف یشا الا اله هو العزیز الحکیم. اوست خدایی که شاکله شما را در رحم مادران، هر گونه اراده کند (مونث یا مذکر) تصویر می نماید. خدایی جز خدای یکتا نیست که او به همه کار توانا و به همه چیز داناست. خداوند انسان را در نیکوترین هیات می ‏‎آفریند.

شامل 22 صفحه فایل word قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله ازدواج مطلوب ترین نیاز
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.