یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق در مورد شش سیگما

اختصاصی از یاری فایل تحقیق در مورد شش سیگما دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد شش سیگما


تحقیق در مورد شش سیگما

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه44

فهرست مطالب

شش سیگما

 

الگوریتم هفت مرحله ای اجرای شش سیگما در سازمان

 

جدول رتبه بندی کمربندها ( دوره ها )

 

3) اولویت بندی اجرا در بخش های سازمان :

 

)ارزیابی عملکرد شش سیگما در سازمان از نگاه مشتری

 

- ترکیب نمودن نتایج

 

- شناسایی متغیرها

 

سیگما حرف هجدهم از حروف الفبای یونانی و اصطلاحی در آمار است که به نمایش انحراف از وضع مطلوب( انحراف از استاندارد) می‌پردازد.شش سیگما یک روش جامع بهبود اثر بخشی سازمانی است که در درون خود از ساختار برنامه و ابزارهای توانمند مدیریت کیفیت برخوردار است معنای شش سیگما تلاش برای نزدیکی هر چه بیشتر به درجه تکامل و برتری در تولید محصول و با ارائه خدمات است. هدف شش سیگما کاهش انحراف از وضع مطلوب با تغییر‌پذیزی خروجی فرآیند‌هاست به طوری که حتی با 6  سیگما انحراف استاندارد فرآیند مورد نظر بین حدود بالا و پائین مشخصات فنی قرار بگیرد.

 

شش سیگما اساساَ یک هدف کیفی با ارزش و متعالی برای هر فرآیندی است. به همین سبب در قالب مباحث قابلیت فرآیند مطرح می‌شود. پروژه‌های شش سیگما را بعنوان پروژه‌های کاهش نرخ خطا تا حداکثر 4/3 نقص در میلیون( با استفاده از تکنیک‌هایی مانند تجزیه و تحلیل آماری، حل مسأله و اصول کیفیت) تعریف کرده‌اند و نقص را هر چیز خارج از رضایت مشتری می باشد .

 

از نگرش دیگر ، هدف شش سیگما بهبود رضایت مشتری است که دستیابی به این هدف از راه کاهش و از بین بردن ضایعات محصولات یا خدمات دارای نقص امکان پذیر است . از طرفی رضایت مشتری یک هدف متحرک است ، چرا که انتظارات مشتری پیوسته در حال تغییر است . «ارزش یک مشتری وفادار » و « هزینه یک مشتری از دست رفته » دو دلیلی که ما را به دنبال کردن هدف نقص وادار می‌کند .

 

در سطوح اجرایی هدف شش سیگما این است که فعالیت تولید و یا ارائه خدمات را در محدوده مشخصات مشتری قرار دهد و تغییرات فرآیند را به علت تأثیرگذاری منفی آن روی مشتری کاهش دهد .

 

به طور مختصر می توان خروجی های مورد انتظار شش سیگما را به صورت زیر بیان کرد :

 

  • بهبود رضایت مندی مشتریان
  • کاهش زمان چرخه تولید
  • کاهش عیب ها
  • افزایش بهره وری
  • افزایش فرآیند و قابلیت اطمینان محصول
  • کاهش کار در جریان
  • به دست آوردن سهم بیشتری از بازار

 

 

 

راهبران و پیشگامان شش سیگما

 

مقوله ضایعات صفر بر این رویکرد تأکید دارد که همه خطاها قابل پیشگیری هستند .  در حقیقت این مفهوم همان چیزی است فیلیپ  حدود سه دهه پیش مطرح کرد . در این راستا بسیاری از سازمانهای ژاپنی این مفهوم را به کار بستند سو به طور مؤثری از آن  سود بردند ،  در حالی که ضایعات صفر ابتدا در آمریکا به عنوان  و به طور مؤثری از آن سود بردند ، در حالی که ضایعات صفر ابتدا در آمریکا به عنوان  یک ابزار محرک معرفی شد .  شرکت موتورولا در سال 1980 در مقاله ای شش سیگما را چنین معرفی کرد :

 

« روشی است برای اندازه گیری احتمال که سازمان را قادر می سازد تا محصول با

 


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد شش سیگما
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.