یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق در مورد کنترل کیفیت کارخانه محور سازان ایران خودرو:

اختصاصی از یاری فایل تحقیق در مورد کنترل کیفیت کارخانه محور سازان ایران خودرو: دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد کنترل کیفیت کارخانه محور سازان ایران خودرو:


تحقیق در مورد کنترل کیفیت  کارخانه محور سازان ایران خودرو:

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه17

 

مقدمه

 

همپای پیشرفت روز افزون فناوری تولید در جهان ،مفهوم کیفیت فرا گیر تر شده و استانداردهای ملی و بین المللی را در نور دیده است ،زمانی کیفینت صرفا به تطابق ویژگی محصول با استاندارد و شرایط فنی تعریف شده ،محدود بود اما امروزه علاوه بر رعایت استانداردهای ،تامین خواست و جلب رضایت مشتری معیار و ملاک سنجش محصول قرار میگیرد.

حتی میتوان گفت در دنیای کنونی کیفیت محصول از دیدگاه مشتری شاخص اصل تعریف و تدوین استاندارد های ملی و بین الملی است.

در این زمینه استفاده از روشهای آماری برای حصول اطمینان از انطباق مشخصه های کیفی محصول با شرایط از پیش تعریف شده ،ابزارهای مهم کنترل کیفیت است ،که این روشها علاوه بر تلاش برای کسب رضایت مشتری و جذب بازارهای فروش از طریق بالا بردن کیفیت محصول ،با کاهش هزینه ها ،به سود آوری برای تولیدکننده خواهد انجامید.

در این پروژه سعی شده است که کاربرد یکی از این روشهای آماری ،در کنترل کیفیت محصول به طور مختصر نمایش داده شود.

 

                            حامد فلاح روشن قلب ـ اکبر فردی

                              دانشجویان دانشکده مهندسی صنایع

                      دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

دی 1383

 

 

تاریخچه کارخانه محور سازان ایران خودرو:

شرکت صنعتی محور سازان ایران خودرو (سهامی عام) در تاریخ 1343 به نام شرکت سهامی کنسرسیوم کارخانجات اتوبوس ایران تحت شماره 9643 در ادره ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی در تهران ثبت شده و از سال 1345 به بهره برداری رسیده است .این شرکت در تاریخ 3/2/1352 به (شرکت صنعتی خودرو سازان ایران )تغییر نام یافته و طبق صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده مورخ14/1/1371 نوع شرکت از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل گردید.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی ،شرکت مشمول بند الف قانون حفاظت و توسعه صنایع ایران شناخته شده و ملی گردید.

درتاریخ 26/1/1359 هیات مدیره منتخب دولت اداره امور و مدیریت شرکت را به عهده گرفته و در سال 1367 در اجرای تصویب نامه شماره (6926) هیات وزیران ،کلیه سهام شرکت به سازمان گسترش منتقل شد.

در تاریخ 23/12/1372 بر اساس موافقت سازمان بورس اوراق بهادار تهران ،شرکت صنعتی خودرو سازان در لیست شرکتهای پذیرفته شده در بورس قرار گرفت.

بر اساس صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده 24/12/1374 موضوع فعالیت شرکت به تولید  وفروش انواع دیفرانسیل ،اکسل جلو و عقب وگیربکس خودرو های دیزلی و بنزینی تغییر یافته و بدین ترتیبب نحوه فعالیت شرکت خودروسازان از تولید و مونتاژ مینی بوس به تولید انواع اکسل خودرو تغییر نمود .همچنین در تاریخ 8/5/78 این شرکت از خودرو سازان ایران به محور سازان ایران خودرو تغییر نام پیدا کرد.

یکی از اهداف مهم این شرکت طرح توسعه جهت تولید انواع اکسل و کرانویل ،پینیون خودروهای مختلف میباشد که با توجه به برنامه ریزی های انجام شده تحقق این امر چندان دور از دسترس نیست.

  در زمینه تولید اکسل خودروهای دیزلی نیز این شرکت به موفقیت هایی دست پیدا کرده که از جمله میتوان به تولید اکسل جلو مینی بوس 508 ،کامیونت بادسان و مینی بوس أیو یکو  اشاره کرد.

بهبود و اصلاح فرآیندها ،استقرار یک نظام کار آمد و رضایت بخش خدمات پس از فروش و تلاش برای جذب دانش فنی از جمله اقدامات مهم این شرکت میباشد که در کنار هماهنگی و یکپارچگی کارکنان به ارتقای کیفیت و کمیت محصولات این شرکت کمک شایانی نموده به طوریکه این شرکت موفق به کسب گواهینامه ایزو 9002 از شرکت D.Q.S آلمان شده است.

معرفی مختصر کارخانه محور سازان ایران خودرو:

  1. سرمایه :شرکت با سرمایه 6 میلیون ریال تاسیس گردیده و طی سالهای 50،54،57،71،73،74،75،سرمایه شرکا افزایش یافته است .
  2. تولیدات شرکت:فعالیتهای تولیدی شرکت به دو دوره کاملا متمایز تقسیم و تفکیک میشود .

 الف( دوره تولید ومونتاژ

ب(دوره ساخت و تولید اکسل

 

 

 

الف)دوره تولید و مونتاژ مینی بوس:

در شرکت صنعتی محور سازان از بدو تاسیس تا سال 1351 اتوبوس مدل بوژینگ ،از سال 51 الی 74 انواع مینی بوس فیات و سپس مینی بوس ایویکو تولید و به بازار عرضه شده است.

کل تولیدات این شرکت از قبیل انواع مینی بوس و کامیونت از سال 56 الی 74  21335دستگاه بوده است .

ب)دوره تولید و ساخت محور :

شرکت در سال 1367 موافقت اصولی تولید چهل هزار دستگاه اکسل عقب خودروهای بنزینی را اخذ نموده .این عمل همزمان بود با تعطیلی کارخانجات تالبوت انگلستان و خریداری ماشین آلات جدید،محصولات شرکت از سال 83 با کیفیتی بالاتر به بازارعرضه میشود .اطلاعات وآمار تولید اکسل در شرکت طی سالهای 74 الی 78 برطبق جدول ذیل و نمودار فوق میباشد.

سال تولید

74

75

76

77

78

تعدادتولید اکسل

8090

16759

43340

51011

60320

در صد افزایش تولید نسبت به سال

ـــــــــ

107

159

18

18

 

 

 

  1. اکسل :

اکسل یکی از اجزای اصلی تشکیل دهنده خودرو پیکان می باشد که وظیفه

آن انتقال نیرو به موتور و گشتاور تولید شده توسط گیر بکس به چرخهاست.

مکانیزم حرکت در خودرو به یک مولد نیرو و سیستمی که این نیرو را به چرخهاانتقال میدهند خلاصه میگردد .گشتاور خروجی موتور توسط چرخ طیار به کلاچ ،توسط شفت روی گیربکس به گیر بکس ،از طریق فلانچ شافت خروجی گیربکس به گاردان و از گاردان به دیفرانسیل که حکم هماهنگ کننده گشتاور قابل قسمت به دو محور را دارد ،انتقال یافته و که موجب حرکت خودرو میگردد.

مجموعه اکسل پیکان از 75 قطعه تشکیل شده است.اکسل تولیدی شرکت طی فرایندهای مختلف و در مراکز تولیدی به شرح ذیل ساخته و تولید میگردد.

الف)پرسکاری:

در این قسمت با دریافت انواع ورقهای آهنی ،8 قطعه پرسی مربوط به پوسته  اکسل  نظیر نیم پوسته(دیاق و کچلی) به طور انبوه ساخته شده و مستقیما به قسمت پوسته اکسل تحویل داده میشود.

ب)جوشکاری پوسته :

در این قسمت با دریافت 8 قطعه پرسی از پرسکار و قطعات پرسی گنبدی و رینگ تقویتی از انبار و فلنج از انبار پوسته اکسل ساخته شده و مستقیما به قسمت ماشین کاری پوسته اکسل ارسال میگردد.

ج)ماشین کاری پوسته اکسل :

در این قسمت پوسته 


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد کنترل کیفیت کارخانه محور سازان ایران خودرو:
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.