یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق دوره کارآموزی در نیروگاه شیروان

اختصاصی از یاری فایل دانلود تحقیق دوره کارآموزی در نیروگاه شیروان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق دوره کارآموزی در نیروگاه شیروان


دانلود تحقیق دوره کارآموزی در نیروگاه شیروان

مقدمه :

در دنیا 5 منبع انرژی، که تقایبآ تمام برق دنیا را مهیا می کنند ، وجود دارد . این منابع ذغال سنگ ، نفت خام ، گاز طبیعی ، نیروی آب و انرژی هسته ای هستند .
تجهیزات هسته ای، ذغالی و نفتی از چرخه بخار برای برگرداندن گرما به انرژی الکتریکی می کنند .
نیروگاه بخاری از آب بسیار خالص در یک چرخه بسته استفاده می کند . ابتدا آب در بویلرها برای تولید بخار در فشار و دمای بالا گرما داده می شود که عمومآ دما و فشار آن در یک نیروگاه مدرن به 150 اتمسفر و 550 درجه سانتیگراد می رسد . این بخار تحت فشار زیاد توربین ها را ( که آنها هم ژنراتورهای الکتریکی را می گردانند و این ژنراتورها با توربین ها بطور مستقیم کوپل هستند ) می گردانند یا اصطلاحآ درایو می کنند . بیشینه انرژی از طریق بخار به توربی ها داده خواهد شد فقط اگر بعدآ همان بخار اجازه یابد در یک فشار کم ( بطور ایده آت فشار خلا ) از توربین ها خارج شود . این مطلب می تواند توسط میعان بخار خروجی به آب بدست آید .
سپس آب دوباره به داخل بویلرها پمپ می شود و چرخه دوباره شروع می گردد . در مرحله تقطیر مقدار زیادی از گرما مجبور است از سیستم استخراج شود . این گرما در چگالگر که یک شکل از تبادل گرمایی است ، برداشته می شود . مقدار بیشتری از گرمای آب ناخالص وارد یک طرف چگالگر می شود و آن را از طرف دیگر ترک می کند به صورت آب گرم ، داشتن گرمای به اندازه کافی استخراج شده از بخار داغ برای تقطیر آن به آب . در هیچ نقطه ای نباید دو سیستم آبی مخلوط شوند . در یک سایت ساحلی آب ناخالص داغ شده به سادگی به دریا برگشت داده می شود .
برج های خنک کن برای خنک کردن آب ناخالص استفاده می شود بطوریکه آن می تواند به چگالگرها برگردانده بشود ، بنابراین همان آب بطور متناوب به چرخش در می آید . یک برج خنک کن از روی ساختار سیمانی اش که مانند یک دودکش خیلی پهن است شناخته شده است و بصورت مشابه نیز عمل می کند . حجم زیادی از هوا داخل اطراف پایه ( در پایین و داخل و مرکز لوله برج ) آن کشیده می شود و از میانه بالایی سرباز آن خارج می شود . آب گرم و ناخالص به داخل مرکز داخلی برج از تعدادی آب پاش نرم ( آب پاش  با سوراخ های ریز ) پاشیده می شود و هنگامی که آن فرو می ریزد با بالا رفتن هوا ( توسط هوای بالا رونده ) خنک می شود . برج خنک کن واقعآ یک تبادل دهنده گرمایی دوم که گرمایی آب ناخالص را به هوای اتمسفر می فرستد ، است اما نه مانند تبادل دهنده گرمایی اول ، در اینجا دو سیال اجازه می یابند با هم تماس داشته باشند و در نتیجه مقداری از آب توسط تبخیر کم می شود .

برج های خنک کن هرگز قادر به کاهش دمای آب ناخالص تا پایین تر از دمای حدی هوا نیستند بطوری که کارایی کندانسور و از آنجا کارایی تمام نیروگاه در مقایسه با یک سایت ساحلی کاهش می یابد ، همچنین ساختمان برج های خنک کن قیمت کلی ساختمان و بنای نیروگاه را افزایش می دهد .
احتیاج برای خنک کردن آب یک عامل مهم در انتخاب محل نیروگاه ذغالی ، نفتی و هسته ای است . یک سایت که مناسب است برای یک نیروگاه که از یک نوع سوخت استفاده می کند به ناچار مناسب نیست برای یک نیروگاه که از نوع دیگری سوخت استفاده می کند .

 

 

 

شامل 48 صفحه wrod


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق دوره کارآموزی در نیروگاه شیروان
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.