یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله سنگ های رسوبی

اختصاصی از یاری فایل دانلود مقاله سنگ های رسوبی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله سنگ های رسوبی


دانلود مقاله سنگ های رسوبی

 

مشخصات این فایل
عنوان:سنگ های رسوبی
فرمت فایل: word(قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 17

این مقاله در مورد سنگ های رسوبی می باشد.

 

بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات هر تیتر از مقاله سنگ های رسوبی

سنگهای رسوبی سنگهایی هستند که منشا خارجی دارند و در نتیجه حمل و نقل و ته نشین شدن ذرات سنگهای قبلی یا رسوب مواد محلول در محیطهای مختلف و .. تشکیل شده اند .  سنگهایی هستند که منشا خارجی دارند و در نتیجه حمل و نقل و ته نشین شدن ذرات سنگهای قبلی یا رسوب مواد محلول در محیطهای مختلف ( سطح زمین ، رودخانه ، دریاچه ، دریا و یخچال ) و بالاخره از سیمان شدن و به هم چسبیدن ذرات سنگهای مختلف و برجا تشکیل شده اند .....(ادامه دارد)

خواص سنگ آهک :
سنگ آهک ها دارای بافت متغیری بوده ولی اکثر آنها ریزدانه اند . آنهایی که درشت دانه هستند متشکل از بلورهای درشت یا قطعات فسیل اند . انواع ریزدانه قابلیت پرداخت بهتری دارند و پایداری آنها در برابر هوازدگی بهتر است .
سنگ های آهکی و دولومیتهای متراکم و همین طور آنهایی که فاقد ناخالصی اند دارای دوام خوبی هستند ولی دوام آنها از گرانیتها و ماسه سنگهای متراکم کمتر است . سنگ آهک در ابتدا با فرآیند حل شدن هوازده می شود . تاثیر باران یا آب های سطحی ممکن است کند و تدریجی باشد ، اما احتمالا به شکل کاملا غیر یکنواخت رخ می دهد .
اگر بخشی از سنگ سیلیسی شده باشد ، این قسمتها در برابر فرآیند انحلال بیش از بخشهای کربناتی مجاور مقاومت می کنند و ظاهر سنگ به صورت غیریکنواخت و آبله رو در می آید . دولومیتها معمولا به این سادگی ....(ادامه دارد)

سنگ شناسی رسوبی
سنگ های رسوبی بیش ازهفتادوپنج درصدسطح زمین را می پوشانند. یک توده رسوبی شامل موادی است که در سطح یا نزدیک سطح زمین ودر محیطی که دارای فشار و حرارت پایین می باشد، انباشته می‌گردد. معمولاً مواد رسوبی از مایعی که آن ها را در بر می گیرد، در محیط های مختلف رسوبی ته نشین می گردند ، رسوبات به روش های مختلفی تشکیل می شوند. رسوبات در برخی از مواقع از هوازدگی و فرسایش سنگ های قدیمی تر تشکیل می شوند که در این شرایط به رسوب تخریبی یا آواری می گویند. گاهی اوقات رسوبات در اثر فرایند های بیولوژیکی ، شیمیایی و یا بیو شیمیایی ، نیز تشکیل می شوند. بعنوان مثال تشکیل رسوبات تبخیری نظیر نمک و گچ یک فرایند شیمیایی محض و تشکیل بافیمانده صدف جانداران آب زی یک فرایند بیوشیمیایی است. مواد رسوبی هرگاه تحت تاُثیر فرایندهای سنگ زدایی قرار گیرند تبدیل به سنگ رسوبی می شوند . مطالعه سنگ های رسوبی برای ما بسیار حائز ....(ادامه دارد)

- رس سنگ ها
شیل ها ویا رس سنگ ها از دانه های بسیار ریز ( کوچکتر از 4 میکرون) تشکیل شده‌اند. بنابراین دانه‌ها بقدری ریز هستند که توسط لنز دستی و میکروسکوپ با بزرگنمایی کم هم قابل تشخیص نمی‌باشند. در طبیعت جهت تشخیص این گونه سنگ ها از سیلت سنگ ها کافی است قدری آن را مابین دندان‌های خود بگذاریم بر اثر فشار هیچگونه دانه‌ای را در بین دندان‌های خود احساس نمی‌ نماییم. این گونه سنگ ها را براساس رده‌بندی و نحوه شکسته شدن به دودسته شیل و رس سنگ تقسیم می نماید.
ـ شیل : دارای خاصیت فیسیلیستی است fissile ) این دارای لایه بندی ظریف بوده و در امتداد این لایه بندی به راحتی جدا می‌شود.....(ادامه دارد)

کانی های موجود در سنگ های رسوبی
در سنگ های رسوبی سه کانی: رس، کوارتز و کلسیت از همه بیشتر یافت می شود. کانی های رسی از تجزیه سیلیکات ها، به ویژه فلدسپات ها حاصل می آیند. این کانی ها بعداً می توانند اجزای اصلی سنگ های رسی یا شیل ها را تشکیل دهند. کوارتز هم از تجزیه سنگ های آذرین به وجود می آید، بیشتر حجم ماسه سنگ ها را کوارتز تشکیل می دهد. مقداری سیلیس محلول نیز در نتیجه هوازدگی سنگ های گرایشی یا انحلال موجوداتی که اسکلت سیلیسی دارند (دیاتوم ها) حاصل می آید که بعداً ممکن است سیمان سنگ های رسوبی دانه درشت را پدید آورد یا کانی جدیدی به نام اوپال را به وجود آورد.
در سنگ های رسوبی مانند آتش زنه «فلینت» و کلسدونی نیز سیلیس به صورت بلورهای دانه ریز دیده می شود. کلیست کانی اصلی تشکیل دهنده سنگ های آهکی است. ....(ادامه دارد)

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله سنگ های رسوبی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.