یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود گزارش کارآموزی پتروشیمی خراسان

اختصاصی از یاری فایل دانلود گزارش کارآموزی پتروشیمی خراسان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود گزارش کارآموزی پتروشیمی خراسان


دانلود گزارش کارآموزی پتروشیمی خراسان

صنعت پتروشیمی که امروزه یکی از مهمترین صنایع مادر بشمار می رود صنعتی است که در آن با انجام واکنشهای شیمیائی و فیزیکی بر روی هیدروکربن های نفتی سبک ، می توان به موادی با ارزش افزوده چندین برابر نسبت به مواد اولیه رسید.

میزان ارزش افزوده ، رابطۀ مستقیم با درجه پیچیدگی عمل و مراحل مختلف تبدیل چه از نظر انجام واکنش و چه از نظر سایر مسائل جنبی دارد. به عنوان مثال به مراحل مختلف تهیه و تولید پوشاک از مواد اولیه نفت خام اشاره می کنیم.

پوشاک الیاف پلی استر  اتیلن گلیکول  برش نفتا  نفت خام

محصولات تولیدی در این صنعت ، برخی به عنوان مواد اولیه در صنایع پائین دست مورد استفاده و عده نیز به صورت مواد نهایی در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد. صنایع دستی و وابسته به صنعت پتروشیمی در مقایسه با صنایع دیگر از نظر اشتغال افراد و ایجاد کار دامنه گسترده تری دارند و به نحوی است که برای واحدهای تولیدی کوچک ( با سرمایه کم ) و واحدهای تولیدی بزرگ ( با سرمایه کلان ) امکان انجام کار و فعالیت وجود دارد.

فرآوردهای پتروشیمی با توجه به تعداد و تنوع ویژگیها در رفع بسیاری از احتیاجات روزمره سهم بسزائی دارا می باشد از جمله در ساخت و تولید مواد داروئی ، غذائی ، رنگ ، نقاشی ، الکترونیکی ، کشاورزی ، بهداشتی و .... کاربرد دارند.

تاریخچه صنایع پتروشیمی در جهان :

پس از هشتاد سال بهره برداری از نفت ( سال 1920 ) تصور و پیش بینی استفاده عملی از هیدروکربورهای نفتی به عنوان مواد اولیه شیمیائی صورت پذیر نگردیده بود ، تا اینکه برای اولین بار صنعت پتروشیمی در آمریکا پا به عرصه وجود گذاشت و آمریکایی ها ، اصطلاح ( پتروکیمیکالز ) را برای مواد خام حاصله از نفت معمول نمودند و بعدها در اروپا و ممالک دیگر استفاده از مواد نفتی به عنوان مواد خام اولیه شروع گردید. از آغاز جنگ جهانی دوم احتیاج این فرآورده ها از طریق صنایع پتروشیمی در جهان چهار برابر گردید و در سال 1955 میلادی سطح تولید آنچنان افزایش یافت که مقدار موجودی فرآورده های پتروشیمی در بازراهای داخلی آمریکای شمالی به تنهائی از 25%  مجموع کل مواد شیمیائی تجاوز نمود.

این افزایش تولید در سال 1965 و 1966 میلادی تقریباً به 50% رسید. در سال 1965 میلادی مواد اولیه مصرفی جهت تهیۀ محصولات پتروشیمی در اروپا در حدود پانصد هزار بشکه ( 80000 متر مکعب ) در روز بوده است که با گذشت زمان و توسعۀ روز افزون این صنعت ، مقدار مواد اولیه مورد نیاز به حدود ده برابر بالغ گردید.

از سال 1925 تا 1955 میلادی تعداد کارخانه های مربوط به این صنعت از یک به یکصد و یک و مقدار محصول از یکصدوپنجاه هزار پوند به  پوند رشد داشته است.

شامل 213 صفحه فایل word قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود گزارش کارآموزی پتروشیمی خراسان
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.